اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
مدیرکل امور استان‌های وزیر ارشاد در خوزستان؛
مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر برنامه کمک‌ها در مناطق سیل‌زده خوزستان کوتاه مدت باشد در آینده با خلاء فعالیت‌های فرهنگی در خوزستان مواجه خواهیم شد.
علی غیاثی‌ ندوشن که برای حضور در نشست هم‌اندیشی ادارات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های معین خوزستان شامل تهران، اصفهان، کرمان، فارس، به اهواز سفر کرده بود ارایه خدمات و حمایت‌های فرهنگی و هنری که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در مناطق سیل‌زده انجام گیرد را از مهمترین اهداف تشکیل این نشست دانست. 

غیاثی ندوشن افزود: حسب دستور و تاکید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت و کمک‌رسانی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مناطق سیل‌زده کشور اولین جلسه شورای معاونان این وزارت خانه با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران ادارات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت و با موضوع خدمات‌رسانی به مناطق درگیر سیل برگزار شد. طی این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که همه استان‌ها از توان و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود در جهت خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به مناطق سیل زده استفاده کنند. 

مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این راستا با پیگیری‌های زیاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استان‌های تهران، اصفهان، فارس، کرمان و کرمان جنوبی به عنوان استان‌های معین خوزستان تعیین شدند. 

او همچنین گفت: در این نشست که با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های معین به همراه مدیران ادارات تابعه و وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان تشکیل شد، بعد از بحث و گفت‌وگو پیرامون بررسی مشکلات و کاستی‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ارایه پیشنهادات از سوی مدیران خوزستان که بعضی باید به مرکز اطلاع‌رسانی شود و از سوی معاونت‌های مختلف و تخصصی پیگیری شود ، تصمیمات و مصوباتی تعیین شد.   

غیاثی ندوشن خاطرنشان کرد: کمک‌ها و حمایت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده خوزستان باید به صورت پیوسته و مستمر انجام گیرد زیرا اگر کمک‌ها و حمایت‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده خوزستان کوتاه مدت باشد در آینده با خلاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خوزستان مواجه خواهیم شد. 

مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استان‌های معین باید ظرف یک هفته پیشنهادات خود را ارایه کنند و یک نفر از معاونان ادارات کل استان‌ها به عنوان رابط برای پیگیری‌های ویژه امورات مربوط به این موضع تعیین شود. 

وی با بیان این که نوع کار و فعالیتی که می‌خواهیم انجام دهیم باید به شکل همه جانبه و متناسب با نیاز مخاطبان باشد گفت: در این راستا مباحث سنی، قومیتی و جنسی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان باید مورد توجه باشد. 

او ادامه داد: میان استان‌هایی که دچار سیل شدند خوزستان در حوزه پیگیری موضوعات فرهنگی و هنری فعال‌ترین بود. 

مدیرکل امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنایت ویژه‌ای به این جلسه داشت و امیدوار بود که خروجی آن الگویی برای دیگر استان‌های سیل‌زده همچون گلستان و لرستان و سازمان‌های هم‌خانواده ما باشد تا آنها هم با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی خود خدمات خوبی برای کمک‌رسانی ارایه دهند. 

غیاثی ندوشن بر ارایه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف و کاربردی از سوی استان‌های معین در حوزه‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و ادامه داد: با حضور مدیران کل استان‌های معین خوزستان از مناطق سیل‌زده استان بازدید خواهیم داشت و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد. 

وی بیان کرد: نوع کار و فعالیتی که می‌خواهیم انجام دهیم باید به شکل همه جانبه و متناسب با نیاز مخاطبان باشد که در این راستا مباحث سنی، قومیتی و جنسی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان باید مورد توجه باشد و برای هر کدام نسخه مناسبی تهیه کنیم. 

غیاثی ندوشن با بیان اینکه باید بر اساس زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات موجود استان استفاده کنیم اضافه کرد: نحوه حضور استان‌های معین باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌های مضاعف با توجه به شرایط موجود را به خوزستان تحمیل نکند. 

وی ادامه داد: وزارت کشور تقسیم‌بندی برای استان‌های معین در نظر گرفته که ما هم می‌توانیم در تقسیم‌بندی‌ها از همان الگوی وزارت کشور بهره‌مند شویم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار