اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
امام جمعه دزفول:
امام جمعه دزفول گفت: باید به دنبال ایجاد یک ابرتمدن ایرانی – اسلامی باشیم.
سید محمدعلی قاضی‌دزفولی در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور که امروز سه‌شنبه (7 اسفندماه) در دزفول برگزار شد، در خصوص اهمیت بالای علم در اسلام اظهار کرد: پیامبر(ص) گفته است خداوند رزق و روزی علما را تضمین کرده است. مسیر سیر و تطور علم و دانش مسیری است که اسلام در طول زندگی پیش روی ما قرار داده است.

وی افزود: تا وقتی که انسان احساس نیاز به علم کند و در پی فراگیری آن باشد، عالم محسوب می‌شود اما همین که گمان برد عالم است و احساس کند نیازی به علم ندارد، جاهل است. در روایات گفته شده است دو گروه طالبان علم و طالبان مال و ثروت، سیری ناپذیرند. کسی که عملش کم باشد اما همراه علم و دانش باشد، نفع می‌برد اما کسی که عملش زیاد باشد اما همراه با جهل باشد، هیچ سودی نمی‌برد.

امام جمعه دزفول گفت: این کنگره در باب یک مذاکره در خصوص تمدنی علم‌ساز و اندیشه‌پرور است. جندی‌شاپور از زمان خسرو انوشیروان ساسانی وجود داشته که این مساله، نقش ایران را در گسترش علم و دانش نشان می‌دهد. در پی فرمان خسرو انوشیروان، برزویه پزشک معروف ایرانی مأمور مسافرت به هندوستان برای گردآوری بهترین‌های دانش هندی شد.

قاضی‌دزفولی ادامه داد: در سال 17 یا 19 هجری، جندی‌شاپور توسط مسلمانان فتح شد. اما این فتح بدون خون‌ریزی و جنگ صورت گرفت. به دنبال آن در دوران خلفای عباسی این علم و دانش و تمدن به بغداد منتقل شد. 

وی گفت: اگر اخلاق و معنویت در کنار علم نباشد، علم نافع نمی‌شود. همانطور که مقام معظم رهبری گفته‌اند باید به دنبال تمدن‌سازی و ایجاد یک ابرتمدن ایرانی – اسلامی باشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار