اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
رئيس پليس آگاهي خوزستان:
رئيس پليس آگاهي استان خوزستان در خصوص پيشگيري از وقوع انواع سرقت ها هشدارهایی به شهروندان ارائه کرد.
به گزارش شوشان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس خوزستان، سرهنگ"سعید شعبان " گفت: در خصوص پيشگري از وقوع سرقت هاي به عنف، شهروندان مي بايست حتي الامكان از عبور و مرور در مكان هاي خلوت به ويژه در ساعات پاياني شب خودداري و براي جابجايي در شهر و خارج از شهر از تاكسي و خودروهاي مجاز جهت مسافرکشی استفاده كنند و اگر پول و يا اشياء قيمتي به همراه دارند آن را به نحوي حمل كنند كه جلب توجه نكند. 

وي ادامه داد: براي پيشگيري از سرقت منزل نيز لازم است از خالي گذاشتن منزل تا حد امکان خودداري و مقابل کليه پنجره هاي قابل دسترسي و نقاط نفوذ پذير مانند نور گير، پاسيو، روي ديوارهاي کوتاه و... حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام با حفاظ نرده اي ايمن شود.

سرهنگ شعبان اظهار كرد: قفل هايي که کليد يدکي آنها گم شده و يا براي مدتي در اختيار ديگران بوده مي بايست تعويض شوند و شهروندان لازم است در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب خروجي منزل اکتفا نکرده و کليه درب هاي داخل منزل (هال، اطاق ها، آشپزخانه، حمام و... ) را قفل كنند تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقان سلب شود. 

وی با تاكيد بر قرار ندادن کليد منزل در دسترس افراد غيرمطمئن، گفت: شهروندان لازم است از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگير، رمال و متکدي و غیره به داخل منزل جلوگيري و در صورتي که بيرون منزل شما فاقد روشنايي کافي است با نصب لامپ در سر درب منزل، روشنايي محل را تامين كنند. 

سرهنگ شعبان افزود: نبايست به هيچ عنوان براي شناسايي افراد، اقدام به بازكردن درب منزل كرد و اين مورد را به کودکان و فرزندان خردسال خود نيز بايد آموزش داد و اگر خانه اي در اطراف منزل شما خالي از سکنه است يا در مجاورت آنها مشغول ساختمان سازي هستند، لازم است که از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد. 

رئيس پليس آگاهي استان خوزستان خاطر نشان كرد: اگر افرادي به عنوان ماموران سازمان هاي مختلف به درب منزلتان مراجعه كردند، قبل از شناسايي کامل و رؤيت کارت و مدارک شناسايي از ورود آنان به منزل اکيدا جلوگيري نماييد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
قفل ضد دیلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
comment
0
0
comment قفل ضد دیلم
متاسفانه مردم چون روشهای سرقت را نمیشناسند، به اشتباه تصور میکنند حفاظ یا دربهایی که فلزی هستند و تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشوند جلوی ورود سارقین را میگیرند در حالیکه سارقین اصلا به جنس درب کار ندارند و فقط قفل دربها را باز، هک یا تخریب میکنند.

پس فقط قفل درب باید ضد سرقت باشه به صورتیکه مثل قفل ضد دیلم مرد نگهبان، ورود سارقینی که با یکی از روشهای شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی وارد میشوند را غیر ممکن کنه که دیگه هیچ دزدی نتونه از درب وارد بشه، حتی اگر درب ورودی، یک درب چوبی معمولی باشه.

تنها اشکال اینه که مردم نمیدونند آیا قفلی که تحت عنوان ضد سرقت میخرند، واقعا تمام روشهای ورود سارقین را غیر ممکن میکنه؟!! برای همین باید از هر فروشنده ای که قفل، درب، حفاظ، گاوصندوق یا هر چیز دیگه را تحت عنوان ضد سرقت معرفی میکنه، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بگیرند، تا اطمینان پیدا کنند که آیا اون قفل، درب، حفاظ، گاوصندوق یا .... واقعا ضد سرقت هست یا فروشندگان دارن به شعورشون توهین میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار