اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: سرویس های مختلف جاسوسی غرب به همراه موساد در تلاش هستند تا این شرکت را در ذهن مردم کشور ورشکسته نشان بدهند.
سید عبدالله موسوی یکشنبه در آئین اختتامیه دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان در اهواز افزود: این نمایشگاه با مشارکت دست اندرکاران این صنعت به وقوع پیوست و باید تاکید کرد این رخ داد از جمله اقداماتی است که باید در شرایط فعلی برگزار می شد تا بیش از پیش با ظرفیت های به وجود آمده آشنا شد.
وی با بیان اینکه توانمندی و دانش فنی مورد نیاز در چنین مجامع صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی باید با هم تلفیق پیدا کنند، افزود: در این مسیر است که با درک صحیح از داشته های کشور می توان صنعت نفتی آبرومند و کارآمد در سطح دنیا داشت.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: برای برپایی بهتر این نمایشگاه در چند سال گذشته تعامل خوبی صورت گرفته است و با کمترین هزینه ها دستاوردهای آن را برای استان، کشور و صنعت نفت مشاهده می کنیم. 
وی به تعامل شرکت های دانش بنیان با تامین کنندگان قطعات حفاری اشاره کرد و بهترین راه مقابله با تحریم ها را مقاومت در برابر آن دانست و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند بهترین کار مقاومت است.در حال حاضر به مقاومتی از جنس دوران دفاع مقدس نیاز داریم تا در این کارزار نیز پیروز و سر بلند باشیم.
وی رونمایی از پتانسیل ها، تقویت نهادهای دانشگاهی، استفاده از اساتید و کارشناسان را از جمله راه های مقاومت در این مسیر نام برد و گفت: باید درک متقابل بین این نهادها و سازندگان تجهیزات و شرکت های نفتی مانند شرکت های اروندان، ملی حفاری و مناطق نفتخیز وجود داشته باشد با این تعریف که فرآیند ساخت یک قطعه سخت است و نیاز به زمان دارد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اینکه ده ها هزار قلم کالا در صنعت نفت مصرف می شود، گفت: برای رسیدن به خودکفایی نباید امید را از دست داد و لازم است تا از این آفت دوری کرد.
وی بازگشت تحریم ها را ظالمانه خواند و گفت: در طول همه این 40 سال جمهوری اسلامی و ملت ایران در تحریم بودند و اوج آن به دوران دفاع مقدس می رسد ولی در آن شرایط همچنان صادرات نفت انجام شد.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به برخی شیطنت ها و شایعات مبنی بر ورشکستگی این شرکت، گفت: آنهایی که این ادعا را دارند دچار ورشکستگی فکری شده اند و در این باره باید توضیح داد که ملی حفاری اگر بدهکار است از سوی دیگر مطالباتی هم دارد و این شرایط در بازار یک روال و عرف است.
وی تاکید کرد: ورشکسته نشان دادن ملی حفاری یک توطئه طراحی شده از سوی سرویس های جاسوسی غرب و موساد است که تلاش دارند کشور را به سمتی هدایت کنند که در آن نا امیدی است.

*خرید خدمات و تجهیزات داخلی با اولویت خوزستان
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به حضور 220 شرکت کننده در دهمین نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان ، گفت: استفاده از قطعات ساخت داخل یک اولویت و ضرورت در حمایت از کالای ایرانی است که باید به آن توجه داشت.
موسوی تصریح کرد: حرکت در این راستا از جمله سیاست های کشور است که در نهایت به خودکفایی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت منجر می شود.
وی با اشاره به بومی سازی 10 هزار قلم کالا در مناطق نفتخیز جنوب، گفت: اگر کالایی که مشابه آن در کشور وجود دارد از بیرون تامین شود، ظلم است و باید جلوی آن گرفته شود.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر ضرورت رونق فضای کسب و کار در کشور و بخصوص در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: اولویت این شرکت تامین تجهیزات از داخل استان است و اگر کالای مورد نیاز در خوزستان موجود نبود بعد از آن باید به سراغ سازندگان دیگر مناطق کشور رفت.
موسوی این گفته خود را به عنوان یک ابلاغ اداری به همه مجموعه های شرکت ملی حفاری اعلام کرد و افزود: تمام مجموعه های نفتی باید در کنار هم باشند تا پروژهایی نفتی مناطق نفتخیز اجرایی و دیگر دکل های ملی حفاری احیاء شوند.
وی همچنین از بسته شدن فضا برای عده ای که قصد دست درازی به بیت المال دارند خبر داد و گفت: دست این افراد در ملی حفاری ایران را قطع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد با چنین اقداماتی به ایجاد فضای یاس و ناامیدی در بین مردم دامن بزنند.
شرکت ملی حفاری ایران که در سال 1358به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد، هم‌ اکنون با در اختیار داشتن 73 دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ ای از ماشین‌ آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه‌ های جانبی حفاری، تجهیزات اسیدکاری، سیمان‌ کاری و لوله‌ گذاری، بیش از 90 درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت‌ های نفتی ایرانی فراهم، و در عمل به صورت خودگردان فعالیت می کند.
9931/6068
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار