اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
دریادار سیاری:
به گفته فرمانده عملیات امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان روستاهای بسیاری در بستر رودخانه قرار دارند که به دلیل نگرانی از وضعیت منازل و احشام خود حاضر به ترک روستاها نیستند از این افراد درخواست می شود به توصیه های ستاد مدیریت بحران توجه کنند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبر با اشاره به پراکندگی زیاد روستاها در خوزستان اظهار داشت: دستگاه های دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی بسیاری درحال کمک رسانی هستند اما سطح کمک ها باید افزایش یابد.

وی مهم ترین اولویت در شرایط فعلی را حفظ جان مردم دانست و گفت: تمام مسئولان و مردم باید تلاش کنند تا این شرایط با آسیب های کمتری پایان یابد.

دریادار سیاری اظهار داشت: درحال حاضر خروجی سد کرخه 2هزار و 400 متر مکعب بر ثانیه است، با توجه به اشباع شدن بیابان های پایین دست رودخانه کرخه این آب همچنان درحال حرکت به سمت نقاط پایین تر است.

وی با اشاره به آبگرفتگی در نقاطی از شمال شهرستان اهواز گفت: جهت جلوگیری از آسیب های کمتر باید آب به سمت های دیگر منحرف شود.

به گفته دریادار سیاری روستاهای بسیاری در بستر رودخانه قرار دارند که به دلیل نگرانی از وضعیت منازل و احشام خود حاضر به ترک روستاها نیستند از این افراد درخواست می شود به توصیه های ستاد مدیریت بحران توجه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 2هزار نفر از سیل زدگان در پادگان تیپ 392 زرهی حمیدیه اسکان داده شدند و همچنین اردوگاه میشداغ با ظرفیت پنج هزار نفر آماده سازی شده است.

افزایش بارشها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استانهای بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.

تا کنون بیش از 210 روستا و 6 شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.

براساس جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان برپا شده و 30 هزار و 400 نفر در آنها اسکان داده شده اند.

ایرنا/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار