اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفتگو با شوشان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت فلرهای نفتی در کل استان در یک برنامه سه ساله به تدریج کاهش و سپس متوقف خواهد شد.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با شوشان عنوان کرد: فعالیت های بسیاری از سوی سازمان محیط زیست خوزستان در خصوص آلودگی ناشی از فلرهای نفتی در منطقه غیزانیه و به صورت کلی در استان انجام گرفته است.پرونده تعقیب قضایی مکررا در حال پیگیری است و همین پرونده باعث شد تا به صورت هم زمان چندین فعالیت مقابله ای در همین خصوص از سوی شرکت نفت انجام پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: یکی از این فعالیت ها قراردادی است که مابین شرکت ملی نفت ایران  و تعدادی از پتروشیمی های استان منعقد شده؛ این قرارداد تابستان سال جاری منعقد شده و بر همین اساس ظرف مدت سی ماه کلیه فلرهای نفتی باید جمع آوری شوند. 

البته این نکته نیز قابل ذکر است که با چندین شرکت دیگر نیز تفاهم نامه هایی در این حوزه منعقد شده است.

وی تصریح کرد: یک مصوبه در برنامه ششم توسعه نیز در همین خصوص معین شده است. این مصوبه وزارت نفت را موظف کرده است تا پایان مدت زمان این برنامه همه فلرهای نفتی را غیر فعال کند. 

لاهیجان زاده با اشاره به تعهد وزیر نفت نیز در خصوص جمع آوری گازهای همراه این فلرها گفت: بر همین اساس ظرف دو تا سه سال آینده استان خوزستان از آلودگی ناشی از فلرهای نفتی راحت خواهد شد و از گازهای این فلرها برای تولید برق استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این زمان عزم راسخی از سوی سازمان های دولتی و انجمن های مردم نهاد ایجاد شده تا وضعیت آلودگی فلرهای نفتی در طول دو تا سه سال به تدریج کاهش یابد و در انتها نیز این مشکل به صورت کلی مرتفع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه متاسفانه در این زمان حدود نیمی از آلودگی هوای اهواز به دلیل وجود فلرهای نفتی است، گفت: باید این مسئله را پذیرفت که استان خوزستان از وضعیت جوی ناسالمی برخوردار است اما در این سال های اخیر حساسیت ویژه ای در این حوزه در بین مردم و مسئولان استانی ایجاد شده است. امیدوار هستیم با پیگیری مصوبات قانونی در سایه حمایت مردمی و انجمن های مردم نهاد بتوانیم فعالیت فلرهای آلوده کننده را در شهر اهواز و به صورت کلی در استان خوزستان کنترل و متوقف کنیم.

وی اظهار کرد: به طور حتم در صورتی که به وضعیت آلودگی هوا در شرایط پایدار رسیدگی نشود این موضوع به یک بحران تبدیل خواهد شد.

گفتگو از نیکامهر دیلمی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
comment
0
0
comment خیلی خیلی دیره
چندین ساله که زنگنه داره وعده سر خرمن میده
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
comment
0
0
comment تو گفتی من باور کردم!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار