شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

بسم الله الرحمن الرحيم

رياست محترم قوه قضاييه – حضرت آيت الله آملي لاريجاني

با سلام و دعاي خير

احترما، همانطور كه مستحضريد جامعه ايراني در شرايط خاص بويژه تحريم و جنگ نرم و رسانه‌اي جهان سلطه قرار داشته كه مقابله و دفاع را ايجاب و وظيفه شرعي و ميهني تك تك آحاد رسانه‌اي نموده است تا به عنوان افسران جنگ نرم بتوانند از هويت انقلاب اسلامي دفاع نمايند كه اين انجام وظيفه مورد تاكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است لذا به عنوان رهنموني براي تمامي تصميم سازان لازم‌الاجرا است. در اين ميان توقع فعالان رسانه كه با انواع مشكلات تهيه و تامين مواد اوليه و مسائل معيشتي دست و پنجه نرم مي‌كنند انتظار حمايت و «چشم‌ياري داشتن» از دوستان جهت كاستن از دغدغه‌هاي پيراموني براي پرداختن به وظايف اصلي و توليد محتوا و حضور فعالانه و هوشمند درجنگ‌نرم مقابل دشمنان است. ليكن با كمال تاسف طي ماه جاري شاهد صدور دو بخشنامه اداري از دستگاه قضايي مورخ 1/8/97 و 12/8/97 به امضاي معاون اول و معاون پژوهش و برنامه ريزي نظارت و مركز آمار قوه قضاييه بوده‌ايم كه باعث نگراني و رنجيده خاطر شديد اصحاب رسانه گرديده است.

محتواي اين دو بخشنامه تخصيص كليه آگهي‌هاي قانوني مراجعان به قوه قضاييه به روزنامه حمايت و درج آنها درسامانه www.agahi.adliran.ir و نتيجتا محروم كردن نشريات مكتوب كشور از درج آگهي‌ها به عنوان يكي از منابع درآمدي است كه در شرايط فوق الذكر منجر به افزودن برگرفتاري‌هاي عديده آنها و داشتن آنها در موقف تنگنا و دور شدن از وظايف و مسئوليت‌هاي اصلي فرهنگي اجتماعي است.

لذا از محضر جنابعالي به عنوان عالي ترين مرجع اقامه عدل در كشور تقاضا داريم با در نظر گرفتن مصلحت و رعايت حقوق حقه مطبوعات كه علاوه بر تاثيرگزاري ژرف بر جامعه داراي عدد و عده و وابستگان شغلي چندين هزار نفري در كشور هستند نسبت به ملغي كردن دو بخشنامه فوق اقدام عاجل فرماييد.

شايان ذكر است بنابر برآورد فعالان رسانه كشور و امضاء كنندگان نامه اجراي اين دو بخشنامه كه منجر به تعطيلي و ركود تعداد زيادي از نشريات كشور و بيكاري جمعيت فراواني از شاغلان فعلي خواهد شد.

اميدواريم با عنايت حضرتعالي اين دغدغه و دل نگراني رفع و دلگرمي و اميد به آينده جايگزين گردد.

و من الله التوفيق

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار