اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
معاون اول رئیس جمهوری:
معاون اول رییس جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: سیاست آمریکا در قبال ایران یک بازی دو سر باخت است.
اسحاق جهانگيري عصر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح تصفيه خانه شرق اهواز اظهار داشت: انقلاب اسلامي با آرمان هاي بزرگي همراه است و امام خميني (ره) بعنوان معمار كبير اين انقلاب آرمان ها و اهدافي را نظير استقلال و عدالت ترسيم كرد كه درطول اين سالها بخشي ازاين آرمان ها محقق شده اما تا رسيدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داريم و بايد براي دستيابي به اهداف مورد نظر تلاش كنيم. 
معاون اول رييس جمهور گفت: آمريكايي ها خيلي به اين موضوع دل بسته بودند كه مقامات و مسئولين جمهوري اسلامي ايران نمي توانند جشن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب را برگزار كنند اما اكنون كه در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب هستيم اعلام مي كنيم كه جمهوري اسلامي ايران اين جشن را با ابهت و سر بلندي بيشتري برگزار خواهد كرد. 
وي افزود: يكي از دلايلي كه مقامات آمريكايي در سالهاي اخير و بخصوص در دولت جديد درباره ايران به اشتباه افتاده اند اين است كه عمدتاً منبع خبري كاخ سفيد منافقين بوده اند كه دستشان به خون ملت ايران آغشته است. 
دكتر جهانگيري منبع ديگر اطلاعات كاخ سفيد را اسرائيل دانست و افزود: اسرائيل درباره ايران اخبار جعلي به مقامات آمريكايي مي دهد و آمريكايي ها بر اساس اين اطلاعات نادرست تصميماتي را اتخاذ مي كنند كه به اعتبارشان در فضاي بين المللي لطمه مي زند. 
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: آمريكا با اين هدف از برجام خارج شد كه بتواند در فضاي بين المللي قدرت نمايي كرده و دنيا را به دنبال خود بكشاند كه البته اتفاقاتي كه پس از برجام رخ داد درست در نقطه مقابل اهداف آمريكا بود و آمريكا در جريان خروج از برجام بازنده اخلاق شد زيرا ديگر كسي حاضر نيست با آمريكا سر ميز مذاكره بنشيند و توافق نامه امضا كند. 
دكتر جهانگيري اضافه كرد: آمريكا تصور مي كرد با خروج از برجام و اعمال دوباره تحريم ها اقتصاد ايران فرومي پاشد و اوضاع اجتماعي و سياسي ايران به هم مي ريزد و در شش ماه اخير مهمترين جهت گيري آمريكا اين بوده كه فروش نفت ايران را متوقف كنند اما به دليل اينكه دنيا نمي تواند از نفت ايران بي نياز باشد قيمت نفت بالا رفت و آمريكا ناچار شد كه 8 كشور را مستثني كند. 
وي در ادامه با بيان اينكه بر خلاف تصور آمريكا اوضاع ايران متشنج نشد و اين خود آمريكا بود كه در دنيا بي آبرو شد، اظهار داشت: جريان پيشرفت و توسعه كشور با قدرت ادامه دارد و اين نيازمند آن است كه مديران با انگيزه داشته باشيم كه در دوران سختي بتوانند تدبير كنند و راه حل بيابند تا برنامه هاي توسعه كشور به خوبي پيش برود. 
دكتر جهانگيري در بخش ديگري از سخنان خود استان خوزستان را يكي از راهبردي ترين و مهمترين استان هاي كشور برشمرد و گفت: مسائل خوزستان يعني مسائل ايران و پيشرفت خوزستان يعني پيشرفت ايران. كشاورزي، آب، صنعت، نفت و بنادر خوزستان نقش كليدي و ملي در اقتصاد كشور ايفا مي كنند. 
معاون اول رييس جمهور افزود: استان خوزستان در مسير پيشرفت قرار دارد و بر تارك ايران مي درخشد و جفا است اگر لحظه اي در پيشرفت استان خوزستان ترديد كنيم. 
وي با تاكيد بر اينكه بايد منابع بودجه را به درستي هزينه كنيم،‌خاطر نشان كرد: به دليل آنكه منابع بودجه محدود است بايد در هزينه آن صرفه جويي كنيم تا بتوانيم حداكثر استفاده را از اين منابع داشته باشيم. 
دكتر جهانگيري يكي از محدوديت هاي پيش روي توسعه ايران را كمبود منابع آب دانست و گفت: استان خوزستان نيز با اين محدوديت مواجه است و بايد تلاش شود تا بهترين استفاده و بهره وري از منابع آب صورت گيرد.
معاون اول رييس جمهور يكي از تصميمات جلسات شوراي عالي آب را ساماندهي رودخانه كارون عنوان كرد و با بيان اينكه رودخانه كارون مهمترين رودخانه حياتي ايران است و بايد از عمق جان از آن حفاظت كنيم، افزود: بايد از ورود فاضلاب و پساب واحدهاي توليدي به اين رودخانه جلوگيري شود و اين برنامه اي است كه براساس مصوبه شوراي عالي آب بايد در طول برنامه ششم توسعه اجرايي شود. 
وي همچنين مقابله با ريزگردها را از برنامه هاي اصلي دولت عنوان كرد و گفت: البته بخشي از دلايل بروز ريزگردها در خارج از كشور است و دولت با جديت به دنبال حل و فصل اين مشكل است. 
در اين مراسم وزير نيرو نيز افتتاح تصفيه خانه شرق اهواز را چهل و هشتمين تصفيه خانه در دولت تدبير و اميد دانست و گفت: در اين سفر 7 طرح بزرگ عمراني در استان خوزستان به بهره برداري مي رسد و 5 طرح مهم ديگر عمليات اجرايي را آغاز مي كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار