اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
سخنگوی وزارت کشور خبر داد:
با تاکید وزیر کشور مقرر شد، وزیر معین هر استان سیل‌زده در دولت تعیین می‌شود تا به صورت جدی و فوق‌العاده در استان‌های حادثه دیده تا تثبیت اوضاع امورات را نظارت و پیگیری کنند.
سیل هفته گذشته در مناطقی از لرستان، خسارات بسیاری بویژه به لحاظ مالی به بار آورد و تخریب صد در صدی ساختارها و تعداد زیادی از منازل بویژه در دو منطقه "پل‌دختر" و "معمولان" را به دنبال داشت. اکنون نیز با فروکش ارتفاع آب، مردم در تلاش برای خارج کردن وسایل خود از خانه‌ها هستند؛ موضوعی که گویا روند امدادرسانی‌ها را نیز با مختل روبرو کرده است. 

با کاهش بارندگی‌ها، عملیات امدادرسانی به مناطق مذکور و انتقال محصوران در سیل از طریق زمین و هوا آغاز و به تدریج بر سرعت آن افزوده شد، اما به اذعان مسوولان مربوطه، راه‌های دسترسی به معمولان همچنان مسدود است و با وجود تامین اقلام زیستی از سوی دستگاه‌های مسوول و همچنین کمک‌های خیرین، اما سیل‌زدگان "معمولان"، "پل‌دختر" و روستاهای اطراف آن به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

در خوزستان نیز بنا به اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، بخش وسیعی از روستاهای اطراف رودخانه‌های دز و کرخه از منطقه پایین دست شوش دچار آبگرفتی شده‌اند و از صبح امروز امدادرسانی و جابه‌جایی مردم منطقه آغاز و دستور تخلیه 33 روستا در دشت آزادگان داده شده است. طبق آخرین گزارش‌ها و بر اساس تدابیر اندیشیده شده، بیش از 20هزار خوزستانی در اردوگاه‌های هلال احمر در مناطق امن، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

فعالیت راه آهن اندیشمک - اهواز نیز به دلیل بالا آمدن سطح آب متوقف شده است. در حال حاضر هم مهم‌ترین اقدام در این استان کاهش سطح آب‌ سدها و آمادگی برای بارش‌های پیش روست.

در گلستان نیز چند بیل مکانیکی برای باز کردن راه و تخلیه آب از شهر فعالند و درخواست پمپ‌های قوی از شورای عالی مدیریت بحران کشور برای تخلیه آب از منازل و معابر داده شده است. همچنین طبق اعلام فرماندار شهرستان آق قلا، دانشگاه‌ها و مدارس این شهر تا ۲۴ فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

آخرین اخبار سیل اخیر و اقدامات انجام شده جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان را در ادامه می‌خوانید:

تعیین وزیر مُعین برای هر استان سیل‌زده جهت پیگیری امور

14:11 سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی مدیریت بحران اظهار داشت: با تاکید وزیر کشور مقرر شد، وزیر معین هر استان سیل‌زده در دولت تعیین می‌شود تا به صورت جدی و فوق‌العاده در استان‌های حادثه دیده تا تثبیت اوضاع امورات را نظارت و پیگیری کنند.

افزایش 3 برابری مستمری فروردین ماه مددجویان کمیته‌امداد در مناطق سیل‌زده

13:45 رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد مسکونی مددجویان امداد در استان‌های سیل‌زده کشور دچار خسارت شده است، گفت: مستمری فروردین ماه مددجویان در استان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر افزایش و تا سقف ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

اولویت "معمولان"؛ بازگشایی راه‌های ارتباطی

12:23 بخشدار معمولان با بیان اینکه آب این منطقه طی امروز وصل خواهد شد، نیاز فوری معمولان را بازگشایی راه‌های ارتباطی برای انتقال آذوقه و اقلام امدادی عنوان کرد.

تخریب کامل 55 مدرسه در سیل لرستان/درخواست کانکس برای برقراری کلاس‌ها

11:55 مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ضمن اشاره به وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده این استان، از تاخیر یک هفته‌ای در بازگشایی مدارس پل دختر و معمولان و سایر نقاط سیل زده‌ای که مدارس آنها تخریب شده‌اند، خبر داد.

تسهیلات ستادکل به سربازان مناطق سیل‌زده معمولان و پلدختر

11:44 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه یکسری تسهیلات به سربازان و مشمولان سربازی ساکن در دو شهر سیل‌زده معمولان و پلدختر خبر داد.

واریز کمک هزینه معیشت برای مددجویان بهزیستی گرفتار سیل

11:39 رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری به میزان سه برابر مستمری معمول برای مددجویان سازمان بهزیستی که گرفتار سیل شده‌اند، خبر داد.



تخریب و آبگرفتگی منازل 1500 خانوار در پل‌دختر /کمک‌ها کافی نیست

11:24 فرماندار پل‌دختر با بیان اینکه در بخشی از شهر که درگیر سیل است بالای ۱۵۰۰ خانوار ساکن هستند، گفت: به دلیل حجم بالای طغیان و قرار گرفتن پل‌دختر درحاشیه رودخانه، عمده خطوط انتقال آب، برق و گاز به شکل صد درصدی تخریب شدند

آمادگی نیروی انتظامی در مناطق سیل‌زده/ مشکل امنیتی نداریم

11:12 فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت امدادرسانی و تامین امنیت در مناطق سیل‌زده، گفت: در این راستا نیروی انتظامی در آمادگی کامل قرار دارد و هیچ مشکل امنیتی در مناطق سیل‌زده وجود ندارد.

درخواست پمپ‌های قوی برای تخلیه آب از مناطق سیل‌زده گلستان

11:05 سرپرست استانداری گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله با سیلاب، گفت: درخواست پمپ‌های قدرتمند از شورای عالی مدیریت بحران کشور داشتیم تا بتوانیم آب موجود در منازل و معابر را تخلیه کنیم.



راه‌های زمینی ارتباط با روستاهای "معمولان" همچنان بسته است

10:22 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شرایط در منطقه معمولان مساعدتر شده است، گفت: با این وجود به دلیل بسته بودن راه زمینی روستاهای معمولان، امدادرسانی در این منطقه همچنان از راه هوایی انجام می‌شود.

آب‌کِشی آتش‌نشانان اعزامی تهران از منازل گلستان

10:02 سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره اقدامات این سازمان در استان سیل‌زده گلستان گفت: نیروهای اعزامی از تهران کماکان در حال تخلیه آب از منازل هستند.

آسیب خط انتقال آب شهر پلدختر

10:01 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۳۰۹ روستای استان با حدود ۱۵ هزار خانوار فعلا بی‌برق هستند.

کمک‌های هیجان‌زده، امدادرسانی در لرستان را سخت‌تر می‌کند

09:56 جانشین رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: برای کمک به مردم سیل‌زده‌ لرستان نباید تک‌روی کرد و هیجان‌زده وارد شد. جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین نهادِ امدادرسانِ کشور در منطقه حضور دارد و نیازسنجی‌های لازم را انجام داده است.



لاریجانی: مردم نگران جبران خسارت نباشند

01:29 رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفرش به لرستان گفت: به مردم خسارات زیادی در زمینه خانه، دام و کشاورزی وارد شده که باید کاری کنیم نگرانی نداشته باشند.

دستور تخلیه 33 روستا در دشت آزادگان

00:58 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برپایی ۳۶ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق سیل‌زده و اسکان بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در این اردوگاه‌ها خبر داد.

اعزام ٢١١ گروه تخصصی حمایت‌های روانی-اجتماعی به مناطق سیل‌زده

00:49 معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی جزئیات اعزام گروه‌های تخصصی حمایت‌های روانی-اجتماعی در قالب طرح «محب» به مناطق سیل‌زده را تشریح کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار