استان به مدیرانی دلسوز، کارآمد و پرتلاش و بابرنامه نیاز دارد چرا که این استان با دیگر استان ها که کارهای به شکل روتین انجام می شود تفاوت اساسی دارد.

"> خوزستان مدیران بله قربان گو نمی خواهد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵

استان به مدیرانی دلسوز، کارآمد و پرتلاش و بابرنامه نیاز دارد چرا که این استان با دیگر استان ها که کارهای به شکل روتین انجام می شود تفاوت اساسی دارد.

 

شوشان : سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اختصاصی با شوشان با انتقاد از نحوه انتخاب مدیران نمونه در استان گفت: برای معضل مدیریت در استان باید فکر اساسی کرد. بعضی از مدیران در سطح مدیریتی برای استانی به مهمی خوزستان نبوده و نیستند.

به گزارش شوشان ، حسینی بیان داشت: استان به مدیرانی دلسوز، کارآمد و پرتلاش و بابرنامه نیاز دارد چرا که این استان با دیگر استان ها که کارهای به شکل روتین انجام می شود تفاوت اساسی دارد. ما 8 سال جنگ را پشت سر گذاشتیم و بسیاری از زیرساخت ها در استان از بین رفت.

وی افزود : درست است که گزینه بومی بودن برای ما اهمیت دارد اما باید از میان همین بومی ها بهترین و کارآمدترین مدیر را برگزید تا استان دچار خسران مدیریتی نشود.

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان برای ضعف برخی از مدیران استان دلایلی نیز داشت. او می گوید: تراکم حضور شهروندان در دفاتر مردمی نمایندگان مجلس و طرح حجم مشکلات عدیده آنان در دیدار با آنان نشان دهنده این است که مدیران به وظایف خود عمل نمی کنند.

حسینی ادامه داد: چرا مدیران ارباب رجوع خود را تکریم نمی کنند تا آنان نیاز به مراجعه به نمایندگان نداشته باشند. به محض اینکه شهروندی از یک نماینده مجلس پاراف نامه بیاورد همان مشکل که تا دیروز به هر دری برای حل آن به این اداره و آن اداره می زد با نامه نماینده مجلس مشکلش کن فیکون می شود. البته انصافا تعدادی از مدیران خوب کار می کنند و این دسته از مدیران باید ارتقا پیدا کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صرف ارائه آمار و ارقام اغواکننده که در پس آن عمل و واقعیات نباشد از سوی برخی از مدیران ارشد استان دردی از مردم دوا نمی کند.استان به مدیران بله قربان گو نیازی ندارد.

وی افزود : متاسفانه در مواردی دیده شده است مدیری که احساس می کند فلان معاون خود ممکن است بدلیل عملکرد مطلوب خود مورد توجه مدیران بالادست قرا خواهد گرفت فورا آن را قیچی ( عزل) می کند. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای در ادامه با اتنقاد از قبیله گرایی برخی از مدیران استان گفت: برخی از مدیران فقط و تنها فقط بستگان و افراد طایفه و قبیله خود را در اولویت استخدام شرکت تابعه خود قرار می دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مدیران شرکت های بزرگ در استان خوزستان تمام افراد طایفه و قبیله خود را استخدام کرده اند. تا مجوزی از سوی مسئولان کشوری برای استخدام به این شرکت ها ارسال می گردد اولین نیروهایی که استخدام می شوند بستگان و آشنایان خواهد بود.

حسینی به مدیران توصیه کردکه با توجه به معضل بیکاری به روال استخدام خود شکل و شمایل قانونی بدهند. بی توجهی و دور زدن قانون در این زمینه به هیچ وجه از هیچ مسئولی پذیرفته نخواهد بود و باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. مردم نیز به عنوان ناظران امین و صادق باید در این زمینه تخلفات مدیران را به نمایندگان مجلس گزارش دهند. نمایندگان نیز باید از تمامی اهرم نظارتی خود برای جلوگیری از این روند ناصواب و ناصحیح استفاده کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار