اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: این نگرانی هست که باز موج جدید گرانی شروع بشود. آقای رییس جمهور اجازه ندهید این احساس به مردم دست بدهد که کشور را رها کردید چراکه این برای کشور خطرناک است.


حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز امروز ۳ اسفند در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از مهم ترین نشانه های تقوای ظاهری، تقوای زبان است. در آیات قرآن کریم بر رعایت تقوا در قول و گفتار تاکید شده است. قرآن کریم به گفتن قول سدید سفارش کرده است و آن به معنی سخن محکمی است که در آن کذب و بیهودگی نباشد.

وی اظهار کرد: خلاف واقع سخن گفتن گناه کبیره است. وقتی یک مسئول آمار دروغ بگوید گناه کبیره مرتکب شده است. نتیجه سخن راست این است که عمل ما را اصلاح می کند و جامعه بر اساس ایمان و تقوا جامعه عمل گرا می شود. اعتماد بین افراد افزایش می یابد و آرامش خاطر در پی دارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جایگاه حفظ زبان در روایات بیان کرد: عزت و کرامت و بزرگی مومن در حفظ زبان است. هر چه بر زبانمان آمد جاری نکنیم. قول ما باید در نزد دیگران و پشت سر آنها یکی باشد. مومن به فرموده حضرت علی(ع) پیش از سخن گفتن، فکر می کند. 

حسن زاده با اشاره به گسترش ارتباطات و امکان نشر سریع اطلاعات گفت: امروز در فضای مجازی یک تهمت و صحبت غیر واقعی گفته می شود و ده ها هزار نفر این مطلب را دریافت می کنند. هر کدام از آنها هم در کانال های خود آن را نشر می دهند. مومنان باید مواظب باشند. در این فضا بر اساس تقوا رفتار کنیم. مراقب زبانمان، قلممان باشیم و از تقوای الهی خارج نشویم و به دشمن کمک نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالرور عمليات خیبر گفت: این عملیات از عملیات های مهم دوران دفاع مقدس است. جنگ به بن بستی رسیده بود از آن جهت که مناطق عملیاتی محدود بود. در قرارگاه نصرت رزمندگان و سرداران به کمک مردم منطقه(رفیع) یکسال آنجا را شناسایی کردند. گزارش‍ها را به سردار محسن رضایی می دادند و ایشان و همه مجموعه به شدت مسائل امنیتی و حفاظتی را رعایت می کردند تا اینکه به عملیات خیبر منتهی شد. اولین جنایت بمباران شیمیایی بعثی ها در این عملیات بود. اروپایی ها با زیر پاگذاشتن تمام قوانین سلاح شیمیایی به بعثی ها دادند. رزمندگان ما با مظلومیت در این بمباران به شهادت رسیدند و مجامع جهانی هیچ اعتراضی نکردند. ما با شهدای این عملیات و همه شهدای کشورمان تجدید عهد می کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، حضرت فاطمه(س) را در همه ابعاد سبک زندگی الگو دانست و گفت: نباید اشرافی گری و تجملات را در جامعه حاکم کنیم و این محقق نمی شود جز با اینکه بنده طلبه یک زندگی طلبگی داشته باشم، آن مسئول، رئیس جمهور، رئيس قوه قضائيه و دیگران نمی شود که ساده زیستی را برای مردم بگویند و در این جنگ اقتصادی مردم را به قناعت دعوت کنیم اما خود زندگی دیگری داشته باشیم.

وی خطاب به مسئولان اجرایی و فرهنگی تصریح کرد: مقام مادری در جامعه ما پایین آمده است. مقام مادری همراه با ایثار و فداکاری است. مسئولیت مادر نسبت به فرزند هیچ وقت تمام نمی شود. مقام مادر مقام ایثار است. 

حسن زاده با تصریح به جایگاه نازل مادر در الگوهای غربی گفت: مادری که فقط بخواهد به فکر خودآرایی و نشان دادن خود باشد و دلش به درآمدی که از شغلی که دارد خوش باشد، کجا می تواند حق مقام مادری را ادا کند؟ حضور بانوان در آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مراکز درمانی و برخی موارد دیگر واجب کفایی است. اما به تبع از غربی ها بخواهیم اشتغال را مساوی تقسیم کنیم نتیجه اش همین می شود که متاسفانه امروز در جامعه می بینیم. 

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی های امسال بیان کرد: امسال الحمدلله استان خوزستان دومین استان پربارش کشور بود. این چند سال مسئولان توجه به زیر ساخت ها نداشتند و متاسفانه با اندک سببی بر مسئولان غفلت حاکم می شود و در سال های گذشته به فکر زیرسازی نبودند. از ستاد بحران و استاندار تشکر می کنم که شبانه روز تلاش کردند. باید به زیرساخت ها توجه کنیم تا در سال های آينده مردم با این مشکلات مواجه نشوند.

وی در مورد گرانی های اخیر نیز گفت: خطابم در درجه اول آقای رئیس جمهور است. این نگرانی هست که باز موج جدید گرانی شروع بشود. تذکرمان این است که آقای رئیس جمهور صنعت خودرو در کشور ما یک صنعت انحصاری است. بخش خصوصی یا وارد نیست یا مستقیم زیر نظر وزارت صنعت و بازرگانی است. این گرانی خودرو مانند گرانی بنزین بر تمام قیمت ها تاثیرگذار است. آقای رییس جمهور اجازه ندهید این احساس به مردم دست بدهد که کشور را رها کردید. این برای کشور خطرناک است. خطابه برای مردم کافی نیست. رای مردم به شما برای خطابه شما نبود. رای مردم به شما برای این بود که از مشکلات کم بکنید. این گرانی ها باعث شده مردم وقتی برای خرید دارو می روند فقط نصف داروها را بتوانند تهیه کنند. برخی از مردم نمی توانند مراحل درمانی خود را تکمیل کنند. آقای رئیس جمهور تلاشتان را مضاعف کنید. اگر تلاشی دارید یک اطلاع رسانی بکنید نگذارید بیش از این بر مردم فشار وارد شود.

حسن زاده در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز پرداخت و بیان کرد: ایشان از مردم برای حضور در ۲۲ بهمن تشکر کردند که واقعا جای تشکر دارد. فرمودند مردم ما به گذشته خود افتخار می کنند اما یک عده ضعیف و منفعل از گذشته پشیمان هستند چراکه از دشمن می ترسند و دنیاگرا هستند. فرمودند انقلاب ضعیف نشد، یک عده ضعیف شدند. درباره امنیت هم مطالب مهمی فرمودند و از کسانی که این امنیت را ایجاد می کنند تشکر کردند. فرمودند آتش به اختیار یعنی کار در چارچوب قوانین و مصلحت کشور و معطل کسی نماندن. یکی از نماد های آتش به اختیار در خوزستان و اهواز در مساجد انجام می شود. 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ایشان تاکید کردند دشمن را بشناسید و فریب او را نخورید. فرمودند فریب آمریکا و اروپا را نخورید. فرمودند از دشمن وحشت نکنید. کید شیطان ضعیف است. در داخل ما با اتکا به حق تعالی قوی هستیم.

حسن زاده متن بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است را مهم خواند و افزود: همه ما باید این مطالب بسیار مهم را مرور کنیم. یک مطلب در این بیانیه این است که انقلاب منحرف نشده است. به برکت ولایت فقیه آسیب انقلاب های دیگر را ما کم داشتیم و علت دشمنی دشمنان هم همین است. 

وی در ادامه اظهار کرد: هفته گذشته آیت الله موسوی جزایری فرمودند که به خاطر کسالتی که دارند از ادامه اقامه نماز جمعه معذور هستند. استان خوزستان با شخصیت آیت الله موسوی جزایری شناخته می شود. سال ۵۳ بعد از یک دوره تحصیل در نجف و قم، فقیه و مجتهد کامل به اهواز آمد. از اول ایشان یک زمان شناس بود. مصداق العالم بزمانه بود. این خلا را دید که در تمام جامعه از جمله اهواز کار با جوان ها موثر است و این را محور قرار داد. با شروع انقلاب ایشان محور در استان بود. اولین شهید انقلاب؛ شهید کتانباف از تظاهرات مسجد جزایری بود. در دورانی که تبلیغ دین آسان نبود ایشان وارد شد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: در دوران پیروزی انقلاب ایشان در تثبیت انقلاب در استان و اهواز تاثیر گذار بود. تمام اسناد جنگ نقش منحصر به فرد ایشان را در اول جنگ تحمیلی و پایان آن، نشان می دهد. هیچ گاه در زندگی این عالم ربانی مقطعی را پیدا نمی کنید که آسایشی داشته باشد. ما در ایشان به وضوح بحث تکلیف گرایی را در دوران مختلف دیدیم. شخصیت ایشان منحصر به خوزستان و کشور نیست، نقش ایشان در مجلس خبرگان قانون اساسی، در خبرگان رهبری، در انتخاب حضرت آقا نشان می دهد ایشان یک عالم تکلیف گرا است. 

حسن زاده ادامه داد: ایشان فرمودند به خاطر درد پا نمی توانند خیلی بایستند. از یکسال گذشته ایشان این مسئله را داشتند. تکلیف شرعی این است که اعلام کنند من نمی توانم نماز را اقامه کنم. این تکلیف گرایی درسی برای همه ما است. گاهی تکلیف این است که کسی سمتی را قبول کند و گاهی تکلیف به شکل دیگری است. بزرگ ما پدر استان آیت الله موسوی جزایری هم این چنین اعلام کردند. درس دیگری که از ایشان دیدم ولایتمداری ایشان است. ایشان مجتهد کامل از قم آمدند. اما نسبت به امام و مقام معظم رهبری این ولایت مداری را در تمام شئون نشان دادند. نام آیت الله جزایری با خوزستان گره خورده است.

وی تصریح کرد: هدف اول دشمن ایشان است؛ چه در ترور فیزیکی و چه در ترور شخصیتی. گروه های تروری فقط برای ترور ایشان می آمدند. اخیرا در فضای مجازی وهابی ها، سلطنت طلبان، منافقان، آمریکایی ها تمام تلاششان را به کار بردند تا ایشان را آماج حملات خود سازند و جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهند. هفته گذشته فرمودند تا آخر خدمت گزار مردم و ولی فقیه هستند. اینجا باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم به خاطر محبتی که معظم له نسبت به خوزستان دارند، بیشترین سفر ایشان بعد از خراسان رضوی به خوزستان است. همه ما از توجهات بسیار مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر می کنیم. سال های سال به پدر استان آیت الله موسوی جزایری اعتماد کامل داشتند. یک محبت متقابل بین مقام معظم رهبری و آیت الله موسوی جزایری تا امروز می بینیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: بیت مقام معظم رهبری اشراف کامل به خوزستان دارد. تقاضای ما از آیت الله موسوی جزایری - که پدر استان و شناسنامه استان هستند - و از بیت رهبری این است که آیت الله موسوی جزایری اگر در سمت امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه نتوانند به خاطر مشکل جسمی ادامه کار را داشته باشند همچنان در استان به عنوان زعیم حوزه های علمیه باشند. ما هم باید قدردان مجاهدت های ایشان باشیم. استان ما استان حساسی است. هر آنچه حکم مقام معظم رهبری باشد مردم خوزستان نه تنها همراهی که کمک خواهند کرد.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
comment
0
0
comment عکس حسنزاده برعکس مطلبش است. ریلکس...خخخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار