اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:
کنش گران سیاسی باید عمیق تر از مردم جامعه فکر کنند و دور اندیشانه تر برای هر معضلی راهکار ارائه کنند.
شوشان - نیکامهر دیلمی: علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شامگاه شنبه در جمع فعالان اصلاح طلب خوزستان عنوان کرد: برخی افراد می گویند نظام دارای یک هسته سخت و یک پوسته دموکراتیک است که این هسته به مرور زمان قوی تر شده و پوسته نیز در شرایط مختلف ریخته است؛ اگر بتوان این مسئله را پذیرفت باید گفت که این پوسته در سال 96 احیا شده است؛ اطلاح طلبان معتقد هستند که این هسته قوی باید به اندازه قبل برسد و درخواست حقوق مسلم مردم از حاکمیت افزایش یابد.

وی افزود: ما به دنبال این نیستیم که نظام به صورت کلی تغییر کند، چنین تغییری قطعا تحت لوای یک حرکت انقلابی رخ خواهد داد، انتهای چنین حرکتی نامشخص است و اگر بر فرض مثال نیز این حرکت رخ دهد به دلیل اینکه اصالت انقلاب سال 57 را ندارد و دستاوردهای آن نامشخص است راه به جایی نخواهد برد و تنها وضعیت فعلی کشور را دچار مشکل می کند.

وی با بیان اینکه کنش گران سیاسی باید نتیجه گرا باشند و حرکت های سیاسی نیز معطوف به دستاورد شود، گفت: اصلاح طلبان در این زمان به صورت مشخص می دانند که در کدام نقطه ایستاده اند و برنامه هایشان برای آینده چیست، اما این مسئله برای توده های مردم مشخص نیست. مردم جامعه در صورتی که وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشند از شرایط راضی هستند و در صورتی که وضعیت اقتصادی خوبی نداشته باشند، ناراضی می شوند، این چرخه طبیعی است. به عنوان مثال در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مردم جامعه از پرداخت یارانه ها راضی بودند اما اصلاح طلبان می دانستند که انجام این طرح به این شکل، چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می کند.

كنشگران سياسي عميق تر به مسائل بپردازند

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: کنشگران سیاسی و حزبی باید مسائل را عمیق تر و دور اندیشانه تر و نسبت به فعالیت هایی که انجام می دهند احساس مسئولیت داشته باشند. بر همین اساس در خصوص اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و فعالیت هایی که از سوی اصلاح طلبان انجام گرفت، نوعی احساس رضایت وجود دارد. در سال 88 و اعتراضاتی که صورت گرفت از سوی اصلاح طلبان مورد حمایت قرار گرفت، هزینه های بسیاری در این زمینه داده شد اما در مجموع فعالیت اصلاح طلبان رضایت بخش بود.
 
وی افزود: اصلاح طلبان در سال 92 از یک کاندیدای اصولگرای معتدل حمایت کردند و البته این نکته نیز قابل ذکر است که در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی، نجات کشور اتفاق افتاد، در سال 96 نیز مردم مجاب شدند که به روحانی رای دهند؛ در این انتخابات فعالیت بسیار زیادی از سوی اصلاح طلبان صورت گرفت و حرکت سید محمد خاتمی نیز تاثیر گذار بود؛ البته نطق تکرار می کنیم سید محمد خاتمی، بیشتر معطوف به انتخابات شورای شهر بود.

در انتخابات 96 برای روحانی شرطی نگذاشتيم

شکوری راد اظهار کرد: در انتخابات 96 برای روحانی شرطی از سوی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، گذاشته نشد زیرا معتقد بودیم شرط گذاشتن در چنین شرایطی آغاز اختلاف ها خواهد بود. ساختار اصلاح طلبی به صورت جبهه ای با  فعالیت باز و آشکار است؛ اطلاح طلبی در سطح تشکیلات نیست که بتواند فعالیت پیچیده ای انجام دهد. البته فرآیندی که  پس از انتخابات باعث شد روحانی کاهلی کند قابل بحث و بررسی است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه حوادث دی ماه سال 96 و موج اعتراضاتی که رخ داد، دو پیام مهم در برداشت، گفت: در ابتدا باید گفت که حاکمیت صدای این اعتراضات فراگیر را شنید و این اعتراضات را به رسمیت شناخت؛ هر چند این مسئله پس از مدتی امنیتی شد اما باز هم دستاورد بزرگی بود. نکته مهم دوم این جریان این بود که مردم به حرکت های اعتراضی که به خشونت گرایی کشیده شد نپیوستند؛ این مسئله نشان از بلوغ مردم جامعه است. خوشبختانه آگاهی مردم به حدی رسیده است که مطلحت نظام را به خوبی درک می کنند.

وی تصریح کرد: در جریان این اعتراضات واقع گرایانه ترین تحلیل از سوی حزب اتحاد ملت ارائه شد. پس از بررسی دقیق این جریان نقاط مثبت بسیاری را کشف کردیم که بسیاری از افراد و احزاب از دیدن آنها ناتوان بودند. در انتها متوجه شدیم وضعیت جامعه به آن میزانی که گفته می شد و می شود، دشوار و بد نیست. اگر حزب اتحاد ملت هنوز در صحنه سیاسی کشور وجود دارد و فعالیت بسیار خوبی دارد به این دلیل است که خود را به واقعیت نزدیک کرده است.

شکوری راد عنوان کرد: در دی ماه 96 براندازها به دنبال این بودند که نظام را به ورطه سقوط بکشانند، اما با گذشت زمان برای آنها مشخص شد که مردم با آنها همراه نخواهند شد. حرکت مردمی براندازها را نا امید ساخت. درست است که اصلاح طلبان در آن زمان منفعل بودند اما در این زمان این برانداز ها هستند که منفعل شدند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی  اظهار کرد: کشور در این زمان از لحاظ اقتصادی در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد اما از لحاظ امنیت عمومی وضعیت مناسبی دارد، البته این نکته نیز قابل ذکر است که وضعیت امنیت عمومی برای کارکنش گران سیاسی دشوار است. احزاب باید افکار عمومی را بسازند و شکل دهند.

جامعه منفعل هیچ گونه تحولی را تجربه نخواهد کرد

وی در انتها گفت: جامعه نباید منفعل شود؛ جامعه منفعل هیچ گونه تحولی را تجربه نخواهد کرد. در چنین شرایطی که مردم جامعه ناامید هستند، احزاب باید پویایی خود را حفظ کنند و انگیزه فعالیت های خود را دو چندان کنند. به طور حتم دولت اگر موفق شود چند فعالیت مثبت و موثر انجام دهد و حالت سرخوردگی مردم را کاهش دهد؛ مردم باز هم در انتخابات آینده به سمت این طیف پیش می روند. حاکمیت ناچار است در انتها به مطالبه مردم جامه عمل بپوشاند؛ این موضوع حتمی است و دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد، اصلاح طلبان باید بتوانند با حضور در حاکمیت این روند را تسهیل کنند. در صورتی که بخواهیم در جامعه اصلاحاتی انجام دهیم، تاثیر گذار باشیم باید در حاکمیت جایگاهی داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار