اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
وزیر اطلاعات:
ملت ایران سختی‌ها و فشارها را می‌پذیرد و همچنین گرانی‌های ناشی از توطئه‌های دشمن را تحمل می کند اما برابر دشمن زانو نمی زند.

حجت الاسلام سیدمحمود علوی در نشست صمیمانه با عشایر و طوایف بختیاری که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال ایام مبارک فجر انقلاب اسلامی و چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایام فاطمیه پیوند معناداری یافته است. نقطه پیوند مشترک تمام مردم خوزستان، دلدادگی به زهرای اطهر(س) است. پیوند ایام فجر و فاطمیه، امسال بسیار معنادار است زیرا انقلاب ما تداوم حرکت زهرای اطهر(س) است.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال به برکت دعای شما عزیزان به ما توفیق خدمت خالصانه برای امنیت و آرامش شما مردم عزیز را عطا کند. هر چه مردم عزیز ما آرام‌تر و در امنیت و آسایش بیشتر به سر ببرند ما احساس آرامش بیشتری خواهیم داشت. سربازان گمنام امام عصر(عج) شب و روز ناشناخته و خستگی‌ناپذیر و تمام توان خود را به کار گرفته و می‌گیرند تا مردم ما از امنیت، آسایش و آرامش برخوردار باشند.

وزیر اطلاعات گفت: اگر امروز علی‌رغم تمام توطئه‍‌های دشمن، بر کشور اسلامی ایران امنیت و آرامش را حکمفرما می‌بینیم، این مهم با محوریت و  هدایت رهبر عزیزمان و نقش‌آفرینی یکایک مردم‌مان است و سریازان گمنام امام زمان(عج) این حضور را متبلور و تجسم می‌کنند.

وی بیان کرد: خوزستان سرزمین زیبایی است که وقتی در میان مردم آن حضور پیدا می‌کنیم، از یک سو مهر، محبت و عاطفه را می‌بینیم و از سوی دیگر شجاعت، شهامت، فداکاری و جانفشانی آن ها را در سنگر دیده‌بانی از آب و خاک جمهوری اسلامی ایران را می بینیم که همین احساس خاصی را به انسان می‌دهد.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: خوزستان همانند سایر نقاط ایران از تنوع قومی و زبانی برخوردار است که برای آن ها برای شناسایی از عنوان‌های مختلفی برخوردارند ولی همه با هم اعضای یک پیکره به نام ملت رشید و سربلند ایران اسلامی هستند و این وحدت و به هم پیوستگی است که چهل سال انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر هجمه‌های دشمن و یورش‌های بی‌امان خصم بر ایران اسلامی ضربه‌ناپذیر کرده و ضربه‌های دشمن را به خودشان برگردانده است و امروز ایران اسلامی بر قله اقتدار ایستاده است و گرد یأس و ناامیدی را بر چهره دشمن می‌پاشد.

وی افزود: این وحدت اقوام ایرانی در سایه ولایت بر کشور حکفرما کرده و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است و این چیز کمی نیست. فرمانده نیروهای مسلح پاکستان در اوایل انقلاب، که به امام(ره) نیز ارادت خاصی داشت به ایران آمد و زمانی که به خدمت امام رسید از امام سوال کرد که از انقلاب تان چه چیزی نصیب کشور شده است که امام(ره) یک جمله زیبا فرمود و آن این بود که از انقلاب ما این نتیجه نصیب ما شده است که برای ایران در تهران تصمیم گرفته می‌شود. اینکه یک ملتی برای سرنوشتش خودش تصمیم بگیرد و دیگران و بیگانگان برای آن تصمیم نگیرند، مطلب و دستاورد کوچکی نیست.

وزیر اطلاعات ادامه داد: برای چنین دستاوردی هر چقدر هزینه شود می ارزند و ملت ایران این را خوب درک کرد و صدها هزار شهید داد تا به جای واشنگتن یا جاهای دیگر، خودشان برای خودش تصمیم بگیرد. امروز ایران اسلامی با این اراده و تصمیم در عرصه‌های مختلف گام‌های بلندی برداشته و دنیا را خیره به گام‌های بلند خود در جهت استقلال، عزت و سربلندی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این چهل سال دشمن کم توطئه برای به زانو درآوردن ملت ایران به کار نبرده است. توطئه‌هایی که هر کدام از آنها کافی بود تا یک نظام حکومتی را سرنگون و یک ملت را از راه رفته‌اش پشیمان کند ولی به برکت ولایت فقیه و وجود امام راحل و مقام معظم رهبری، بدون هرگونه تزلزل، راه شهدا، راه زهرای اطهر(س) و راه ائمه طاهرین(ع) به وسیله ملت ایران تداوم بخشیده شد و امروز ملت ایران، لبخند پیروزی بر لب دارد و دشمن درمانده است که با این ملت و برای به زانو در آوردن این ملت چه باید بکند.

حجت الاسلام علوی عنوان کرد: امروز دشمن از هجمه و حمله نظامی  نتیجه‌ای نگرفته است و هشت سال نظام مقدس نیز با ذلت دشمن پایان یافت و دشمن در عرصه‌های مختلف به ایران حمله کرد تا آن را به زانود درآورد اما در همه عرصه‌ها جز شکست چیزی نصیب آن نشد و امروز ته‌مانده آنها، ترامپ با ابزار تحریم آمده است، آن هم به تصور اینکه ملت ایران با فشار به زانو درآید؛ یک اشتباهی که برای رئیس جمهور قبل از او هم حاصل شده بود که تحریم‌ها باعث شد ایران پای میز مذاکره بیاید و این رئیس جمهور هوس‌آلود فعلی هم تصورش این است که با فشار بر ملت ایران می‌تواند آن را به زانو درآورد.

وی خاطرنشان کرد: آن ها تصورشان این بود یا ملت ایران را به زانو در می‌آوردند یا جمهوری اسلامی ایران، چهل سالگی خود و جشن‌های چهل ساله را به چشم نخواهد دید اما امروز جشن‌های چهلمین انقلاب اسلامی را می‌بینیم و ملت ایران مصمم‌تر، مقاوم‌تر و استوارتر راه امام و شهیدان را با هدایت رهبر عزیزشان دنبال می‌کنند. 

وزیر اطلاعات گفت: این ها غافل‌اند اگر در برهه‌ای ملت ایران پذیرای مذاکره با آنها شد و با چندین قدرت بزرگ به مبارزه نشست، از یک سو تجربه‌ای را بر تجربیات خود افزود و از سوی دیگر نیز حجت را بر جهانیان تمام کرد که این قدرت‌ها پایبند عهد و پیمان نیستند و از سوی دیگر نیز به دنیا فهماند که ایران در برابر فشار زانو نمی‌زند اما در برابر ادب جواب می‌دهد.

وی بیان کرد: ترامپ خیلی اشتباه می‌کند که خیال می‌کند ایران در آن مذاکره به خاطر فشار و تحریم تن به مذاکره داد. همچنین ترامپ اشتباه فکر می‌کند که با فشار بر ایران می‌تواند آن را وادرا به مذاکره کند و می‌تواند در کارنامه خودش یک برگ برنده‌ای به نام مجبور کردن ایران به مذاکره ثبت کند. نه ترامپ و نه امثال ترامپ با سیاست فشار نه چهار سال، نه هشت سال بلکه هشتاد سال از ایران به نتیجه نمی‌رسد و جز خسران، شکست و شرمندگی چیزی از این سیاست خود نصیب آنها نخواهد شد.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: امروز هم برای سرکردگان کاخ سفید این موضوع مبرهن می‌شود که چقدر فشار باید بر ایران بیاید تا تسلیم شود و اگر ایران می‌خواست به وسیله فشار تسلیم شود، تا الان باید تسلیم می‌شد. آنها فکر می‌‎کنند اگر قیمت‌ها و ارز چندین برابر بشود، مردم به مسوولان‌شان فشار می‌آورند و مسوولان‌شان هم به خاطر این فشار، با آمریکا و آمریکایی‌ها پای میز مذاکره می‌نشینند. اما آنها می‌بینند که هیچ خبری از اینها نیست. ممکن است مردم ایران با یکدیگر صحبت‌هایی داشته باشند، از یکدیگر انتقاد کنند و اعتراضاتی داشته باشند ولی مردم ما با بصیرت و هوشیاری مسئله اصل نظام را از این مسائل و مشکلات جدا می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران با هوشیاری و هوشمندی خوب درک می‌کنند که مشکلاتی که بر آنها فشار وارد می‌کند، آیا بر اثر کم‌کاری مسوولان یا کار نابلدی مسوولان است یا فشار دشمن است. مردم دیدند آنجایی که بحث کار دولتمردان و مسوولان آنها است، در چندین سال پیاپی قیمت‌ها تکان نخورد و گوشت ۳۰ تومانی سال 92 تا اواسط سال 96 همان قیمت بود. همچنین پنیر و نان و سایر کالاها به همان قیمت گذشته بودند و این هنر مسوولان جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی است و مردم این را درک می‌کنند.

 وزیر اطلاعات عنوان کرد: آن زمان که آمریکا با بدعهدی خودش که چهره آمریکا را برای همیشه در تاریخ زشت‌تر از قبل کرده است، فشارهایی را وارد کرد و تأثیر آنها را روی قیمت‌ها دیدیم ولی مردم این را درک می‌کنند و هیچوقت نمی‌آیند بر این اثراتی که روی زندگی آنها بر اثر توطئه دشمن آمده است، به وحدت ملی خودشان آسیب بزنند و با مسوولین خودشان رفتار نامهربانانه داشته باشند و زمینه حل مشکلات را بر آنها سلب کنند و بر آنها فشار بیاورند تا با آمریکایی‌ها برای راحتی مردم و حل مشکلات پای مذاکره ذلیلانه بنشیدند. ملت ایران سختی‌ها و فشارها را می‌پذیرد و همچنین گرانی‌های ناشی از توطئه‌های دشمن را تحمل می کند اما برابر دشمن زانو نمی زند.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران به این نقطه هوشیاری رسیده است و من هم به عنوان فرزند کوچک این سرزمین و به عنوان یک خوزستانی که بخشی از عمرش را در این آب و خاک زندگی کرده است به این درک، شعور و معرفت مردم ایران افتخار می‌کنم و خودمان را متعهد می‌بینیم که بدون هرگونه احساس خستگی، شب و روز در جهت کاهش فشار بر مردم کار و تلاش کنیم.

حجت الاسلام علوی گفت: جلسات مختلفی در زمینه مسائل گوناگون برگزار و تصمیماتی گرفته می‌شود و همچنین تصمیمات به مرحله اجرا در می‌آیند و بسیاری از مشکلات و فشارهایی که می‌توانست بر مردم وارد شود، با برنامه‌ریزی دولت جلوگیری شد. دشمن می‌خواست خیلی فشارهای بیشتر از این به مردم ما وارد کند اما با تدبیر مسوولان نظام و همچنین نظام و جمهوری اسلامی و همچنین تدبیر مقام معظم رهبری و وحدت مردم، یکایک این توطئه‌ها خنثی شده و در حدی که ممکن بوده است، دولت از وارد شدن فشار بیشتر بر مردم جلوگیری کرده و فشار را برداشته است.

وی ادامه داد: در این میان آمریکا می‌خواهد چه کاری انجام دهد؟ آمریکا به دنبال این است که با فشارهایی که به واسطه تحریم بر مردم وارد شده است، آن هم تحریم یکجانبه، ظالمانه و برخلاف قوانین و مقررات بین‌المللی، به مردم ایران به صورتی القاء کند که این فشاری که به شما وارد می شود، نتیحه کار دولتمردان شما و مسوولان‌تان است زیرا اگر احساس مردم این باشد که به خاطر کارکرد دولت و مسوولان جمهوری اسلامی دچار مشکل شده‌اند، رو در روی مسوولان قرار می‌گیرند و در اگر جمهوری اسلامی، مردم و خادمین آنها رو به روی هم قرار بگیرند، هر دو ضربه خواهند خورد و در نهایت نیز جمهوی اسلامی ضربه خواهد خورد.

وی افزود: ولی اگر باور مردم این باشد که اگر مسوولین جمهوری اسلامی این مشکلات را ایجاد نکرده اند و دولت و مسوولان نظام تمام توان خود را به کار گرفته‌اند که این فشارها به حداقل ممکن برساند، در برابر فشارها مقاومت می‌کند و دست خود را در دست مسوولان نظام جمهوری اسلامی می‌گذارد تا بتواند اثرات تحریم‌ها را به حداقل برساند. آمریکا به دنبال این است که نشان دهد این گرفتاری‌ها را مسوولان برای مردم ایجاد کرده‌اند و ناکارآمدی دولت باعث این مشکل شده است. باید هواس‌مان جمع باشد تا حرف دلخواه آمریکا را نزنیم و نباید خودمان را فریب دهیم و زمینه را نباید برای آمریکایی‌ها فراهم کنیم. 

حجت الاسلام علوی بیان کرد: ما خودمان می‌دانیم تا وقتی که جنایت و تحریم‌های آمریکا در میان نبود، این مسائل و گرانی‌ها و همچنین افزایش قیمت‌ها وجود نداشت. این بلا را آمریکا در آورده است تا ما را در برابر هم قرار دهد و به زانو در آورد. این جا، جای بصیرت و هوشیاری است که باید هواس‌مان جمع باشد و بدانیم که آمریکا به دنبال چه چیزی است و حرف آمریکا را تکرار نکنیم. باید بدانیم آمریکا می‌خواهد ما را برابر هم قرار دهد و نباید در زمین آمریکا بازی کنیم و بدانیم این فشارها را آمریکا وارد کرده است و بدانیم که مسوولان ما شب و روز ندارند. زمانی که در خوزستان سیل جاری شد، ما تماس گرفتیم که از وضعیت باخبر شویم که گفتند آقای استاندار و چند تن از مسوولان استان در محل سیل حاضر هستند تا از وضعیت مناطق سیل‌زده باخبر شوند و این در همان لحظه جریان سیل انجام شد. این دلسوزی برای مردم مشکل درست می‌کند یا مشکلات را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد؟ باید دست در دست هم قرار دهیم و عشایر و اقوام مختلف باید مانند انگشتان دست، کار کشور را انجام دهند. کار کنند و چرخ صنعت را به گردش در آورند و برابر دشمن نیز به صورت مشت در آیند و بر فرق دشمن کوبیده شوند تا آرزوی سلطه و سیطره بر جمهوری اسلامی ایران را به گور ببرند.

وی خاطرنشان کرد: با داشتن رهبری هوشیار، بیدار و شجاع مانند مقام معظم رهبری، ترامپ و امثال ترامپ باید بدانند هرگز زانو زدن ایران اسلامی و مذاکره به خاطر فشار را نخواهند دید. حضور شما مردم عزیز در تمام صحنه‌ها و وحدت شما آن هم زیر محور ولایت با رهبری ولایت فقیه، امروز ایران اسلامی را به قدرتی عظیم تبدیل کرده است که در هر عرصه‌ای در حال برداشتن گام‌های بلند به سوی توسعه و پیشرفت است.‌

وزیر اطلاعات در پایان خطاب به مردم خاطرنشان کرد: با یکدیگر اختلاف نداشته باشید زیرا ملت‌های قبل از شما که با یکدیگر اختلاف داشتند، زمین خوردند و از بین رفتند و نابود شدند. عزیزان راه عبور از فشارهای دشمن و توطئه‌های دشمن، حضور در صحنه و حضور پررنگ در روز 22 بهمن است که سیلی مرگ باری را بر گونه دشمن خواهد نواخت. در صحنه حضور داشته باشید و دست در دست یکدیگر بگذارید و گوش به فرمان رهبر عزیزمان باشیم که در پرتو حضور، وحدت و پیروی از ولایت، می توانیم آینده لذت‌بخش خود را رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا همچنین حجتی، مشاور دبیر مجمع تشخیص  مصلحت نظام در این نشست اظهار کرد: فجر بهمن ثمره مجاهدت پیامبر اسلام و حضرات معصومین است. نهضت روح الله نتیجه شب نخوابی های علما، روحانیت مجاهد و شهدا و مبارزانی است که در طول تاریخ برای سعادت و صیانت بشریت جانفشانی کردند.

وی ادامه داد: به فرمایش رهبر انقلاب، "آقایان بختیاری نقطه صقل انقلاب مشروطه بودند". این مردان ولایت مدار بختیاری با رمز یا علی ابن ابیطالب اصفهان را فتح می کنند و حکومت مستبد قجری را نیز به زانو در می آورند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص  مصلحت نظام ادامه داد: فجر انقلاب ثمره مجاهدت های شهدا و رزمندگان عزیز چه قبل از انقلاب و چه در بحبوهه جنگ  است که توانستند پرچم عزت و افتخار ایران اسلام را بر قلل جهان نصب کنند.

وی خطاب به وزیر اطلاعات گفت: ما بختیاری ها فرزندان مرحوم محمدتقی خان چهارلنگ، سردار اسعد بختیاری، اسدخان بهداروند و بی بی مریم بختیاری و شیرعلی مردانی هستیم که این سرداران غرورآفرینان ما در طول تاریخ با عشق به خاندان اهل بیت مقابل حکومت های مستبد به عنوان پیش غراولان 
ملت ایران جانفشانی کردند.

حجتی بیان کرد: ما برادران سردار غرور آفرین هشت سال دفاع مقدسی هستیم که با صدای مردانه و نهیب های شجاعانه رعشه بر اندام صدامیان انداخت‌.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به وزیر اطلاعات عنوان کرد: از شما می خواهم در اولین جلسه هیات دولت به ریاست ریاست جمهور به ایشان بفرمایید که فرزندان رشید بختیاری جان بر کف، همانگونه که در طول تاریخ دلدادگی خود را به اثبات رساندند، امروز نیز گوش به فرمان سید علی مقتدای خود هستند و نخواهند گذاشت ایالات متحده آمریکا و استکبار جهانی و همچنین مثلث شوم اسرائیل، عربستان و امپرالیسم غرب ذره ای خدشه به ایران اسلامی وارد کنند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص  مصلحت نظام گفت: ما سختی ها، گرفتاری ها و کمبودها و همچنین تحریم ها را تحمل می کنیم و به رهبر عزیزمان می گوییم که مردم غیور بختیاری با دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت در کنار دولت محترم آن چنان سیلی در روز ۲۲ بهمن به گوش ترامپ و دشمنان خواهد نواخت که برای همیشه آن ها را از صحنه روزگار به لطف خدا نابود خواهیم کرد و خاورمیانه را محل دفن نیروهایی خواهیم کرد که بخواهند به جمهوری اسلامی که ثمره خون جوانان عزیز است، تهاجم کنند.

وی افزود: ما بختیاری ها در طول تاریخ هیچ گاه علم خودمختاری را بلند نکرده ایم و همواره این کشور را وطن خود دانسته ایم و همیشه دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت ثابت کرده ایم. از وزیر اطلاعات می خواهم با دست پر و با اقتدار در جلسه هیات دولت اعلام کنیپد که مردم بختیاری که ۷۵ درصد یعنی بالاترین آمار کشور به رییس جمهور رای دادند امروز نیز با حمایت از نماینده عالی دولت در استان خوزستان یعنی استاندار زحمت کش، دلسوز و متدین خود ان شاالله این استان و کشور را به  سرانجامی خواهیم رساند که دشمنان را نابود و ناامید خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار