اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
معاون سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح، منابع آب شرب خوزستان را آلوده می‌کند.

هوشنگ حسونی زاده با اشاره به علت مخالفت سازمان آب و برق با طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای خوزستان اظهار کرد: مخازنی که در استان چهارمحال و بختیاری برای طرح پرورش ماهی در قفس استفاده می‌شود، مورد استفاده آب شرب نیست و آب‌های مخازن این طرح برای خوزستان می‌آید و در صورت آلودگی، منابع آب شرب خوزستان دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب سد کارون چهار برای استان چهارمحال و بختیاری مصرف آب شرب ندارد، افزود: سد کارون چهار در حوزه جغرافیایی چهارمحال و بختیاری قرار دارد و آب آن به کارون سه می‌ریزد و آب سد کارون سه در خوزستان است.

معاون مطالعات پایه منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس باید از منابع آب غیرشرب استفاده شود که در خوزستان نداریم.

حسونی زاده تصریح کرد: مجریان طرح پرورش ماهی در قفس می‌گویند که در این طرح منابع آب شرب برای اجرای آن استفاده نمی‌کنند اما این که منابع آب خوزستان آب شرب است را پنهان می‌کنند.

وی اضافه کرد: در صورت آلودگی، این آب ابتدا وارد سد کارون سه و سپس وارد سد کارون یک یا سد شهید عباسپور و بعد از آن وارد سد گتوند و در نهایت وارد رودخانه‌های استان و منابع آب شرب خوزستان را آلوده می‌کند.

معاون مطالعات پایه منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: ما برای حفظ سلامتی و منافع مردم استان باید متفق‌القول باشیم که اجازه ندهیم آنها این کار را انجام دهند، نه اینکه کار غلط آنها را به عنوان یک الگو در نظر بگیریم.

حسونی زاده ادامه داد‌: طرح پرورش ماهی در قفس در سدهایی که منابع آب شرب را تأمین می‌کنند نباید اجرا شود که فعلاً چنین منبعی در خوزستان برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بعد از اجرای کامل طرح آبرسانی غدیر، طرح آب رسانی شمال شرق و طرح جنوب شرق و اتمام آنها و تأمین کامل آب شرب مردم در صورت باقی ماندن آب شرب منابعی که آزاد می‌شود برای طرح پرورش ماهی در قفس قابل استفاده است، اما این که طرح آبرسانی غدیر چه زمانی به پایان برسد را نمی‌دانیم.

مهر/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
comment
0
0
comment با سلام می توان پرورش ماهی در قفس را در کانالهای کشاورزی انجام داد . کانالهای کشاورزی
را هکار بسیار خوبی می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار