اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان هشدار داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، گفت: مسافران نوروزی از هر گونه فعالیت تفریحی، تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به اخطاریه اداره‌کل مدیریت بحران استان در خصوص ورود سامانه بارشی اظهار کرد: عشایر و روستاییان از تردد غیرضروری، توقف، تردد، اسکان و برپایی کمپ، چادر، و همچنین چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بندهای ذخیره آب، قنوات، کانال‌ها و سواحل دریا پرهیز کنند.

وی افزود: بر اساس این اخطاریه از اواسط روز شنبه تا اوایل چهارشنبه هفته آینده یک سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود که طی این مدت، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه در روز دوشنبه و همچنین احتمال تگرگ در استان که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت، انتظار می‌رود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: براساس گزارش هواشناسی نیز پیش‌بینی شده که بیشترین شدت بارش‌ها طی اواسط روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه خواهد بود و بیشترین حجم بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون و روز سه‌شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه‌های آبریز دز، کارون و مارون است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور مدیریت خروجی از سدهای استان جهت کاهش خسارات احتمالی اتخاذ شود و توصیه به مردم در زمینه خودداری از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بسیار ضروری است.

حاجی‌زاده گفت: با توجه به این اخطاریه و با در نظر گرفتن افزایش آورد بالادست رودخانه‌های خوزستان و افزایش حجم اکثر سدها در ماه‌های اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدهای استان، همچنین با توجه به حضور مسافران نوروزی به تمامی مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام آماده‌باش شده است و از آنها خواسته شده در محل کار خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسافران نوروزی از هر گونه فعالیت تفریحی، تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار