اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: سیلاب بخش‌های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت‌های فراوانی بر جای گذاشت.

محمود شمیلی شب گذشته در سومین جلسه مدیریت بحران و شورای تامین استان که به ریاست رئیس دادگستری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سیلاب بخش‌های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت‌های فراوانی بر جای گذاشت و با ادامه پیشروی سیلاب وضعیت کارخانه‌ها و انبارهای شکر نیز در معرض آبگرفتگی است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر خوزستان و افزایش دبی رودخانه‌ها، گفت: 6 هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش از یک هزارو 200  هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا و 2هزارو 100 هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی با طغیان رودخانه‌ها، دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: تاکنون  با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت کشت و صنعت های تابعه توسعه نیشکر از ورود آب به تاسیسات و انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمده اما به مزارع نیشکر خسارت‌های زیادی وارد شده است.

شمیلی با اشاره به فعالیت شبانه روزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور کاهش خسارت‌های سیل به مناطق پیرامونی، عنوان کرد: خسارت به بیش از 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر در حالی است که این شرکت از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد.

وی گفت: 75 دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین جهت امدادرسانی به 54 روستا از  مناطق شعیبیه شوشتر تا روستاهای حومه خرمشهر به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و تعداد 30 دستگاه تریلی کفی نیز جهت جابجایی خانوارهای در معرض خطر سیل به نقاط امن، اختصاص داده شد.

شمیلی بیان کرد: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک‌های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت کشت و صنعت‌ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می‌شود.

وی  اسکان ساکنان مناطق سیل زده در کشت و صنعت ها را از دیگر اقدامات این شرکت در سیل اخیر برشمرد و افزود:   تاکنون 500  خانوار سیل زده در کشت و صنعت امام خمینی (ره) ، 100  خانوار در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، 800  نفر در کشت و صنعت فارابی، 400  نفر در کشت و صنعت دعبل خزاعی  اسکان داده شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آنان فراهم شده است.

شمیلی عنوان کرد: بیش از  یک هزار  هکتار از زمین‌های کشت و صنعت امام خمینی و کشت و صنعت نیشکر دهخدا، جهت چرای دام به روستاییان سیل زده اختصاص پیدا کرد و علوفه دام‌های تعدادی از روستاهای شعیبیه و مناطق سیل زده نیز از سوی این کشت و صنعت‌ها تامین می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار