اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
مدیر تعاون روستایی خوزستان در نشست خبری:
مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: شاید کوتاهی‌هایی در حق کشاورزان شده باشد و ما آن را می‌پذیریم اما قطعا با تلاش‌هایی که انجام خواهد گرفت، این کاستی‌ها هم جبران خواهد شد.

جمشید بنی فری در نشست خبری که امروز 29 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به بحث برداشت گندم اظهار کرد: موضوع سیل باعث شد تا به حدود 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد شود و همه این اراضی که می‌توانستند محصول بسیار خوبی را داشته باشند، به زیر آب رفتند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در بحث مقابله با سیل خوزستان، افزود: در بحث تامین ماشین‌آلات سبک و سنگین راهسازی، احداث سیل‌بند، سکونت سیل زدگان در مراکز خرید گندم و... اقدامات بسیار خوبی در سازمان تعاون روستایی خوزستان انجام گرفت و در این زمینه خوشحال هستیم که توانستیم چنین کمک‌هایی را به مردم خوزستان ارائه دهیم.

5 میلیارد تومان خسارت سیل به زیرساخت‌های تعاون روستایی 

مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه حدود 5 میلیارد تومان به زیرساخت‌های تعاون روستایی خوزستان خسارت وارد شد، تصریح کرد: در مسیر کرخه و کارون بسیاری از زیرساخت‌ها شامل باسکول‌ها، تجهیزات شرکت‌های تعاونی تولید و مراکز خرید آسیب دیدند و به زیر آب رفتند.

بنی فری، با اشاره به بحث جبران خسارت‌های واردشده در سیلاب خوزستان عنوان کرد: انتظار داریم تا زیرساخت‌هایی که در این سیل دچار آسیب شده‌اند بازسازی و مانند دوره پیش از سیل شوند و یا خسارت‌ها برای بازسازی آن‌ها پرداخت شود. خوشبختانه در این زمینه قول همکاری داده شده تا خسارت‌ها جبران شود.

وی با اشاره به بحث خرید گندم و کلزا از کشاورزان خوزستان گفت: کار خرید گندم و کلزا از 10 فروردین در خوزستان آغاز شد و بر حسب وظیفه کار خرید گندم و کلزا را به عنوان مباشر شرکت غله در خوزستان آغاز کردیم.

هشدار ورود دلالان به بازار گندم

مدیر تعاون روستایی خوزستان عنوان کرد: دلالان خارجی وارد استان شده‌اند تا گندم طلایی خوزستان را قاچاق کنند و در این زمینه تلاش شد تا گندم خوزستان از کشور خارج نشود و کار خرید از کشاورزان انجام گرفت.

بنی فری ادامه داد: در این زمینه با اقدامات میدانی و به صورت کشاورز به کشاورز کار خرید گندم را انجام داده‌ایم تا پای دلالان به بحث خرید گندم باز نشود و خوشبختانه تا به این لحظه نیز شاهد این موضوع نبوده‌ایم.

وی در خصوص بحث خرید گندم از کشاورزان ادامه داد: سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله کار خرید را انجام می‌دهد. در این زمینه خرید توافقی به هیچ وجه نداریم و خرید در قالب قیمت‌های تضمینی اعلام‌شده از سوی دولت انجام می‌گیرد.

رکورد خرید گندم شکسته شد

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به شکسته شدن رکورد خرید گندم در خوزستان در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: علی رغم از بین رفتن حدود 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، مراکز خرید تعاون روستایی خوزستان تا کنون 802 هزار تن گندم خریداری کرده‌اند و این میزان بیش از سال گذشته بوده است و بیشتر نیز خواهد شد.

بنی فری عنوان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های خوبی که در استان شاهد بودیم، در اراضی دیم عملکرد مناسبی داشته‌ایم و این مساله باعث شده تا شاهد شکسته شدن رکورد خرید گندم در سازمان تعاون روستایی باشیم و در این زمینه در برخی از مناطق همچنان خرید ادامه دارد و میزان خرید افزایش پیدا خواهد کرد.

مساله حمل گندم خریداری‌شده از کشاورزان جدی گرفته شود 

وی با انتقاد از بحث حمل و نقل گندم خریداری‌شده کشاورزان گفت: از بیش از 802 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان، حدود 400 هزار تن گندم تاکنون حمل شده و بیش از نصف این محصول همچنان بر روی زمین باقی مانده است و در این زمینه نیاز است تا نسبت به حل مساله حمل و نقل گندم چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه داد: این مساله نباید به شوخی گرفته شود تا گندم بر روی زمین باقی نماند. اینکه گندم خریداری شده به مناطق موردنظر حمل نشود مشکلات فراوانی را در زمینه‌های مختلف شاهد خواهیم بود و مسولان باید تلاش کنند تا موضوع حمل و نقل گندم به سرعت حل شود.

بنی فری بیان کرد: عدم حمل و نقل گندم خریداری شده کشاورزان باعث می‌شود تا کشاورزان به دلالان روی بیاورند. از این رو باید تلاش شود تا گندم باقی مانده در مراکز خرید به محل موردنظر حمل شوند.

پیش بینی خرید 29 هزار تن کلزا

وی در خصوص بحث خرید کلزا گفت: 26 هزار تن کلزا تا کنون در استان خریداری شده و پبش بینی می‌کنیم که این میزان خرید به 29 هزار تن نیز برسد. سال گذشته این میزان خرید حدود 18 هزار تن بود که خوشبختانه امسال شاهد عملکرد بهتری در این زمینه هستیم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه داد: در بحث نهاده‌های کشاورزی، شبکه تعاون روستایی 40 تا 45 درصد از گندم بذری کشور را تولید و بیش از 70 درصد از آن را توزیع می‌کند. در این زمینه آنچه کشاورزان نیاز دارند را تامین می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد.

در حمایت از کشاورزان از هیچ مساله‌ای کوتاهی نمی‌کنیم
15 شهرستان خوزستان سیلو ندارند

بنی فری با بیان اینکه در بحث حمایت از کشاورزان در هیچ مساله‌ای کوتاهی نمی‌کنیم، گفت: شاید کوتاهی‌هایی در حق کشاورزان شده باشد و ما آن را می‌پذیریم اما قطعا با تلاش‌هایی که انجام خواهد گرفت، این کاستی‌ها هم جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه 15 شهرستان خوزستان سیلو ندارند، خاطرنشان کرد: در مراکز خرید رو باز آمادگی داریم تا برای گندم خریداری شده در بحث بارش باران مساله‌ای به وجود نیاید. این کار سال‌ها توسط تعاون روستایی انجام گرفته است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا تمهیدات لازم در این راستا پیش‌بینی شده است.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار