اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
آیت‌الله موسوی جزایری گفت: مواظب باشید که جنگ نرم یکی از مسئولیت‌های عمده بسیج دانشجویی و طلاب است.
دانشجویان و طلاب بسیجی، ظهر امروز به مناسبت سی امین سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان دیدار کردند.

 پژوهش دانشگاه فقط محل درس تقلیدی نباشد

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در این دیدار ضمن ابراز علاقه و اشتیاق خود برای با ارتباط قشر دانشجو، اظهار کرد: من مشتاق هستم که این ارتباط‌ها بیشتر و بهتر شود و هر وقت شما و حجت‌الاسلام شفیعی صلاح دیدید، بنده شخصاً به دانشگاه‌های شما و هرجایی که تجمع دارید خواهم آمد.

آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری افزود: بسیج، کلمه مقدسی به خصوص در دانشگاه و حوزه است و هرچه سطح مسئولیت و جایگاه مهم‌تر می‌شود یقیناً مسئولیت نیز سنگین‌تر می‌شود و شما انشاالله مأجورید که دینتان را به اسلام ادا کرده و می‌کنید.

وی در رابطه با اهمیت عنصر زمان در بازخورد جوان بسیجی، عنوان کرد: عنصر زمان و مکان، 2 عنصر مهم هستند و در حال حاضر مسئله‌ای که این دو عنصر در آن بسیار اهمیت دارند، انجام‌وظیفه است؛ امروزه وظیفه ما به‌عنوان خواهران و برادران بسیجی اعم از دانشجو، طلبه و.. چیست؟ درست است که جنگ نرم را بسیار شدید داریم، شما شاهد هستید که در خوزستان، عرفان‌های کاذب را در قالب، ایران باستان، وهابیت و یمانی راه انداختند؛ در هر صورت مواظب باشید که جنگ نرم یکی از مسئولیت‌های عمده بسیج دانشجویی و طلاب است.

جزایری افزود: ما توطئه‌هایی در زمینه جنگ اقتصادی نیز حس می‌کنیم، جنگ اقتصادی، جنگ کمی نیست و سخت است چرا که با برنامه‌ریزی شدید و پیگیری‌های شدیدتر به‌صورت بین‌المللی برای منزوی کردن ما در حال انجام است تا تمام درها را به روی ما ببندند و در نهایت با همین تحریم اقتصادی از پا دربیاییم و انقلابمان صدمه بخورد؛ این مسئله هم تهدید است و هم فرصت.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان کرد: تحریم اقتصادی تهدید است چرا که به مردم فشار می‌آید و قابل‌انکار نیست؛ هرچند اگر در ابتدای مسیر به فرمایشات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی عمل کرده بودند این فشارها خیلی کاهش پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: اما تحریم اقتصادی فرصت هم هست باید هسته‌های پژوهش راه‌اندازی کنیم؛ نیازمندی‌هایی که تا دیروز از خارج وارد می‌کردیم را لیست کرده و بین دانشکده‌ها تقسیم کنیم و این لیست‌ها را سر میز مربوط به آن دانشکده بگذاریم که پژوهش دانشگاه فقط محل درس تقلیدی نباشد و محل پژوهشی باشد بر اساس نیازهای مشخص و لیست‌های معین که امروزه کشور ما در این زمینه‌ها نیاز دارد؛

وی افزود:  بر اساس همین موضوعات مورد نیاز، شروع به مطالعه و تحقیق و پژوهش کنیم که انشاءالله درزمینه حل مشکلات موجود، از آن‌ها استفاده کنیم.

دانشگاه، الگویی برای فضای عمومی جامعه است

مسئول بسیج دانشگاه شهید چمران به نمایندگی از دانشگاه‌های دولتی استان خطاب به نماینده ولی‌فقیه، اظهار کرد: در بعضی مواقع، اساتید حوزه‌های علمیه باید ورود کرده و به شبهات جواب دهند. هرچند خود بسیج دانشجویی به‌عنوان یک‌نهاد تربیتی دوره‌هایی را برگزار می‌کند در جهت پاسخ به شبهات که به‌تنهایی کافی نیست.

 مهدی طرفی افزود: مسئله دیگری که باعث می‌شود فضای عمومی دانشگاه‌ها از حرکت اصلی دانشگاه‌ها که علمی و فرهنگی است دور بماند، بعضی از جریانات دانشجویی است که باعث بروز برنامه‌های سطح پایین و دور از شأن دانشگاه و دانشجو است؛ این موضوع برای این اهمیت دارد که دانشگاه‌ها الگوهایی برای فضای عمومی جامعه هستند این نوع برنامه‌ها وقتی در دانشگاه به وجود بیاید قطعاً به فضای عمومی جامعه نیز منتقل خواهد شد.

طرفی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه‌ها به شور علمی نیلز دارد، عنوان کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب قطعاً دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل  بکند؛ لازم می‌دانم که گلایه برخی از مسؤولین را خدمت شما اعلام کنم، همان‌هایی که با عملکرد خود باعث گله‌مندی مردم می‌شوند، همان‌هایی که به اسم انقلاب رأی می‌آورند و منصب می‌گیرند و جناح‌بازی‌شان باعث اخلال در امور می‌شود و مشکلاتی که در استان با آن‌ها مواجه هستیم باید توسط همین مسؤولین انجام شود.

وی افزود: مشکلات زیست‌محیطی مثل ریز گردها، آتش‌سوزی هور، زیرساخت‌های شهری و مشکلات آب شرب، کارگران شرکت‌های مختلف مانند نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی باعث گله‌مندی برخی از مردم شده است؛ مردمی که در راهپیمایی شرکت کرده و می‌کنند حمایت خود را از نظام اعلام می‌کنند و لازم است در این حوزه فکر ویژه‌ای شود.

در استان با کمبود دانشجو مواجه هستیم

 مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: نگرانی و دغدغه مند بودن دانشجوها برای انقلاب خیلی خوب است  و از نظر من باید بیشتر هم باشد که نقش اصلی در پیش بردن آرمان‌های انقلاب داشته باشیم.

بهمن شهریاری، افزود: 150 دانشگاه در سطح استان داریم که متأسفانه این روزها با کمبود دانشجو نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو شده‌اند؛ عدد دانشجویی که به آن رسیده‌ایم 150 هزار دانشجو در سراسر استان است که نسبت به سال‌های گذشته که 27 هزار نفر بوده‌اند این کمبود جمعیت دانشجویی می‌تواند به‌عنوان تهدید محسوب شود.

وی عنوان کرد: 31 گروه جهادی در قالب 8 قرارگاه جهادی داریم که خدمت خالصانه به محرومین را از افتخارات خود می‌دانند و در همین قضیه آب‌گرفتگی تا ساعات پایانی روز به خانواده‌های سیل‌زده امدادرسانی می‌کردند و اتفاقات بسیار خوبی در این قرارگاه‌ها در حال رخ دادن است.

شهریاری در پایان، گفت: کار علمی که امروز صبح در دانشگاه صنعت نفت اهواز کلید خورد، بر طبق گفته حضرت آقا که فرمودند تا 50 سال آینده نباید از مشکلات  علمی در دانشگاه‌ها و کشور خبری باشد، شروع شد و دانشجویان بسیجی در سطح کشور، طرحی را ارائه دادند که در سال 1435 که آخرین سال از 50 سال فرمایش مقام معظم رهبری است هیچ مشکل علمی نباشد. این همتی است که در کشور و امروز با حضور آیت‌الله حیدری در استان افتتاح شد که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار