اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
حجت الاسلام شفیعی:
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت:به امام رضا(ع) لقب عالم آل محمد داده اند زیرا دانش و دانایی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مایه اقتدار شیعیان بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: شاید زیباترین جمله ای که در این برهه زمانی می‌شود بیان کرد همان کلام امام(ره) است که فرمودند اصلا آستان قدس پایتخت ایران است؛ این جمله حضرت امام(ره) بیانگر بزرگی و منزلت آستان قدس رضوی و سعادتی است که نصیب ملت ایران شده است.

وی تصریح‌کرد: دوران امامت امام رضا (ع) به ویژه در دو سال آخر عمر شریف ایشان که به دوره ولایت عهدی معروف است دوران بسیار مهم و تاثیرگذاری در تاریخ امامت است.

شفیعی بیان کرد: همانطور که هویت علمی تشییع مدیون امام صادق(ع) است و شکل گیری هویت علمی شیعه به برکت مجاهدت های والای امام صادق(ع) تحقق پیدا کرده است، هویت سیاسی شیعه مدیون امام رضا(ع) است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: بخشی از عمیق‌ترین روایات در حوزه اختیارات و ویژگی‌های امام معصوم مربوط به دوران امام رضا(ع) است. خداوند به دست دشمنان شرایطی رقم زد که با مدیریت عالمانه امام رضا (ع) این شرایط تحمیلی به فرصتی برای شناخت امامت تبدیل شد. بنابراین بی دلیل نیست که به امام رضا(ع) در لقب عالم آل محمد را داده اند زیرا دانش و دانایی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مایه اقتدار شیعیان بوده است.

شفیعی عنوان کرد: وجود حرم امام رضا(ع) در ایران یک فرصت استثنایی و بی بدیل است. مرقد ایشان نقطه استقرار و محور تحولات اجتماعی بوده و حرم امام رضا(ع) ضامن سعادت، کمال و رشد ما است.

وی ادامه داد: هر ساله ۳۰ میلیون زائر به حرم مطهر امام رضا(ع)  مشرغ می شوند و با ایشان ارتباط معنوی برقرار می کنند. پیوند فرهنگ عمومی ما با امام رضا(ع) نیز مشخص است که تجلی این پیوند را می توانیم در نام‌گذاری‌های فرزندانمان مشاهده کنیم.

شفیعی تصریح کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس بخشی از بهترین و موفق ترین عملیات نظامی رزمندگان ما به ویژه عملیات شکست حصر آبادان با نام مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) پیوند خورد و به فتح منتهی شد. امروز نیز پرچم انقلاب اسلامی و سکان هدایت این امت در دست فرزندی از خطه خراسان رضوی و آستان حضرت امام رضا(ع) مقام معظم رهبری است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار