اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
فرماندار دزفول:
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: آزادی و عدالت خواهی 2 مولفه اصلی جنبش دانشجویی هستند.
محمد حیدری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجویان در همه مقاطع زمانی مقدم بر مطالبات صنفی و قشری بوده است.

وی 16 آذر را نقطه عطفی در تاریخ ایران دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی محصول تفکر آزادی خواهی و عدالت طلبی دانشجویان است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با گرامیداشت یادو خاطره سه شهید جنبش دانشجویی گفت: این افراد زمانی به شهادت رسیدند که حوزه دانشگاه حضوری در صحنه سیاسی کشور نداشت.

وی یکی از عوامل اصلی پایداری و ماندگاری جنبش دانشجویی را انقلابی بودن و هویت ممتاز دانشجویی آن دانست و افزود: بسیاری از جریان های قدرتمند تاکنون قصد مصادره جریان دانشجویی را داشته اند اما به لطف پویایی و اندیشه ورزی دانشگاه و در پرتوی تعالیم الهی و تلاش اساتید کسی نتوانست این جریان را به نفع خود مصادره کند.

حیدری با بیان اینکه جنبش دانشجویی نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، اظهار داشت: رژیم پهلوی بعد از شکل گیری جنبش دانشجویی تلاش زیادی برای سرکوبی جنبش دانشجویی کرد اما موفق نشد.

وی افزود: حفظ هویت، اصالت، اندیشه ورزی و پایبندی جریان دانشجویی به ارزش های انقلابی و بنیادهای دینی اسلامی مایه افتخار و امیدواری است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه سه سال از عمر دولت باقی مانده است، اظهار داشت: برنامه مدونی برای تکمیل طرح های نیمه تمام شهرستان طراحی شده است که براساس آن طرح ها طبق اولویت ها اجرایی می شوند.

وی افزود: سراغ طرح هایی که اولویت مردم نیستند و نیازهای آنها را برطرف نمی کنند، نمی رویم.
حیدری گفت: برخی مشکلات از بعد ساختاری و مدیریتی در شهرستان وجود دارد که باید با پشتکار و اراده برطرف شوند.

وی با تاکید بر لزوم حرکت طبق برنامه افزود: نوشتن برنامه نیاز به اتاق فکر و تجزیه و تحلیل وضع موجود دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول حوزه فرهنگی را حوزه ای بسیار حساس و پیچیده توصیف کرد و گفت: باید در مباحث فرهنگی دقت ویژه ای به مبانی بافت جمعیتی و اولویت های فرهنگی شهرستان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تنوع و تکثر بافت جمعیتی با تقاضاها و مطالبات جدیدی مواجه هستیم که ممکن است با بخش های دیگر جامعه اختلاف نظرهایی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: این شهرستان ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگ دارد و سعی می شود مطالبه به حق نسل جوان برای ایجاد نشاط و شادی در جامعه بی پاسخ نماند البته در این راه به گونه ای عمل خواهد شد که خدشه ای به هویت دینی و فرهنگ اصیل شهرستان وارد نشود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مدیریت بحران استان خوزستان در دزفول اظهار داشت: بارندگی اخیر به دلیل ضعف زیرساخت ها مشکلاتی در سطح شهرستان ایجاد کرد.

حیدری افزود: بازدیدی همراه با مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان از خسارت های وارد شده به بخش های مختلف دزفول انجام شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در پاسخ به لزوم استفاده از بانوان در مدیریت های این شهرستان گفت: تعداد قابل ملاحظه ای از بانوان با استعداد در دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کار گرفته شده اند.

عباس پاپی زاده افزود: هشت بیمارستان از جمله بیمارستان زنان و زایمان در دزفول در حال ساخت است که به زودی یکی از این بیمارستان ها با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این بیمارستان ها اشتغال خوبی در سطح شهرستان ایجاد می شود. 

وی با اشاره به مشکلات زیرساخت های ورزشی این شهرستان اظهار داشت: عقب افتادگی ها در این حوزه زیاد هستند که باید رفع شوند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزشگاه فرسوده شهید مجدیان بازسازی شده است، افزود: یک سالن 2 هزار و 500 نفری برای فضای ورزشی ویژه بانوان احداث شده است.

وی گفت: با وجود اینکه دزفول دومین شهرستان بزرگ استان خوزستان است ولی از نظر زیرساخت هایی نظیر برق، آب و سایر زیرساخت ها وضعیت خوبی ندارد.

پاپی زاده افزود: تاکنون با توجه به ظرفیت های کشاورزی توجهی به صنعت شهرستان دزفول نشده است اما با بهره برداری از کارخانه فولاد و سایر صنایع تحول خوبی در این زمینه ایجاد می شود.

وی درخصوص مشکلات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: صادرات دزفول رشد داشته اما این رشد نسبت به عظمت تولید کشاورزی در دزفول کم است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: مجوز احداث پایانه صادراتی و مرز هوایی برای برقراری پروازهای خارجی و صادرات محصولات کشاورزی دریافت شده است.

وی با بیان اینکه دولت به هیچ وجه اجازه سرمایه گذاری ندارد، گفت: صنایع جانبی و تکمیلی سود بسیار پایینی دارند به همین خاطر تمایل سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه کم است.

پاپی زاده درخصوص اقدامات فرهنگی شهرستان دزفول اظهار داشت: جشنواره یا هفته دزفول به زودی در شهرستان برگزار می شود که به طور قطع از ظرفیت دانشگاه ها در این جشنواره استفاده خواهد شد.

وی افزود: با برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی دزفول فضایی شاد و مفرح نیز در سطح شهرستان ایجاد می شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درخصوص ناامنی گفت: فعال کردن بسیج محلات، افزایش کلانتری های دزفول به 6 کلانتری و نصب دوربین های مداربسته برای ارتقای سطح امنیتی شهرستان انجام شده است.

وی افزود: مجمع خیرین امنیت نیز برای نخستین بار در دزفول راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این آیین با تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر روز حق طلبی و استکبارستیزی است.

افروس افزود: دانشجویان در 50 سال اخیر همواره پرچم دار وقایع مهم کشور بوده اند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار