اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
امام جمعه شهر چمران:
امام جمعه شهر چمران گفت: شورای تامین بندر ماهشهر با قاطعیت تمام با معضل تیراندازی‌ها در این شهرستان برخورد کند.
حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با انتقاد از افزایش تیراندازی‌ها در شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: این موضوع نیاز به برخورد قاطع دارد و از شورای تامین شهرستان می‌خواهیم با قاطعیت تمام با این معضل اجتماعی برخورد کند. اگر خلا قانونی نیز وجود دارد نمایندگان مجلس می‌توانند با همکاری دستگاه قضا این موضوع را فیصله دهند.

وی با بیان اینکه مردم از این وضع ناراضی هستند، افزود: کمتر شبی است که صدای تیراندازی به گوش نرسد و انتظار می‌رود هم مسئولان، هم شیوخ منطقه و هم مردم با کمک هم این معضل اساسی را حل کنند.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: برخورد قاطع دستگاه قضا باید با فرهنگ‌سازی و پیشگیری واقعی از جانب شیوخ طوایف و کمک و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مردم منطقه همراه باشد. با توجه به حفظ حرمت ایام فاطمیه که در پیش است سخنرانان منبرها فاطمی نیز می‌توانند در این امر مهم کمک کنند و مردم از آنان بخواهند حول این موضوع و معضل اجتماعی مطالبی مفید ارائه دهند که یکی از کارکردها و رسالت‌های منابر نیز همین است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم انقلابی قم به مناسبت قیام ۱۹ دی و تاکید ایشان بر حفظ روحیه انقلابی و تقویت آن در شهر قم که مرکز و مادر انقلاب است، اظهار کرد: معظم‌له فرمودند دولتمردان آمریکا که تصور می‌کردند ظرف ۶ ماه کار انقلاب تمام می‌شود، اکنون ملت انقلابی ۴۰  سالگی انقلاب خود را جشن می‌گیرد.

هاشمی گفت: امسال ملت انقلابی با اقتدارتر و باشکوه‌تر از هر سال جشن خواهد گرفت. حضور مردم همراه با ولایتمداری در صحنه‌های انقلاب سبب این اقتدار شده است و ۴۰ سالگی انقلاب مدیون ولایتمداری و حضور مردم در تمام صحنه‌ها است.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه اگر ملت با دادن شهید و جانباز و مال و آبروی خود برای انقلاب آن را تاسیس کردند، اظهار کرد: الحمدلله این ملت امروز نیز نگهبانان اصیل و امانتداران باوفای انقلاب اسلامی هستند و احیاناً اگر مشکلی می‌بینند تاکید می‌کنند آرمان‌ها و اهداف فراموش نشود. مردم الحمدلله آرمان‌های انقلاب را از بعضی مسئولان بهتر می‌دانند و عمل می‌کنند، دغدغه ما بعضی مسئولان هستند.

وی افزود: خلط آرمان‌ها و اهداف انقلاب توسط بعضی مسئولان مردم انقلابی را ناراضی خواهد کرد. اگر مسئولان با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب حراست کنند، قطعاً مورد رضایت قرار خواهند گرفت. زمان جنگ وقتی مردم خانه، شغل و خانواده خود را از دست دادند چون مسئولان باتمام وجود همراه آنها بودند و زندگی در حد و کمتر از متوسط مردم داشتند مردم نیز از عملکرد راضی بودند چون می‌دیدند آنان تمام توانشان را برای ملت گذاشته‌اند.

هاشمی تصریح کرد: امروز نیاز انقلاب به این روحیه و گم نشدن مسئولان در باتلاق بی‌دردی است. مسئول اگر درد انقلاب دارد باید میدان‌دار، بین مردم و دو گوشش به سمت خواسته‌های به حق آنها باشد. امروز مسئولیت گرفتن خیلی سخت‌تر از اوایل انقلاب است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: بعضی از مسئولان باید مثل سوره فاتحه، روزی چند بار توصیه‌های امام و آرمان‌ها و اهداف انقلاب را مرور کنند. مطمئن هستم بعضی مسئولان اصلا مطالعه نمی‌کنند بنابراین در سردرگمی به سر می‌برند چون بدون هدف سیر می‌کنند، مسئولان نباید فقط به فکر وقت پر کردن باشند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها باتبریک پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب (س) عنوان کرد: این بانوی بزرگوار شخصیتی است که جامعه زنان با داشتن وی و مطالعه و تطبیق سیره نورانی ایشان نباید هیچ خلائی در زندگی داشته باشند. الگویی که می‌تواند تمام ابعاد یک زندگی رضایت‌بخش الهی را تامین کند.

هاشمی متذکر شد: نگاه تک بعدی به شخصیت و زندگی حضرت زینب (س) ظلم به ایشان است. توحید، تسلیم  و رضا و ولایتمداری گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام است. خطبه‌هایی که علاوه بر یادآوری فصاحت و بلاغت علوی معرفت و اهداف بلند مکتب تشیع را بیان می‌کند. سزاوار است نگاه به حضرت زینب (س) نگاه صرفاً سوگواری نباشد. با اینکه ایشان بهترین الگوی عزاداری هستند و در عزاداری‌ها مطالعه سیره و روش آن حضرت یک ضرورت است

خطیب جمعه شهر چمران اذعان کرد: سالروز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامیده شده و این مناسبت را به عموم پرستاران زحمتکش تبریک می‌گوییم. پرستاری در نگاه دینی شأنی عظیم دارد. به طوری که در روایات برای لحظه لحظه آن وعده اجر و ثواب عظیم داده شده است.

وی ادامه داد: امروز خیلی از خانه‌ها پرستاران گمنامی دارند باید قدردان آنان بود، چه خانه‌هایی که برادر ۵۰ ساله پرستار برادر ۷۰ ساله خود است، یا همسر، پرستار شوهر و بالعکس یا پدری که پرستار دو فرزند معلول خود یا مادری که تنها پرستار سه فرزند معلولش است. در حقیقت این پرستاران و ارزش خدمت آنان با دنیا و آنچه در آن است قابل معامله نیست.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار