اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
معاون استاندار خوزستان:
شوشان- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: یکی از مسائلی مهم در از بین رفتن طبیعت و ایجاد مشکلاتی نظیر خشکسالی و گرد و خاک عدم توجه به نقش مردم و جلوگیری از فرار مغزها و نخبگان است.
به گزارش شوشان فرامند هاشمی زاده عصر شنبه در همایش بین المللی گرد و خاک در خوزستان اظهار کرد: برگزاری این سمینارها فرصت مناسبی برای انتقال دانش  و تجربه های گرانبها است.‌
وی افزود: زیستن با پدیده گرد و خاک غیر قابل انکار است و نمیتوانیم در این خصوص کاری کنیم اما با تجربه کافی می توانیم گرد و خاک را کنترل کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: از این نشست ها اندیشه های نو حاصل می شود و امید است بتوانند با استفتاده از این دانش و علم در زمینه مهار کانون های گرد و خاک موثر باشیم.
وی بیان کرد: ریزگردها به سال های خیلی دور باز می گردد اما چرا در این سال های اخیر بیشتر چهره خود را نشان داده است باید مورد بررسی قرار گیرد.

هاشمی زاده گفت: مهمترین دلایل آن ، این بود که در گذشته کمربند سبزی دور استان داشتیم مه شامل تالاب ها، رطوبت خاک و نخلستان ها ‌و‌ زراعت ها بود که تا اندازه زیادی از گرد و خاک جلوگیری می کرد.

وی ادامه داد: چرا این کمربند سبز را از دست دادیم ؟ دخالت انسان بزرگترین عامل از بین رفتن این کمربند بود . همچنین دوران جنگ نیز اثرات مخربی بر طبیعت خوزستان ‌داشت .

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: احداث جاده ها بدون لحاظ کردن یکپارچگی زمین نیز باعث ایجاد مشکلاتی شد  که در درازمدت به ضررما تمام شد.

وی افزود: همچنین احداث مجتمع ها و صنایع بزرگ نیز در تخریب طبیعت دخالت زیادی داشته‌اند.
هاشمی زاده گفت: خشکسالی نیز در این شرایط  تاثیر مخرب دارد اما در جوامعی که برای مبارزه و کنترل خشکسالی برنامه ریزی دارند به راحتی از این مشکلات عبور می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار