اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز با بیان اینکه با خرد جمعی جوانان انقلابی و جهادی چهره شوم تبعیض و فقر را در خوزستان از بین خواهیم برد، گفت: جریان‌های سیاسی مختلف و تعدد قومیت‌ها از لر، عرب و بختیاری در سراسر استان نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی برای آبادانی استان هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌عبدالنبی موسوی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه اهواز اظهار کرد: مصداق تقوا وجود مقدس خاتم‌الانبیا(ص)است. در آستانه ماه رمضان قرار داریم و قطعا این ضیافت، ضیافتی خاص و ویژه است به جهت اینکه شهر‌الرمضان اشاره به جنبه ملکوتی ماه رمضان دارد.

وی ادامه داد: یکی از رزق‌هایی که خدا برای ما در ماه رمضان قرار داده بهره‌مندی از قرآن است و یکی از رویش‌های انقلاب توجه به مفاهیم و تلاوت قرآن است. روح قرآن در الفاظ عربی مبین، قرار گرفته است و انس با همین الفاظ دارای فضیلت بسیار است حتی اگر معنایش را انسان نفهمد. اگر انسان مانوس با قرآن شد و با ادبِ حضور آن را تلاوت کرد، نور قرآن به قلبش می تابد.

موسو‌ی‌فرد در خطبه‌ دوم نماز جمعه اهواز گفت: آیت‌الله موسوی جزایری رادمردی است که نزدیک به نیم قرن علم و پرچم هدایت به دست این فقیه بزرگوار بود. استان خوزستان از هدایت و درایت ایشان در مسایل سیاسی و اجتماعی بهره مند شد. چهل سال در سختی و شادی در جنگ و صلح در کنار مردم خوزستان ماند. همچنین رونق بخشی به مساجد و تقویت حوزه‌های علمیه در زمان ایشان شکل گرفت.

امام جمعه اهواز اهم اهداف خود را در دو بخش برنامه کوتاه مدت و بلند مدت معرفی کرد و توضیح داد: جایگاه امامان جمعه جایگاه اجرایی نیست. قانون خط‌کش همه ما است و چارچوب را مشخص کرده و همه ما باید طبق آن عمل کنیم. مطالبی که می گویم قول پیگیری می دهم و شبانه روزی هم پیگیری می کنم.

وی ادامه داد: رسیدگی به فاجعه سیل و رفع محرومیت‌ها اولین هدف است؛ همانطور که می دانید کل کشور درگیر سیل بود و ما هم به آن دچار شدیم اما ما شاهد حضور مستمر مسئولان، مردم، ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و روحانیت در این قضیه بودیم. نعمتی که در سایه سیل بر ما ارزانی شد این بود که چشمه ها، سدها و تالاب ها پر آب شدند. سیل ثابت کرد اگر همه ما و مردم مثل اول انقلاب کنار هم قرار بگیریم همانگونه که دشمن را مفتضحانه بیرون کردیم، می توانیم بر مشکلات فایق بیاییم. با مدیریت جهادیِ مسئولان باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا آرامش به مردم برگردد.

موسوی فرد گفت: برنامه دیگر رفع محرومیت است؛ نمی گویم که من محرومیت زدایی مى کنم اما باید جبران خسارت، رنج و محنت مردم دنبال شود. همچنین استفاده از نخبگان حوزوی دانشگاهی و جوانان استان از دیگر برنامه ها است. امر به ورزش که مورد تاکید مقام عظمای ولایت است و درباره آن فرمودند: «ورزش امر به معروف است.» پیگیری می شود. ورزش در زندگی صنعتی امروز جزو ضرورت های اولیه است و تکثیر زمین های ورزشی با کیفیت خصوصا در مناطق محروم در اقصی نقاط استان را دنبال خواهم کرد و از این رو ترویج فرهنگ سلامتی در اولویت قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: جریان های سیاسی مختلف نه تهدید بلکه فرصت هستند چون وجهه همت هر یک آباد کردن گوشه‌ای است که شاید دیگران به آن توجه ندارند. اینگونه با تنوع سلیقه‌ها ایران اسلامی همه جانبه آباد می شود. هر جریان سیاسی که در چارچوب قانون اساسی، منویات رهبر و تعهد به شریعت رفتار کند محترم و مورد حمایت هستند. بی شک بانوان قدرت حضور در و پشت صحنه اجتماع هستند و هنر زنان ایران اسلامی، فتح قله‌های علمی و هنر اسلامی، در عین ارج نهادن نسبت به وظیفه مادری و اهمیت دادن به ارزش خانواده است.

وی با تأکید براینکه تعدد قومیت ها از لر، عرب و بختیاری در سراسر استان نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی برای آبادانی استان به شمار می‌روند، عنوان کرد: وظیفه خودم می‌دانم در برابر علما و نخبگان استانی تعظیم کنم و بگویم با کمک شما بتوانیم مشکل فرهنگی استان را حل کنیم. درب دفتر و منزل من به روی همه به ویژه جوانان مومن و انقلابی باز خواهد بود. با خرد جمعی جوانان انقلابی و جهادی، چهره شوم تبعیض و فقر را از بین خواهیم برد.

موسوی‌فرد بیان کرد: به مردم و خصوصاً جوانان می‌گویم که به عنوان یک مطالبه‌گر از مسئولان خدوم و پرتلاش، تا تحقق کامل منویات مقام معظم رهبری از پا نخواهیم نشست.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: در برنامه بلند مدت باید آمایش محیطی رخ دهد. با کمک مردم، مسئولان و امامان جمعه برنامه دارم که با توجه به وضعیت سیل و تا بازگشت کامل آرامش در کنار جوانان تلاش کنیم تا اشراف به نیازمندی‌ها داشته باشیم. با کمک مردم از همه اقشار و مسئولان بدون هیچ اختلاف و منازعه در راه برطرف کردن محرومیت‌های استان خوزستان که دین خود را ادا کرده، حرکت می‌کنیم. وظیفه خود می‌دانم به هرکس که شیعه امیرالمؤمنین(ع) و شهروند ایران اسلامی باشد، خضوع کنم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار