اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
دفاع مقدس یک آزمون بود...
عبدالرحیم سوارنژاد: زیبایی هایش را نمی توان شمرد ،با اینکه نامش جنگ بود اما پر از مهربانی بود و سرآغازش از مهر سرچشمه داشت ، جنگ هشت ساله ایران با عراق و متحدانش از اینکه واژه های خالص و عاری از هر آلایش را در ادبیات معاصر وارد کرد، خودباورمان نمود. یاد داد مزیت اطاعت از امر امام را ، جسارت دشمن ستیزی را در ما زنده کرد،رفتن با شهادت که جاودانگی است را به ما آموخت ، واقعه کربلا را تداعی کرد ، راه وفاداری را نشان داد و وفا را تفسیر نمود. فقط توکل برخدا را سلاح پیروز نامید ، توسل به اهل بیت را در اذهان برای رستگاری نشاند.

محکی روشن برای سنجش ایمان گردید، نیل به هدف با وحدت ملت را به نمایش گذاشت ، تکبیر را ورد زبان ها نمود تا حقارت دشمن را برملا کند،تاریخ را معطر و مفتخر به نام شهیدساخت، مقاومت را معنی کرد ، شجاعت داد و ترس از غیر خدا را از میان برداشت ، نورافشانی امام را بر امت مانند سو سو گرفتن ستاره ها از فروغ خورشید آشکار نمود.

به مادران درس صبوری داد ، به پدران درس قداکاری ،سنگرهایش معبد بود و مسجد و سرشار از دعا و ذکر و نماز ، رزمندگانش خود را در اردوگاه حسین (ع)می دانستند و حضورشان را لبیک به هل من ناصر ش می گفتند. جبهه مقابل را یزیدیان می خواندند از اینکه تلاوت قرآن یک مسیر دائمی و واژه های قرآنی نام عملیات آن قرار داشت ، در عرصه کارزارش پیرانی چون حبیب و جوانانی چون علی اکبر و سردارانی چون ابوالفضل وجود داشت که با خشوع سر بر سجده الهی می نهادند و می جنگیدند. در تاریخ معاصر به دفاع مقدس مشهور گردید تا جایگاه واژه تقدس در فرهنگ عامه روشن شود و بدانند امری بدون کسب امتیازات لازم و بدون وصل به خدای لایزال و بدون هدایت یک امام و بدون عنایت و توجه اهل بیت (ع) هرگز نزد ملتی قداست نمی یابد.

دفاع مقدس یک آزمون بود که نشان داد ما بر عهد خویش ماندیم و جنگیدیم و از آرمان ها، اعتقادات ، باورها و سرزمین اسلامی خویش دفاع کردیم و با امر فرماندهی کل قوا بر دشمن تاختیم و رفیق نیمه راه نبودیم و سربلند از این امتحان بیرون آمدیم چون آن را نعمتی از سوی خالق می دانستیم و در نعمت جنگ هرگز خدا را فراموش نکردیم و او همیشه با ما بود تا تنفس در فضای دفاع هم مقدس گردد و سر آمد افتخارات همه تاریخ معاصر و نمادی از مشارکت یک ملت فهیم در مقابله با تهاجم زیاده خواهان شود .

هفته معطر و سراسر پر از خاطره ایثار دفاع مقدس را به حماسه سازان سرزمین اسلامی تبریک می گویم و بزرگداشت آن را با زنده نمودن یاد شهدا ،بیان خاطرات ،انتقال تجارب،تشکیل محافل دوستانه ،سرودن شعر و نگارش مقاله توصیه می نمایم .

واقعا" یادش بخیر آن روزهای قشنگ و مهربانی که با مهر آغاز شد دنیایی از صفا و معرفت در خود داشت و چه زیبا قافیه هایی که مصرعها را در آن روزها خواندتی تر از هرروز می کرد! بازهم یادش بخیر باد. شهدای دفاع مقدس را در یاد داشته باشیم . که باید برویم بسوی آنکه خالق هستی است و جان را آفرید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار