اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
نماینده شوش:
نماینده مردم شوش گفت: به عقیده‌ی من نماینده پس از دو سه دوره دوندگی خسته می‌شود و انرژی او گرفته می‌شود.
سید راضی نوری در مورد مصوبه «منع کاندیداتوری بیش از سه دوره‌ی متوالی مجلس» گفت: در مصوبه صراحتاً عبارت «سه دوره متوالی» آمده است. یعنی نمایندگان می‌توانند یک دوره استراحت کرده و دوره‌ی دیگری دوباره برای مجلس کاندید شوند. ما باید به نیروهای جدید با فکر و ایده‌های جدید میدان بدهیم. چون بلاخره سه دوره کار بسیار سنگین نمایندگی، انرژی افراد را می‌گیرد.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به سیستم‌های مختلف قانون‌گزاری در کشورهای مختلف تاکید کرد: سیستم دو مجلسی (مجلس سنا) در قانون اساسی تعریف نشده است و ما بر اساس قانون اساسی حرکت می‌کنیم. البته مجمع تشخیص مصلحت نظام تقریباً همان کار مجلس سنا را انجام می‌دهد و قانون‌ها را نظارت می‌کنند. ما می‌توانیم یک گروه مشاوره از نمایندگانی که پس از پنج یا شش دوره‌ی مجلس کنار می‌روند، تشکیل دهیم و از تجربه این عزیزان استفاده کنیم.

وی در مورد گمانه‌زنی‌ها از رد یا تأیید این مصوبه توسط شورای نگهبان گفت: من نمی‌دانم نظر شورای نگهبان چیست. اما فکر نمی‌کنم که با قانون اساسی مغایرتی داشته باشد. همچنین امیدوارم که ارائه‌ی این مصوبه توسط نمایندگان حالت عوام فریبی نداشته باشد، چون ما باید با مردم صادق باشیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: به عقیده‌ی من نماینده پس از دو سه دوره دوندگی خسته می‌شود و انرژی او گرفته می‌شود. ما باید در جایگاه دیگری از این افراد استفاده کنیم. متأسفانه چیزی که در کشور ما وجود دارد این است که افراد با تجربه را کنار می‌گذاریم. به نظر من این با مصلحت نظام منافات دارد. این فرصت را باید به جوانان با فکر بدهیم که با تلاش فراوان وارد کار شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار