اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
به زودی؛
سیل در خوزستان کم و بیش فروکش کرده و راه خود را به سوی هورالعظیم و خلیج فارس در حال طی کردنه و آنچه جای گذاشته خرابی و ویرانی...
حداقل ۱۲۰ هزار نفر آواره چادرها، بیابان‌ها، تپه‌ها و نیز ۹۲ اردوگاه شدند تا وقت نامعلوم و حال تنها بی خانمانی نیست که آنها را آزار می‌دهد چرا که دار و ندارشان را آب برده و حتی زمینی برای کشت محصول ندارند و از آن سو مشکلات بهداشتی، توزیع نامناسب مایحتاج عمومی شأن و نگرانی از شیوع بیماری‌های عفونی با گرم‌تر شدن هوا نگرانشأن کرده است.

خیلی از ارگان‌ها به همراه مردم ایران برای کمک به سیل زده‌ها شتافته اما وسعت خرابی‌ها زیاد است و مدیریت کردن همه مسائل مرتبط با آن سخت…



دیوارهای ریخته خانه‌های پر از گل، آبی که قطع است و مردمی که به تپه‌های اطراف روستاهایشان پناه اورده اند.

حمیدیه را به سمت حلاف و سپس تا بستان‏ کرخه ارام با پیچ جاده می‌آید تا بستان. تا جایی که جاده قطع می‌شود با آب. میگویند" آب قطع است گل را چطور بشوییم؟ گفته اند ۲۸ ام قرار است سیل دیگری بیاید."

حالا آب پایین رفته. مردم می آیند به خانه‌ها سر می‌زنند و بر می‌گردنند به چادرهایشان. می‌پرسند خسارت خانه‌هایمان را می‌دهند؟

با قرض ساخته بودیم. بعد می دوند از تپه‌ها تا پایین‌تر از چادرهایشان از آب رد شوند و به سهمیه غذای هر روزشان برسند.

سفر مدیران وزارت نیرو و رئیس کمیسیون کشاورزی به خوزستان

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس از سفر مدیران ارشد وزارت نیرو و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به خوزستان در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، جواد کاظم نسب در کانال رسمی تلگرام خود نوشت:

«رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیران ارشد وزارت نیرو در روز چهارشنبه (۲۸ فروردین) به خوزستان سفر می‌کنند. این سفر به دعوت نمایندگان خوزستانی، (جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز و باوی، عباس پاپی زاده نماینده دزفول و سید راضی نوری نماینده شوش) و با هدف بررسی میدانی خسارات وارده به کشاورزان مناطق سیل‌زده انجام خواهد شد.»

کمک‌های هلال احمر کویت به ایران تحویل شده است / توزیع کمک‌ها بین سیل‌زدگان، به زودی

نایب رئیس جمعیت هلال احمر کویت گفت: کمک‌های ما به هلال احمر ایران تحویل شده و به زودی بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انور عبدالله الحساوی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دلیل سفر من به استان خوزستان و شهر اهواز بازدید از مناطق سیل‌زده و بررسی وسعت این حادثه برای تهیه و ارسال کمک‌های بیشتر به منطقه بوده است.

وی افزود: بهترین راه برای اینکه بتوانیم از مشکلات یک منطقه حادثه دیده اطلاع پیدا کنیم، بازدید میدانی و نزدیک از منطقه برای بررسی و لمس مشکلات و معضلات موجود است که در بازدیدی که داشتیم توانستیم مشکلات را از نزدیک رصد کرده و مشکلات به صورت عملیاتی ارزیابی شد.

نایب رئیس جمعیت هلال احمر کویت گفت: پس از بازگشت به تهران تلاش ما این است که احتیاجات و نیازهایی که مردم خوزستان دارند از بازار داخلی تهیه کرده و توسط جمعیت هلال حمر ایران به دست مردم آسیب دیده برسانیم.

الحساوی با اشاره به امکانات هلال احمر کویت برای توزیع در مناطق سیل زده بیان کرد: با توجه به بازدیدهای هوایی و زمینی ما از مناطق حادثه دیده، تلاش خود را برای تهیه و ارسال کمک‌ها به ایران افزایش خواهیم داد.

جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس استان شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد تقی‌زاده اظهار کرد: تمامی مدارس شهرهای سیل‌زده استان خوزستان که تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده بودند، از روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در روستاهای زیر آب رفته ساکن هستند و امکان بازگشت مجدد برای آن‌ها وجود ندارد، در همان مناطقی که ساکن هستند به مدرسه می‌روند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار