اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) هفتمین سوگواره سراسری شعر «پریسکه‌های فاطمی» در شهرستان بندرماهشهر شهرستان برگزار می‌شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر ‌اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) سرچشمه زلال ائمه اطهار و پاره تن پیامبر (ص) است و خانواده‌ها برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید آن حضرت را الگو قرار دهند. 
  
سید احمد محفوظیان  با اشاره به اینکه زندگانی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) سرشار از بندگی و عبودیت خداوند متعال و سیاست آن حضرت مرجع فکری و فرهنگی مردم زمان خود بوده است، افزود: حضرت زهرا (س) بانویی ارزشمند و الگو به لحاظ حضور مثبت و تاثیرگذار در محیط خانه و جامعه است و فاطمه را فقط و فقط باید از طریق خودش شناخت. 
  
وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف هفتمین سوگواره‌ سراسری پریسکه‌های فاطمی توجه به اندیشه‌های نو و خلاقانه و شناسایی و معرفی شاعران شعر کوتاه پریسکه‌ای است. 
  
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر  تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت این بانوی بزرگوار، در جهت شناخت ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) سوگواره‌ای کشوری با هدف گسترش و توسعه‌ فرهنگ دینی و شعر آیینی و تبلور ارزش‌های انسانی در فرهنگ دینی آیینی به میزبانی شهرستان فرهنگ دوست و هنر پرور بندرماهشهر برگزار می‌‌شود. 
  
او گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند حداکثر سه اثر پریسکه‌ای با موضوع فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه را تا ١٢ بهمن به دبیرخانه هفتمین سوگواره سراسری پریسکه‌های فاطمی ارسال کنند و به این نکته توجه داشته باشند که آثار ارسالی آنها نباید پیش از این در هیچ کنگره، سوگواره و یا جشنواره‌ای ارائه شده باشد. 
  
محفوظیان با بیان اینکه هفتمین سوگواره سراسری شعر پریسکه‌های فاطمی ٢٠ بهمن سال جاری همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در بندرماهشهر برگزار می‌شود اضافه کرد: تلفیق هنر و مذهب از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و ما وظیفه خود می‌دانیم که آموزه‌های ملی و مذهبی خود را به وسیله هنر به مردم بشناسانیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار