اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
معاون فنی و پایش سازمان هواشناسی خبر داد:
معاون فنی و پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: به دلیل درگیر بودن استان خوزستان با پدیده گرد و خاک، امسال چهار ایستگاه پایش گرد و خاک نصب و راه‌اندازی می‌شود.
فرح محمدی در گفتگوی تلفنی با برنامه ویژه خبری مرکز خوزستان اظهار کرد: هواشناسی خوزستان دارای 20 ایستگاه سینوپتیک است که 8 ایستگاه به صورت 24 ساعته و 12 ایستگاه دیگر به صورت 12 ساعته فعالیت می‌کنند. همچنین ایستگاه هواشناسی اهواز دارای تجهیزات جو بالاست که وضعیت پایش اطلاعات هواشناسی از سطح زمین تا سطوح فوقانی جو را انجام می‌دهد. 

افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان تا پایان سال 99

معاون فنی و پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: طبق برنامه توسعه پنج ساله ششم درصدد هستیم تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در کل کشور را افزایش دهیم و  از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو هواشناسی خوزستان به روز رسانی رادار اهواز است چرا که رادار نقش تعیین‌کننده‌ای در پایش پدیده‌های خرد مقایس دارد. 

وی از توسعه ایستگاه فرودگاهی آبادان خبر داد و گفت: برای توسعه ایستگاه‌های هواشناسی علاوه بر اعتبارات ملی و استانی به جذب نیروی متخصص نیاز است. 

محمدی عنوان کرد: هواشناسی خوزستان تا انتهای سال 99 به دو ایستگاه هواشناسی فرودگاهی در مسجدسلیمان و دزفول مجهز می‌شود. همچنین به دلیل درگیر بودن این استان با پدیده گرد و خاک، امسال چهار ایستگاه پایش گرد و خاک در شهرهای آبادان، بستان، ایذه و صفی‌آباد نصب و راه‌اندازی می‌شود.

عدم وجود مجوزهای قانونی برای حفظ حریم ایستگاه‌های هواشناسی

معاون فنی و شبکه پایش سامان هواشناسی کشور بیان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم عدم وجود مجوزهای قانونی برای حفظ حریم ایستگاه‌های هواشناسی است. این درحالی است که بر اساس استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی ایستگاه‌ها باید یک حریم مشخص داشته باشند ولی متاسفانه بعد از نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی با ساخت و سازهایی غیرمجاز در اطراف ایستگاه ایستگاه مواجه می‌شویم که آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند. 

محمدی افزود: تجهیزات هواشناسی تکنولوژی بالایی دارند و امروزه با مشکل تامین تجهیزات مواجه‌ایم  هرچند امیدواریم با  حمایت دولت و مجلس و با تامین منابع بر مشکلات فائق آییم. 

سامانه هشدار سیل در خوزستان وجود دارد

وی در خصوص سامانه هشدار سیل در خوزستان گفت: سیستم‌های هشدار سیل ممکن است به صورت فراگیر در کل کشور وجود نداشته نباشد ولی در استان‌های سیل‌خیز مانند خوزستان این سیستم وجود دارد و با همت همکاران در سازمان و پژهشکده هواشناسی با پردازش مدل‌های جوی و هیدرولوژی این امر به وقوع می‌پیوندد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار