اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از آغاز عملیات طرح ضربتی اجرای ۲۱۰۰ متر خطوط جمع آوری فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در یکی از مناطق اهواز خبر داد.

فردوس کریمی با اشاره به اجرای طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی اظهار کرد: این طرح برای کمک به دفع آب های سطحی خیابان انقلاب،  حدفاصل خیابان سروش تا امیرکبیر با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال اجرایی می شود.

وی افزود: احداث  ۲۱۰۰ متر لوله پلی اتیلن تحت فشار به اقطار  ۶۰۰ میلی متر و لوله ۴۵۰ میلی متر و با مبلغ برآورد اولیه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی جهت دفع فاضلاب و روان اب ها در منطقه مورد نظر كه از گذرگاههاي مهم حمل و نقل شهري، ترافيك و عبور و مرور شهروندان است به صورت کاملا ضربتی و در راستای رفاه حال مردم این مناطق اجرایی می شود.

 وی هدف از اجرای این پروژه علاوه بر دفع فاضلاب، کمک و پشتيبانی از شهرداری در دفع آب های سطحی عنوان کرد و گفت: هدایت آب های سطحی در کلانشهر اهواز با توجه به توپرگرافی خاص شهر (مسطح بودن) نیازمند به ایجاد زیرساخت های مناسب دفع روان اب ها دارد که متاسفانه تا کنون نسبت به این مهم اقدامی صورت نگرفته است و اين امر باعث اعمال خسارات و اختلال زيادی در زندگی مردم، حمل و نقل عمومی و شبكه های اب و فاضلاب و نظم سازمانها می شود.

 کریمی ادامه داد: با اقدام به شناسایی يكی از نقاط بحرانی منطقه که با ورود آب های سطحی به شبکه فاضلاب دچار آبگرفتگی شدید بود، اجرای  پروژه یاد شده را در خیابان انقلاب واقع در منطقه ۶ شهری كه به لحاظ مختلف دارای اهميت بود در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: بارها عرض كرديم که لایروبی شبکه فاضلاب هرساله تا قبل از آغاز بارندگی ها به طور منظم انجام می شود و کماکان به دلیل ورود نخاله های ساختمانی، پسماندها، زباله ها و عدم رعايت برخی شهروندان و عدم نظارت اصولی برخی دستگاه ها و سازمانها در اين خصوص، شركت آبفا متحمل خسارات مستمر می شود.

 وی تصریح کرد: دفع آب های سطحی وظیفه ذاتی شرکت آب و فاضلاب اهواز نیست اما در این منطقه وجود آب های سطحی شبکه فاضلاب را با سرریز شدید و بروز مشکلات جدی برای شهروندان روبرو کرده است و به این منظور به صورت کاملا ضربتی کلیه تجهیزات و ماشین آلات شرکت برای اجرای این پروژه وارد عمل شده اند تا ان شالله پس از بارندگی ها شاهد آبگرفتگی شدید منطقه نباشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار