اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نیاز است که در زمینه تدبر، تفسیر، معنا و عمل به قرآن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: نباید اجازه دهیم فضای قرآنی در جامعه تضعیف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده  در مراسم آغازین مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در اهواز که سه‌شنبه ١٤ اسفند 97 در موقوفه مدنیان برگزار شد، با تقدیر از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و دبیرخانه کانون‌های مساجد در حوزه قرآن و اهل بیت (ع) اظهار کرد: قبل از انقلاب در وزارت فرهنگ و هنر هیچ گونه فعالیت قرآنی و مباحث مربوط به اهل بیت (ع) مطرح نبود ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز همه فعالیت‌های ما در زیر سایه قرآن و عترت انجام می‌شود که ایجاد معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه یکی از اقدامات ارزشمند در این حوزه است. 
  
وی با بیان اینکه باید از این نعمتی که خداوند به ما ارزانی داشته، قدردانی کنیم، افزود: قرآن مهم‌ترین منبع ماست و حتی روایات و احادیثی که وجود دارد باید به قرآن عرضه شود و اگر روایتی مخالف قرآن باشد حجت نیست و ارزش ندارد. 
  
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه روایات و احادیث، مفسر و مبین قرآن است و قرآن را برای ما توضیح و بیان می‌کنند، اذعان داشت: اخلاق ما باید قرآنی باشد و خداوند به پیامبر (ص) دستور می‌دهد که تواضع داشته و دلسوز مردم باشد. 
  
وی اضافه کرد: علم و تکنولوژی علیرغم اینکه موجب پیشرفت جامعه می‌شود ولی میان انسان‌ها فاصله انداخته و امروز می‌بینیم فضای مجازی خانواده‌ها را از هم دور کرده و در عواطف و روابط اجتماعی ما تاثیر گذاشته است ولی نباید اجازه دهیم این عوامل فضای قرآنی را تضعیف کند.
  
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده تصریح کرد: اخلاق، اقتصاد و روابط اجتماعی و بین‌الملل ما باید بر اساس قرآن باشد و قرآن برای همه بخش‌ها برای ما نسخه دارد که باید از رهنمودهای آن بهره‌مند شویم و آن را در جامعه ترویج دهیم. 
  
وی با بیان اینکه آیات بسیاری وجود دارد که انسان‌ها را به تدبر در قرآن دعوت می‌کند، ادامه داد:  قدم‌های بسیار مؤثر و ارزشمندی در جهت انس با قرآن برداشته شده و در حال حاضر قاریان و حافظان برجسته‌ای در استان وجود دارند که دارای رتبه‌های ملی و بین المللی هستند و این افتخاری برای ما و مردم استان و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ولی نیاز داریم که در زمینه تدبر، تفسیر، معنا و عمل به قرآن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیش از پیش کار شود. 
  
او ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان جهت برگزاری چنین برنامه‌های مؤثر قرآنی، گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی شاهد انس بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم و حضور بیش از پیش جوانان در این برنامه‌ها به برکت قرآن کریم باشیم 
  
حجت‌الاسلام والمسلمین اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ١٧٦ نهج البلاغه می‌فرماید در روز قیامت هر کس را که قرآن شفاعت وی را کند، این شفاعت پذیرفته می‌شود و هر کس که قرآن از او شکایت کند در پیشگاه خداوند محکوم می‌شود و امیدواریم از آن دسته از کسانی باشیم که قرآن شفاعتشان را می‌کند. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار