اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
قابل توجه مدعي العموم و سازمان بازرسي:
اگر عرض رودخانه كارون به بدليل ساخت و سازهاي غيرقانوني كوچك نميشد،امروز شاهد خانه بدوشي و بدبختي عده اي از شهروندان بدليل آبگرفتگي نبوديم. // آيا مقتدايي به دليل تعرض به كارون و ساخت و سازهاي غيرقانوني ،توسط دادستان مورد بازخواست قرار مي گيرد؟
شوشان - محسن مرادي سردبیر رزونامه وحدت :
رستوران هاي غير قانوني و بدون مجوزي كه بدستور  عبدالحسن مقتدايي استاندار وقت خوزستان با هزينه هايي نجومي در حريم و بستر رودخانه كارون- عليرغم مصوبه هيات وزيران مبني بر جرم بودن هرگونه ساخت و ساز در بستر و حريم رودخانه ها -ساخته شدند با بالا آمدن آب كارون اين رستوران ها در آب مدفون و مشخص  شد كه اقدامات مقتدايي ،علاوه بر غيرقانوني بودن، فاقد نظريه كارشناسي نيز هستند.

تعرض به حریم رودخانه کارون در حالی بدستور مقتدايي صورت گرفته است که در بند خ از ماده یک آیین‌نامه هیات وزیران (مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها) که در سال 1379 به تصویب رسیده، آمده است: "حریم کیفی برای رودخانه‌های تامین کننده آب شرب مقطوعا یکصد و پنجاه متر خواهد بود."اما اين ساختمان ها را در دل كارون و حريم كارون ساخته اند .

"محمدرضا شمسایی"، مدیرعامل وقت سازمان آب و برق خوزستان، خرداد ماه سال ٩٤ در پاسخ به پرسش خبرنگار وحدت  مبنی بر میزان صحت خبر صدور مجوزهای ساخت‌وساز در ساحل کارون و در دل این رودخانه با صراحت به رسانه‌ها گفته بود:اگر بنده مدیر سازمان هستم، می‌گویم سازمان آب و برق خوزستان در ارتباط با کارهای سازه‌ای که در حریم قانونی رودخانه کارون و در مقطع اهواز در حال انجام است، مجوزی صادر نکرده و تمام ساخت‌وسازهایی که در درون کارون صورت گرفته، بدون مجوز هستند.

اما آن زمان كه روزنامه وحدت پيگير داستان غمبار تعرض به رودخانه كارون بود و هشدارهاي بسياري مبني بر غيرقانوني بودن اقدام مقتدايي را  گوشزد مي كرد استانداري در گفتگو با ايسنا ادعا كرده بود كه"پروژه‌های رستوران سازي را با حفظ شرایط هیدرولوژی رودخانه کارون انجام داده‌ایم."
كه با بالاآمدن آب كارون مشخص شد نه تنها به شرايط هيدرلوژي ان توجه نكرده بودند ،بلكه ساخت و ساز غيرقانوني و بدون مجوز را بدون در نظر گرفتن اصول اوليه و بديهي سازه،بنا نهاده اند.  

با توجه به گذر دوره خشکسالی کشور و آغاز دوره ترسالی، پیش بینی وقوع سیلاب در خوزستان دور از ذهن نبود اما چرا در ان زمان كه استانداري به بهانه ساحل سازي كارون اقدام به تعرض و كوچك نمودن عرض كارون كرد لايروبي را شروع نكرد؟

امروز بايد مدعي العموم نسبت به آبگرفتگي معابر و تخليه شدن خانه هاي بسياري از همشهريان ، استاندار وقت و دست اندركاران تعرض به حريم و بستر كارون كه دانسته يا ندانسته اقدام به كوچك نمودن عرض كارون و ساخت و سازهاي غير قانوني و بدون مجوز در حريم و بستر ان نمودند را بازخواست و خسارت حاصله از اين اقدام غيركارشناسي را علاوه بر ديگر جرائم از وي طلب نمايد.
 
چرا كه اگر وي و ديگر عوامل مرتبط،اقدام به كوچك نمودن عرض كارون نمي كردند امروز شاهد بالا آمدن اب و خانه بدوشي عده اي و ... نبوديم.
حال بايد اين سوال ،از دادستان و سازمان بازرسي پرسيده شود كه به چه علت استاندار وقت  و ديگر عوامل دست اندركار در حيف و ميل بيت المال ،جلب و مورد بازخواست قرار نمي گيرند؟
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
comment
0
0
comment بیشتر شبیه به [...] جناحی و سیاسی بود تا انتقاد
سوسنگرد بستان حمیدیه حوضه کرخه اونجا هم مقتدایی رستوران ساحلی بود؟؟؟
کاش خوزستان 10نفر مثل مقتدایی داشت...
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment درود بر شما نکته ی بسیار ظریفی ست و علاوه بر استاندار فغلی استانداران قبلی هم باید پاسخ گو باشند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment درود خدا بر دکترمقتدایی دلسوز استان ک سیل ۹۵ را با وجودعدم تجربه قبلی بخوبی مدیریت کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار