اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به لزوم به کار گیری نگاه علمی در کارهای اجرایی گفت: امیدوارم در کاری که هیات ویژه گزارش ملی سیلاب انجام می‌دهد دانشگاه‌ها را به عنوان مرجع تصمیم گیری و مرجعی که از مجریان بخواهد کارهای خود را به صورت علمی انجام دهند، تبدیل کند.
ایرج نظری در نشست رییس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب با دانشگاهیان خوزستان درخصوص بررسی آخرین وضعیت سیل و خسارت‌های ناشی از آن که امروز، پنج شنبه، 5 اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هیچ تغییری در کشور ایجاد نمی‌شود مگر اینکه سه مولفه را در نظر داشته باشیم؛ ما باید علم داشته باشیم، باید به آن اعتقاد داشته باشیم و به آن علم، عمل کنیم. ما علم را داریم اما به آن اعتقاد نداریم و عمل نمی‌کنیم. نمونه و مثال بارز آن را در سد گتوند می‌بینید. 
  
وی افزود: در بحث خشک کردن تالاب‌ها، همه کسانی که در بحث محیط زیست، آب و... علمی دارند، گوشزد کردند که این کار صحیح نیست اما کسی به آن اعتقاد نداشت و به آن عمل نکرد و امروز ما نتیجه آن را می بینیم. امیدوارم در کاری که هیات ویژه گزارش ملی سیلاب انجام می‌دهد، دانشگاه‌ها را به عنوان مرجع تصمیم گیری و مرجعی که از مجریان بخواهد کارهای خود را به صورت علمی انجام دهند، تبدیل کند. 
  
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم و ثابت کنیم که اگر بخواهیم کاری صحیح انجام شود باید از طریق دانشگاه ها انجام شود. تمام کسانی که این کارهای اشتباه را انجام داده‌اند و این تصمیم گیری‌ها را کرده‌اند، یا اساتید دانشگاه‌ها بودند که مجری شدند یا شاگردان این اساتید بودند. این مجریان، شاگردان ما بوده‌اند و گناه آن‌ها گردن ما است و باید تلاش کنیم این گناه را اصلاح کنیم. 
  
نظری گفت: در حوزه مسائل بهداشتی، روانشناختی و در زمینه سلامت جسمانی به دنبال هر حادثه ای که ایجاد می‌شود، متناسب با نوع حادثه مشکلاتی بروز پیدا می‌کند. در لرستان سیل آمد و تخریب‌های شدیدی برجا گذاشت اما در خوزستان و جاهایی که دشت و جلگه هستند، ماندگاری آب، تغییرات زیست محیطی ایجاد می‌کند که موجب می‌شود طول مدتی که درگیر سیل هستیم و عوارضی که سیل در استان بر جا می گذارد، بسیار قدرتر و خطرناک تر باشد. به طوری که بیم آن می‌رود که بسیاری از بیماری‌هایی که سال‌های سال برای ریشه کنی آن‌ها زحمت کشیده شده است، دوباره بازگردند. چه بسا که در برخی نقاط نیز این بیماری‌ها را به صورت کانونی داشته‌ایم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار