اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مسئول حرکت‌های جهادی حوزه علمیه اهواز:
مسئول حرکت‌های جهادی حوزه علمیه اهواز گفت: گروه‌های جهادی همچنان برای خدمت به شهروندان در منطقه حضور دارند.
حجت الاسلام دانیال اریکه گفت : عمده مردم مناطق غرب اهواز گله‌مند بودند که چرا مسئولین با توجه به اخباری که از بارندگی داشتند زودتر از این‌ها تدبیری برای این قضیه نکرده بودند.

مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسيم خوزستان تصريح كرد : از طریق دوستان منطقه غرب اهواز خبردار شدیم که در اثر بارندگی که هفته گذشته در استان شاهد آن بودیم عده‌ای از شهروندان ساکن غرب اهواز از جمله کوی انقلاب و مناطق اطراف دچار آب‌گرفتگی شدیدی شدند و این آب‌گرفتگی به منازل نیز آسیب جدی وارد کرده است.

وي در خصوص انسجام نيروهاي جهادي افزود : توان عده‌ای از خانواده‌ها در حدی نبود که بتوانند اثاث‌ها را جمع آوري و یا آب را مهار کنند لذا سریعاً ستادی را تشکیل دادیم و بحمدا... از دوستانمان در گروه‌های جهادی دانشجویی با هماهنگی ائمه جماعات مساجد اهواز و مدیران حوزه‌های علمیه اهواز توانستیم 20 گروه جهادی و طلاب مدرسه‌های علمیه 7 مدرسه اهواز را به منطقه اعزام کنیم.

حجت الاسلام اريكه پيرامون آغاز فعاليت نيروهاي جهادي اظهار داشت : این عزیزان کار خودشان را از همان روز شروع کردند و تقریباً تا ساعت 9 شب در منطقه مستقر بودند که عمده فعالیت‌های آن‌ها شامل کمک به خانواده‌ها جهت جمع‌کردن اثاث‌ها، خشک‌کردن منازل خانواده‌هایی که توانایی جسمی نداشتند و همدردی و همدلی با مردم بود.

مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز گفت : عمده مردم این مناطق گله‌مند بودند که چرا مسئولین با توجه به اخباری که از بارندگی داشتند زودتر از این‌ها تدبیری برای این قضیه نکرده بودند.

ايشان در خصوص ادامه خدمات رساني به شهروندان عنوان كرد : البته باید به شهروندان گفت کار تمام نشده، درست است که آب مهارشده، خانه‌ها خشک شدند و دوستان عزیزی که مسئول بودند کار را جلو بردند اما ما مواجه هستیم با یک عده از خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای که یخچال، تلویزیون و برخی وسایل آن‌ها دچار سوختگی و آسیب جدی شده که می‌طلبد مجری‌های امر این مسئله ازجمله ستاد مدیریت بحران استان و فرماندار اهواز تدبیری برای این خانواده‌ها داشته باشند. گروه‌های جهادی ما همچنان برای شناسایی این خانواده‌ها در منطقه حضور دارند.

حجت الاسلام اريكه افزود : در زلزله کرمانشاه همین گروه‌های جهادی، طلاب حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی دانشگاه‌های اهواز حضور داشتند که آخرین مأموریت آن‌ها نیز حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در آبان ماه سال گذشته بود.

مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز تصريح كرد : حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیت سیاح از طرف تمام گروه‌های جهادی به عنوان مسئول منطقه انتخاب شدند که امورات را به جلو ببرند. ما در حال حاضر به تعمیرکار یخچال و برق‌کار منزل نیازمندیم تا بتوانیم به شکلی این بحران را مدیریت کنیم و مردم می‌توانند برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده به مسجد زین‌العابدین کوی انقلاب- خیابان بنی‌هاشم- بین شیخ بهاء و ناصرخسرو مراجعه کنند.

وي با عنوان اين كه تا آخرين لحظه در كنار شهروندان بحران زده هستيم، ادامه داد : همه خدمات ما به‌صورت رایگان است و تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد درصحنه هستیم و کار ما زمانی تمام می‌شود که بدانیم هیچ‌کسی به حضور ما نیاز ندارد.

حجت الاسلام اريكه اظهار داشت : من باید تقدیر و قدردانی کنم از حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی فر امام جماعت محترم مسجد علی بن موسی‌الرضا و سرمربی منطقه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جاسم موسی پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز و شهردار منطقه 6 که به‌صورت جهادی پای‌کار بودند و قرارگاهی در مسجد زین‌العابدین کوی انقلاب تشکیل دادند و این بحران را مدیریت کردند.

مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز در پايان به خبرنگار روزنامه نسيم خوزستان گفت : درخواست ما از ساير مسئولان این است که برای بحران‌های این‌چنینی تدابیر بهتری پیش‌بینی و اندیشیده شود و ستاد بحران استان برنامه‌ریزی را داشته باشد برای خانواده‌هایی که در این حوادث آسیب می‌بینند راه‌حلی برای آن‌ها داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار