اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این دانشگاه و دانشگاه ناپل ایتالیا خبر داد.
محمدرضا عصاری با اشاره به اینکه اخیرا میان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و دانشگاه ناپل اایتالیا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی که میان دانشگاه‌ها منعقد می‌شود برای رفتن به سمت فعالیت‌های بین المللی و اتصال دانشگاه به زنجیره علم در جهان است. دانشگاه‌ها باید فارغ از بحث‌های سیاسی و سیاست‌زدگی در این زنجیره تولید علم با یکدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند. 

وی افزود: دانشگاه ما نیز این اقدام را در چنین مسیری آغاز کرده است تا بتواند ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت کند. امیدواریم در سال آینده با دانشگاه‌های دیگر نیز نه تنها به صورت تفاهم‌نامه بلکه به صورت عملکردی همکاری داشته باشیم.
 
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تصریح کرد: تبادل تولیدات علمی، تبادل اعضا هیات علمی و تبادل دانشجوها و ظرفیت‌ها از جمله اهدافی هستند که ما در این تفاهم‌نامه داشتیم. زمینه کاری دانشگاه باستانی جندی شاپور از زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه ناپل بود که مرکز پژوهشی جندی شاپور بخش عمده‌ای از این تفاهم‌نامه را برعهده دارد و باید بتواند در زمینه معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن، فعالیت کند.

عصاری ادامه داد: در کنار آن ما سایر مواردی که موجب توسعه ارتباطات علمی بین دانشگاه صنعتی جندی شاپور و دانشگاه‌های خارج و داخل کشور می شود را دنبال می‌کنیم. ما صرفا به سمت دانشگاه‌های خارج نمی‌رویم بلکه تلاش می‌کنیم ارتباطات خود را با دانشگاه‌های داخلی نیز برقرار کنیم و موجب رشد و ارتقا هرچه بیشتر زمینه‌های علمی طرفین شویم.

وی خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی جندی شاپور و دانشگاه ناپل فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و شرایط ادامه تحصیل مشترک برای آن‌ها، جزو برنامه‌های ما است. این مساله جزو تفاهم‌نامه است که باید به مراحل اجرایی برسد و اگر توافقات لازم انجام شود، ما در کنار تبادل استاد، تبادل دانشجو را نیز خواهیم داشت. 

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: امیدواریم آیین‌نامه‌های اجرایی این بند از تفاهم‌نامه را دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه زودتر تعریف کند. هنوز این بند تفاهم‌نامه به مرحله اجرا در نیامده است و  امیدواریم در سال آینده این بخش‌ها نیز به مراحل اجرایی منجر شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار