اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
رئیس شورای شهر اهواز:
رئیس شورای شهر اهواز با بیان این‌که باید در مدیریت شهری و حل معضلات شهری از تجربیات شهرهای موفق استفاده شود، گفت: شیوه‌های مدیریت شهری باید نوین و عینی باشد.

عبدالزهرا سنواتی در دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور که امروز (26 دی‌ماه) در هتل نیشکر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نشست، گام مؤثری در جهت اجرای شعارهای گذشته مانند "اقتصاد مقاومتی" است.

وی با بیان این‌که خوزستان ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و در بخش‌های مختلف قطب کشور محسوب می‌شود، افزود: خوزستان با تولید 17 میلیون تن محصولات کشاورزی، 15 درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین 1.5 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در حال کشت هستند.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: بیش از دو میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان مستعد کشاورزی هستند. مقام معظم رهبری 20 سال پیش در سفر خود به اهواز، طرح 850 هزار هکتاری تسطیح و استعدادیابی اراضی استان را فرمان دادند. البته این طرح بیش از این میزان بود که به علت سیاست‌های غلط دولت در انتقال آب کارون، این میزان کاهش یافت.

وی بیان کرد: خوزستان رتبه دوم تولید خرما و رتبه نخست صادرات خرما را به خود اختصاص داده است. همچنین 37 درصد تولید ذرت دامی کشور، 68 درصد تولید نباتات صنعتی، وجود 190 هزار بهره‌بردار کشاورزی در حال تولید و تولید 128 محصول کشاورزی و باغی از دیگر ظرفیت‌های خوزستان است.

سنواتی با اشاره به جریان داشتن پنج رودخانه بزرگ کشور در خوزستان، گفت: 9 واحد کشت و صنعت نیشکر در خوزستان مستقر است و 70 درصد تولیدات قند و شکر کشور در خوزستان انجام می‌شود. همچنین خوزستان رتبه نخست کشت سبزیجات را به خود اختصاص داده است.

رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: استان را قطب و محور تولیدات کشاورزی می‌دانند و با توجه به این ظرفیت‌ها باید چه کاری کنیم تا مردم از این نعمت‌ها استفاده کنند؟

وی تصریح کرد: امروز اهواز و دیگر شهرها گسترش یافتند و دیگر روستا نیستند. باید پیوست‌های زیست‌محیطی و فرهنگی را در کنار کار خود قرار دهیم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

سنواتی خاطرنشان کرد: اهواز بُعد کشاورزی، صنعتی و تولید انرژی کشور را در خود دارد و به عنوان شهر استراتژیک شناخته می‌شود اما امروز بسیاری از مردمی که در اطراف اهواز و یا شهرهای اطراف اهواز هستند مهاجرت کردند. 

رئیس شورای شهر اهواز گفت: بر اساس بازدیدهایی که از کلان‌شهرها داشتیم، حرکت خوبی به سمت محله محوری انجام شده است که باید همه کارها به این سمت و سو سوق داده شوند.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش شهرها، باید کاری انجام شود تا مردم در محلات خود از تمام ظرفیت‌ها به ویژه بازارچه‌ها استفاده کنند.

سنواتی گفت: تجربه‌هایی در خصوص احداث بازارچه در اهواز داشتیم که برخی از این بازارچه‌ها به گونه‌ای هستند که مردم از آن‌ها استقبالی نکرده‌اند. بنابراین باید مطالعات خوبی در این زمینه انجام شود و ذائقه مردم را بشناسیم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: امروز در بسیاری از مسیرهای اهواز، وانت‌بارها محصولات خود را به فروش می‌رسانند که باید بدانیم برای جلوگیری از این ناهنجاری مدیریت شهری، چه کاری انجام دهیم؟

وی با بیان این‌که باید شیوه‌های مدیریت شهری نوین و عینی باشد، افزود: باید از تجربیات دیگر شهرهای موفق استفاده کنیم. اگر از تجربیات شهرهایی که در این زمینه موفق بوده‌اند، استفاده کنیم قطعا بسیاری از معضلات شهرها را برطرف خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار