اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
وزیر نیرو:
رضا اردکانیان گفت: پروژه های با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان خوزستان به بهره برداری رسیده است.
به گزارش شوشان رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز گفت: موضوع طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از شاخص های توسعه یافتگی مناطق مختلف دنیا است این که دولت ها چه اندازه موفق می شوند که منابع خود را در این راه صرف کنند مهم است .

وی افزود: این پروژه ها در سلامت مردم و حفظ محیط زیست مناسب است اما در کشور ما فارغ از آن که منابع آب شرب را از چه راهی تهیه کنیم ، یک چیز قطعی است که از محل ۷/۵ میلیارد متر مکعب حدود ۴/۳ پساب تولید می شود.

وی ادامه داد: رفته رفته لغت فاضلاب را کنار میگذاریم و‌ به سمتی می رویم که با استفاده از فناوری از فاضلاب با تصفیه خانه های مدرن از این ظرفیت نیز بهره وری می کنیم . 

وی بیان کرد : صنایع ما رفته رفته به سمتی می روند که از پساب تصفیه شده استفاده کنند .

وی گفت: دولت تدبیر و امید سهم و نقش خود را در توجه به سرمایه گذاری در موضوع جمع آوری و تصفیه ایفا کنند چرا که نقش مهمی در سلامت جامعه دارد. 

وزیر نیرو گفت: در خوزستان کارهای خوبی آغاز شده که راه اندازی تصفیه خانه شرق اهواز به مناسبت چهلمین سالگرد پیرپزی جمهوری اسلامی از مهمترین این اقدامات است.‌

وی گفت: شهر اهواز از شاخص خوبی نسبت به پوشش موضوع سیستم های تصفیه فاضلاب برخوردار است .

وی یادآور شد: ‌اکنون هفت طرح بزرگ در استان به بهره برداری رسیده و طرح های بزرگی نیز کلنگ زنی خواهد شد . 

وی تصریح کرد: دولت موفق بوده در پی مصوبه ۱۵ فروردین سال ۹۶ عنایت ویژه ای به مسایل خوزستان داشته باشد و بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه کرده است.‌

وی ادامه داد: برای طرح های روز سه شنبه ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و کلنگ زنی ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار