اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
دلایل عملکرد ضعیف نمایندگان خوزستان در لیگ برتر فوتبال
تغییرات مکرر و پی در پی در مدیریت و کادر فنی این باشگاه ها، به گونه ای که آمار سرمربیان و مدیرعامل های عزل و نصب شده این 4 تیم تقریبا به اندازه تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر است
شوشان - محسن بابادی : 
اگر بخواهیم قضاوتی عادلانه راجع به عملکرد 4 تیم لیگ برتری فوتبال استان خوزستان داشته باشیم، باید اعتراف کنیم که امسال نتوانستند انتظارات هواداران و مردم استان را برآورده سازند. به گونه ای که هم اکنون در انتهای فصل، خطر سقوط تیم های نفت مسجدسلیمان و خصوصا استقلال خوزستان را تهدید می کند. فارغ از کسر 6 امتیاز از آبی پوشان اهوازی و مشکلات مالی این تیم ها، مسایل مهم دیگری به نمایندگان مهد فوتبال کشور لطمه زد. به طوری که 2 اتفاق بالا نیز از دل همان مسایل بیرون آمد. پس خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

1. تغییرات مکرر و پی در پی در مدیریت و کادر فنی این باشگاه ها، به گونه ای که آمار سرمربیان و مدیرعامل های عزل و نصب شده این 4 تیم تقریبا به اندازه تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر است. حال آنکه ثبات در کادر فنی و مدیریت یک باشگاه از مهم ترین دلایل موفقیت آن مجموعه است. نمونه ثبات مدیریت و کادر فنی را در سرخابی های پایتخت یا تیم های اصفهانی به وضوح مشاهده می فرمایید.

2. گرفتن بازیکنان بی کیفیت یا پا به سن گذاشته و عمدتا غیربومی که نه تنها کمک خاصی به فوتبال استان نکردند، بلکه باعث هرزروی و پشت خط ماندن استعداد ها نیز شده اند. اگر قرار است تیم های ما این گونه ضعیف عمل کرده و در آستانه سقوط قرار بگیرند، بهتر است با جوانان کم سن و سال بومی این اتفاق بیفتد که حداقل در استعدادیابی و معرفی سرمایه ها قافیه را نباخته و برای آینده قدمی موثر برداشته باشیم.

3. نبود ساختار های مناسب خصوصا در زمینه امکانات تمرینی، اسکان میهمانان، ایاب و ذهاب و تغذیه اصولی در تیم ها، علیرغم هشدار های مکرر کارشناسان ورزشی استان پیش از آغاز فصل.

4. عدم توجه کافی، عدم همراهی و گاها بی تفاوتی برخی از مسولین نسبت به مقوله ورزش خصوصا فوتبال و در یک کلام رها کردن تیم ها در میانه راه به حال خود، در حالی که فوتبال برای مردم خوزستان از نان شب نیز واجب تر است.

5. عدم استفاده صحیح و مناسب از دانش، تجربه و ظرفیت های پیشکسوتان و کارشناسان کاربلد و شناخته شده استان در کنار تیم ها به عنوان مشاور و... .

6. نداشتن یا عدم ایجاد اعتماد بنفس کافی نزد بازیکنان توسط عوامل تیم ها خصوصا کادر فنی و... به دلیل بی توجهی و دانش کم و متعاقبا مشاهده ترس و استرس در ساق پای بازیکنان

7. عدم دارا بودن سواد رسانه ای در این باشگاه ها و عدم ساختار مناسب در زمینه لیدرینگ و شیوه های جذب تماشاگران به ورزشگاه ها.

8. نداشتن و عدم جذب بازیکنان طراح در میانه میدان و مهاجم تمام کننده جهت به ثمر رساندن محدود موقعیت های ایجاد شده.

9. دریافت گل های زودهنگام یا گل اول در اکثر مواقع و سپس تلاش در جهت جبران که به علت اختلاف سطح زیاد مابین این تیم ها و تیم های حریف که بسیار هزینه کرده اند، گاها این تلاش ها نه تنها به نتیجه ای نمی رسد، بلکه در بسیاری از مواقع منجر به دریافت گل های بعدی و نهایتا باخت پرگل نیز می شود.

10. عدم مدیریت بازی توسط بازیکنان و کادر فنی تیم ها و عدم اولویت قرار دادن استراتژی گل نخوردن با توجه به وضعیت حساس تیم های استان در جدول و نهایتا روی آوردن به بازی احساسی و پر اشتباه.

11. بی دقتی، کم توجهی، بی احتیاطی و عدم تمرکز بازیکنان استان خصوصا در دقایق ابتدایی مسابقه و عدم توجه کافی کادر های فنی به ضعف های خط دفاعی و دروازبان، در حالی که تقویت خط دفاعی پایه و اساس موفقیت در هر تیمی است. اگر شما گلی دریافت نکنید یا گل های کمتری دریافت کنید، آنگاه شانس موفقیت و پیروزی بیش از زمانی خواهد بود که بر اثر بی تدبیری و عدم مدیریت 2 گل زودهنگام در بازی خانگی دریافت نموده و برای جبران آن 70 دقیقه در مقابل فشار روانی تماشاگران خودی سعی در برگرداندن نتیجه را داشته باشید.

12. دارا نبودن ساختار و تشکیلات منسجم و قوی در باشگاه ها در خصوص استخدام مربی بدنساز، کادر فنی، آنالیزور ها و مشاوران توانمند، تدارکات و کادر پزشکی حرفه ای و... .

13. از دست دادن پیروزی کسب شده و تعویض تساوی با باخت در دقایق انتهایی مسابقات در اثر عدم کنترل و مدیریت بازی و خصوصا اشتباهات بچه گانه بازیکنان.

14. عدم بدنسازی صحیح و اصولی همچون تمامی سالیان اخیر و عدم برگزاری اردو ها و بازی های تدارکاتی مناسب و در خور شان یک تیم لیگ برتری.

15. عدم سازش و تعامل برخی از پیشکسوتان با یکدیگر منجر به دلسردی و عدم حمایت آن ها از تیم ها در فضای مجازی و رسانه ها شده که نهایتا دودش به چشم فوتبال استان می رود.

16. عدم توجه به مربیان بازیکن ساز استان و عدم جذب استعداد های پرورش یافته توسط آن ها پیش از شروع فصل و بستن تیم ها با بازیکنانی که ابتدایی ترین شرایط حضور در لیگ برتر را هم ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار