شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
از نگاه به مسائل جهانی تا مسائل استان
مردم استان خوزستان با شجاعت و از خود گذشتگي در دوران ۸ سال دفاع مقدس يكي از پر افتخارترين مقاطع تاريخي كشور را ثبت كردند.
امام جمعه موقت اهواز: مردم در جنگ تحميلي يكي از پر افتخارترين مقاطع تاريخ كشور را رقم زدند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: مردم استان خوزستان با شجاعت و از خود گذشتگي در دوران ۸ سال دفاع مقدس يكي از پر افتخارترين مقاطع تاريخي كشور را ثبت كردند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده در خطبه نماز جمعه امروز كه در مصلاي مهديه شهر اهواز برگزار شد ، افزود: جنگ ۸ ساله تحميلي يكي از مهمترين دوران هاي تاريخي كشور است زيرا در اين زمان مردم تمام كشور از دين ، انقلاب اسلامي و مرزهاي كشور دفاع كردند .

وي اظهار داشت: مردم ايران در دفاع از كشور خود صحنه هاي بي نظيري از پايداري ،استقامت و وفاداري به نظام جمهوري اسلامي ايران را خلق كردند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در حالي كه رژيم بعث عراق از سوي بسياري از قدرت هاي نظامي دنيا به تمامي سلاح هاي پيشرفته و كشتار جمعي مسلح بود.

حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده جنگ ۸ ساله تحميلي را به جنگ احزاب در زمان صدر اسلام تشبيه كرد و گفت: در جنگ احزاب نيز تمامي دشمنان دين اسلام و رسول خدا براي نابودي اسلام بسيج شده بودند اما با ياري خداوند نتوانستند به هدف شوم خود برسند.

وي افزود: در زمان جنگ بر عليه ايران نيز هم پيمان هاي كشور عراق تمامي تجهيزات لازم را براي اين جنگ بر عليه كشورمان فراهم كرده بودند، اما با رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي امام خميني (ره) و با مجاهدت هاي رزمندگان اسلام نه تنها يك وجب از خاك كشور را از دست نداديم بلكه يك قدم هم از شعارهايمان عقب نشيني نكرديم.

حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده با اشاره به اينكه رزمندگان انقلاب بايد خاطرات خود را در اختيار جوانان قرار دهند بيان داشت: خاطرات جنگ امانتي است نزد رزمندگان اسلام كه بايد در اختيار نسل جديد قرار داده شود.

وي همچنين به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با فرماندهان سپاه پاسداران اشاره كرد و بيان داشت: در اين ديدار رهبر انقلاب اسلامي خطاب به فرماندهان سپاه فرمودند؛ از بعد از جنگ تحميلي سپاه پاسداران توانسته با حفظ ارزش هاي خود ثبات و استحكام اوليه خود را حفظ كند.

حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده بيان داشت: همچنين ايشان به ديپلماسي خارجي دولت يازدهم اشاره فرمودند و بيان داشتند؛ ديپلماسي جاي لبخند و در كنار هم نشستن است اما نبايد از استكبار جهاني نيز غافل بود.

وي بيان داشت: همچنين در اين ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي به برنامه هاي هسته اي صلح آميز كشور اشاره داشتند و فرمودند؛ برخي كشور هاي جهان مي خواهند كه دانش هسته اي تنها در اختيار آن ها باشد در حالي كه دانشمندان جوان كشور كه برخي از آن ها نيز به دست مستكبران ترور شده اند توانستند اين دانش را در كشور بومي كنند.

امام جمعه موقت اهواز همچنين از تلاش هاي منصور كتانباف در زمان تصدي گري شهرداري اهواز تقدير كرد و حضور ۲ ساله وي در سمت شهردراي اهواز را دليل پيشرفت بسياري از پروژه هاي عمراني در اين شهر دانست.

حجت السلام والمسلمين حسن زاده به انتصاب هاي انجام شده در دولت يازدهم اشاره داشت و گفت: با روي كار آمدن هر دولت برخي از مديران ارشد تغيير خواهند كرد ،اما بايد مديراني جايگزين مديران پيشين شوند كه توانايي اجرايي بيشتري داشته باشند.

وي همچنين به وضعيت منطقه خاورميانه اشاره كرد و گفت: علت اتفاق هاي روي داده در كشور سوريه دخالت هاي برخي كشور هاي بيگانه در امور اين كشور است و تاكنون هيچ مدركي ارايه نشده كه نشان بدهد دولت سوريه از سلاح شيميايي براي كشتار مردم كشور خود استفاده كرده باشد.

امام جمعه موقت اهواز همچنين در خطبه هاي اول نماز جمعه امروز با اشاره به بازگشايي مدارس در مهر ماه گفت: در دين اسلام اشارات بسياري به جايگاه علم و دانش شده است .

حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده بيان داشت: معلمي شغل انبياء الهي است و معلمان بايد توجه داشته باشند در كنار علم آموزي ،پرورش قواي روحي و انساني دانش آموزان فراموش نشود.

وي به جايگاه علمي استان خوزستان اشاره كرد و بيان داشت: در سال هاي گذشته استان خوزستان از لحاظ جايگاه علمي پيشرفت هاي بسيار زيادي داشته است واين امر نتيجه تلاش دانش آموزان و متوليان امر آموزش استان است.

امام جمعه لالی : ایمان به خدا و ولایتمداری عامل موفقیت رزمندگان بود

لالی نماز جمعه این هفته شهرستان لالی به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدی در مسجد جامع شهرستان لالی اقامه شد .امام جمعه شهرستان لالی در ادامه سخنان هفته های گذشته خود به نامه امام علی علیه السلام به محمد ابن ابی بکر اشاره و عنوان کردند که عدم بندگی خداوند موجب غضب الهی در عوالم اخروی خواهد شد که همواره بر افرادی مسلط است که حقوق دیگران را پایمال می کردند .

وی در ادامه در سخنانی به توصیف عوالم قبر و برزخ و قیامت پرداخت و همه نمازگزاران را توصیه به آمادگی برای آن زمان سخت کرد .

ایشان در خطبه دوم خود نیز با تبریک میلاد امام رضا علیه السلام در خصوص جایگاه ولایت ائمه اطهار و نقش آن در زندگی سخنانی را بیان داشت و تاکید کرد که به موجب احادیث شیعیان باید برای ائمه مانند زینت باشند و نه مایه سرافکندگی آن ها .

امام جمعه لالی با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی عنوان کرد که از عوامل موفقیت رزمندگان ایران در جنگ تحمیلی ایمان به خدا و ولایتمداری آن ها بود که در این راه به آنها کمک های زیادی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدی در انتهای سخنان خود به ایام بازگشایی مدارس و مراکز تعلیم و تربیت اشاره کردند و افزودند که از برکات جمهوری اسلامی ایران نظام تعلیم و تربیت پویا بوده که به مدد آن توانسته است قله های علمی دنیا را فتح کند .

امام جمعه آغاجاری : توجه به پرورش دینی در کنار پرورش علمی دانش‌آموزان

امام جمعه آغاجاری گفت: مسئولان و معلمان در کنار پرورش علمی، پرورش دینی را مد نظر داشته باشند و تربیت افراد و دانش‌آموزان با سواد مومن و دینی باید ملاک باشد.

حجت‌الاسلام منصور شنان نصاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آغاجاری، با توجه با فرا رسیدن سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس از مسئولان و مجریان خواستار شد برنامه‌های این هفته اشاعه دهنده فرهنگ بسیجی در بین نسل جوان باشد.

وی اظهار کرد: در آن زمان اکثر فرماندهان، سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را جوانان تشکیل می‌دادند و به همین دلیل امروز باید فرهنگ بسیجی را بین جوانان و نسل‌های بعدی بیش از پیش گسترش داد.

امام جمعه آغاجاری در ادامه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: مسئولان و معلمان در کنار پرورش علمی، پرورش دینی را مد نظر داشته باشند و تربیت افراد و دانش‌آموزان با سواد مومن و دینی باید ملاک باشد.

وی با بیان اینکه جامعه به افراد باسواد و مومن نیاز دارد عنوان کرد: مسئولان باید به مدارس مناطق محروم از جمله روستاها و مناطق آب باران و جولکی رسیدگی کنند و سعی بر این باشد تا استفاده از فرهنگیان بومی ترویج یابد.

وی در ادامه به شهرستان آغاجاری اشاره کرد و افزود: از تلاش‌های شهرداری و شورای شهر بابت آسفالت بعضی از خیابان‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم تلاش برای تعویض چهره خیابان‌های نامناسب در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه آغاجاری در ادامه از مسئولان و متولیان شهرستان به ویژه فرماندار درخواست کرد در زمینه جذب و به کارگیری نیروهای بومی تلاش کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این منطقه نیروهای باسواد و بیکار زیاد هستند گفت: ایجاد صنایع دامداری، پرورش میگو، کشاورزی، صنعتی و غیره می‌تواند اشتغالزایی موثری ایجاد کند.

امام جمعه شوش: سپاه نقش کلیدی را در سربلندی کشورمان دارد

امام جمعه شوش گفت: سپاه نقش کلیدی را در سربلندی کشورمان چه در دوران انقلاب و چه جنگ تحمیلی داشته و دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد امام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که می‌تواند جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهد توجه مسئولان به امر تعلیم و تربیت است.

وی افزود: همچنان که سایر موارد اجتماعی مهم هستند تعلیم و تربیت از جایگاهی بسیار مهمی هم در خانواده و هم در مدارس دارد و می‌تواند آینده یک کشور را تغییر دهد.

امام جمعه شوش خواستار توجه ویژه به مقوله تعلیم و تربیت شد و خاطرنشان کرد: توجه به این امر هم باعث موفقیت کشور می‌شود و هم می‌تواند فرد را به تعالی نزدیک کند چون تعلیم و تربیت صحیح باعث آشنایی انسان به حکمت‌های نهفته خداوند در جهان می‌شود.

وی تصریح کرد: معلمان در این امر نقش بسیار بالایی دارند و در اینجا به همه معلمان خسته نباشید باید گفت.

امام با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: 31 شهریور سال 59 یادآور تهاجم ناجوانمردانه علیه کشورمان است که با همت و رشادت شیر مردان مهین به شکست تلخ برای آن‌ها مبدل شد.وی اضافه کرد: تصوری که صدام داشت این بود که یک هفته‌ای کشور را تصاحب کند و این امر او را وسوسه کرد که به کشور ما حمله کند ولی با جواب دندان‌شکن جوانان غیرتمند ایران اسلامی مواجه شد.

امام جمعه شوش نقش توده‌های مردمی را در زمان جنگ بسیار مهم دانست و افزود: حضور مردم در همان ابتدای جنگ بسیار مشهود و فراگیرد بود گویا همه می‌دانستند این جنگ، جنگ حق علیه باطل است.وی ادامه داد: مردم کشورمان در برابر تجاوز دشمن ایستادند و نشان دادند که هیچ قدرتی نمی‌تواند یک وجب از خاک کشور را تصاحب کند و در همه حال پشتیبان کشور و نظام خویش هستند.

امام جمعه شوش با اشاره به رشادت‌های شیر مردان سپاه عنوان کرد: سپاه نقش کلیدی را در سربلندی کشورمان چه در دوران انقلاب و چه جنگ تحمیلی داشته و دارد. وی افزود: هوشیاری بسیجیان و سپاه هموار تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و باعث رشد و شکوفای هر چه بیشتر کشور هم در میادین سیاسی و هم در جنگ تحمیلی شده است و این را دشمنان می‌دانند که چنانچه به فکر تهاجم به کشور را داشته باشند باید انسجام ملی و هم جانبه مردم و حضور سپاه را در مقابله خود چون سدی مستحکم خواهند دید.


  امام جمعه دزفول : تعيين مهريه سنگين ضمانتي براي زندگي نيست

امام جمعه دزفول با گراميداشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس بهترين زمان جهت بازخواني دستاوردها و حماسه هاي مردم مقاوم ايران اسلامي در پاسداري از ارزش هاست.

حجت الاسلام ‘سيدمحمدعلي قاضي دزفولي ’ در آيين عبادي سياسي نماز جمعه دزفول در مصلي امام علي (ع) اين شهر افزود: دلاوري ها و ايثارگري جانبازان و شهدا هرگز نبايد فراموش شود.

وي دفاع مقدس را سرمايه بزرگ معنوي كشور دانست و گفت: كمرنگ كردن ارزش ها و آرمان هاي دفاع مقدس آب به آسياب دشمن ريختن است.امام جمعه دزفول، سقوط رژيم پهلوي، اشغال لانه جاسوسي و ايستادگي تمام قد انقلاب اسلامي در برابر نظم نوين جهاني آمريكا را سه دليل اصلي حمايت آمريكا از عراق در جنگ عليه ايران عنوان كرد.

وي افزود: ايران اسلامي با رهبري امام راحل (ره) در برابر دشمن بعثي ايستاد و بر اهداف و آرمان هاي خود پا فشرد تا در نهايت پيروز ميدان شد.حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به خوي استكباري آمريكاي جنايتكار در خصوص برخورد با صدام گفت: آمريكا در مقطعي از زمان صدام حسين را عليه ايران همراهي و در مقطعي ديگر تحت عنوان مبارزه با تروريسم عراق را اشغال و صدام را اعدام كرد.

وي افزود: آمريكا به منظور جلوگيري از افشا نشدن حمايت هايش از جنايات صدام به سرعت اين ديكتاتور را اعدام كرد. خطيب جمعغه دزفول در فرازي ديگر از خطبه هاي نماز جمعه به استفاده از لفظ نرمش قهرمانانه توسط مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: اين لفظ مورد توجه رسانه هاي بين الملل قرار گرفت زيرا بسيار مدبرانه توسط مقام معظم رهبري بكار رفت.

وي نرمش قهرمانانه را اجراي اصل حاكميت و مصلحت جهت رسيدن به آرمان ها و اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و افزود: استفاده از اين لفظ به معني ميدان دادن به دشمن و عدول از اهداف نيست بلكه يك ديپلماسي مدبرانه، مقتدرانه و حكيمانه است.

امام جمعه دزفول اظهار داشت: نرمش قهرمانانه بخشي از دكترين مقاومت و سخنگويي با غرب با ادبيات خودشان است.

وي افزود: ابتكار ايران اسلامي در موضوع سوريه موجب عقب نشيني آمريكا از مواضع خود در خصوص حمله به سوريه شد لذا نرمش قهرمانانه استفاده از برگ برنده در بهترين زمان ممكن است.حجت الاسلام قاضي دزفول، آغاز سال تحصيلي جديد را يادآور شد و از والدين و دست اندركاران بازگشايي مدارس خواست دانش آموزان را با روحيه اي مضاعف راي كلاس درس كنند.

وي بازگشايي حوزه علميه دزفول در هفته گذشته و فراهم كردن فضاي علمي مناسب در اين حوزه را يادآور شد و افزود: حدود ۶۰ نفر طلبه پايه اول در اين حوزه پذيرش شد.

امام جمعه دزفول گفت: طلاب سطوح عالي از شهر هاي مختلف جهت تحصيل علم به دزفول مهاجرت مي كنند ولي متاسفانه به دليل كمبود امكانات و فضاي آموزشي امكان ثبت نام آنها وجود ندارد.وي گزارشي از سفر به منطقه سادات احمد فداله وبررسي مشكلات عشاير اين منطقه ارائه داد و افزود: تيمي از مسوولان محلي و استاني به همراه ائمه جمعه شهرهاي سردشت و دورود از نزديك در جريان مشكلات بهداشت، برق، راه و آموزش و پرورش اين منطقه قرار گرفتند.

حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به اينكه ۲۵ درصد گوشت قرمز شهرستان توسط عشاير توليد مي شود گفت: اميد است تا مسوولان با تلاش و همت مضاعف، امكانات مورد نياز عشاير را تامين كنند.

وي در خاتمه با انتقاد از تعيين مهريه هاي سنگين توسط برخي خانواده ها افزود: تعيين مهريه سنگين نه تنها ضمانتي براي زندگي نيست بلكه موجب اضطراب جوانان در زندگي مي شود.


امام جمعه موقت انديمشك: حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس يك وظيفه است

امام جمعه موقت انديمشك گفت:دوران دفاع مقدس برگ زريني از افتخارات ملت ايران است و حفظ دستاوردهاي اين دوران يك وظيفه همگاني است.

حجت الاسلام سيد ولي اله مهدوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه انديمشك افزود:ايستادگي ملت ايران در دوران دفاع مقدس خير و بركت زيادي براي كشور و نظام به ارمغان آورد و امروز در جامعه هر آن چه از بصيرت و مقاومت و همدلي ديده مي شود، از آثار دفاع مقدس است. وي اظهار داشت:حراست و تبيين اهداف ولاي دوران دفاع مقدس يك ضرورت است كه بايد در قالب برنامه هاي فرهنگي و تاثير گذار تشريح شود. حجت الاسلام مهدوي با اشاره به الگو گيري جوامع از انقلاب اسلامي ايران تصريح كرد:امروز استكبار جهاني از ايران اسلامي وحشت دارد و اتحاد و همدلي مردم و مسوولين و تكيه بر باورهاي ديني و ولايت باز هم توطئه هاي دشمن را ناكام مي گذارد.

امام جمعه موقت انديمشك خاطرنشان كرد:مبارزات انقلابي مردم ايران همواره حق طلبانه و در راه ارزش هاي اسلامي و ديني بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار