اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
شوشان - دکتر محمد سرکوهکی :
دکتر محمد سرکوهکی تحلیلگر مسائل سیاسی ، اجتماعی و روابط بین الملل▪حکومت عربستان در دوره ملک عبدالله یک دوره بسیار خوبی را پشت سر گذاشت؛ او توانست با 1400 میلیارد دلار سرمایه گذاری در شرکت های غربی و بخش کشاورزی ؛ با خرید مزارع آفریقا به یک صادر کننده محصولات کشاورزی تبدیل شود و درآمدش از این محل حتی  معادل فروش نفت باشد و 700 میلیارد دلار ذخایر ارزی بدست بیاورد و حتی خیلی ها مدیریت او را متاثر از هاشمی می دانستند.
 و در ادامه سیاست های غیر همسو با آمریکا را پیشه کرد و از هر جنگی بر حذر بود .
او کسی نبود که آمریکا میخواست ؛ آمریکا با توافقاتی بر اساس اسناد با حذف رقبا ؛ تلاش کرد که ملک سلمان پادشاه شود و پسرش که رابط آمریکا با پدرش بود هم برخلاف قاعده شد ولیعهد.
ملک سلمان همانی شد که آمریکا میخواست؛ اول به داعش و النصره سلاح داد تا خاورمیانه آبستن ویرانی و جنگ شود؛ بعد به جنگ یمن رفت تا صلاح های آمریکا به فروش بیشتری برسد ؛ بعد سنگین ترین خرید اسلحه در تاریخ را انجام داد! بعد به اختلاف شیعه و سنی دامن زد و سعی کرد کشورهای خلیج فارس را برعلیه ایران کند و ایران هراسی را به راه انداخت تا در این دشمن سازی جدید؛ دشمنی با اسراییل را به حاشیه براند و آمریکا در همین فرصت تاریخی هم بیت المقدس را پایتخت کند ؛هم جولان را به اسراییل دهد و هم مقدمات معامله قرن یعنی حذف کامل و رسمی فلسطین را رقم زند .
دوسال پیش که بن سلمان توسط آل سعود ترور شد بنا به گزارشاتی دو ماه در بیمارستان ارتش در آمریکا بود تا از مرگ نجات پیدا کند ؛و سیاست های آمریکا را تکمیل کند .
ملک سلمان و بن سلمان؛ فرصت طلایی قرن برای آمریکا هستند و تمام برنامه های آمریکا را به ثمر خواهند رساند.
تاریخ اسلام و خاور میانه از آنان به نیکی یاد نخواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار