اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: وزیر صنعت ،معدن و تجارت مجوز فروش 75 درصد محصولات گروه ملی صنعتی فولاد ایران در خارج از بورس را صادر کرد.
مهرام روانبخش بیان کرد: شرکت های فولاد تا سقف 25 درصد امکان فروش محصولات خود را در خارج از بورس را دارند و باید الزاما تولیدات خود را در بورس بفروشند ، با توجه به اینکه تناژ این شرکت پایین است اگر بخواهند از طریق بورس کالای خود را به فروش برسانند نقدینگی کمتری را نسبت به فروش در بازار کسب خواهند کرد به همین منظور با وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتبه و پیگیری شد که سهم بیشتری از محصولات این شرکت در خارج از بورس به فروش برسد.
وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تولید این شرکت پایین است با این مجوز می تواند در زمان کمتری درآمد بیشتری را وارد شرکت و بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند، تا زمانی که به تولید انبوه رسید طبق گذشته کالای خود را در بورس را به فروش برساند.
روانبخش ادامه داد: این مجوز روز گذشته از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شده و قابل عملیاتی شدن است.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز از هفته گذشته در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود و برای مطالبه راه اندازی خطوط تولید این کارخانه تجمع کردند.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود چهار هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.
این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار