اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
رئیس ستاد انتخابات خوزستان تاکید کرد:
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ما مجریان انتخابات به لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم که در کمال بی‌طرفی از رای مردم حفاظت کنیم.
علی‌حسین حسین‌زاده در اولین جلسه ستاد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان که امروز شنبه (یکم تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما این است که بسترهای لازم را فراهم کنیم تا مانند دوره‌های گذشته شاهد برگزاری یک انتخابات شکوهمند باشیم. اتکا نظام همیشه بر مردمی بودن و جمهوریت است، امیدوارم بار دیگر با حضور گسترده مردم این مهم را محقق کنیم.

وی افزود: رعایت قانون و ضوابط از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. همه ما موظف هستیم که در هر سطحی که مسئولیت داریم، تمام ضوابط و قوانینی را که به ما ابلاغ می‌شود و در چارچوب قانون مشخص شده است، رعایت کنیم. در کنار مساله مشارکت مردم در انتخابات، رعایت قانون از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: مساله دیگری که باید به آن توجه کنیم، اصل بی‌طرفی در انتخابات برای مجریان است. همه ما به لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم که در کمال بی طرفی از رای مردم حفاظت کنیم. در کشور در چهارچوب نظام اسلامی، جناح‌های سیاسی مختلف وجود دارد و ما مجریان انتخابات باید بر اساس اصل بی‌طرفی در انتخابات حضور پیدا کنیم و تلاش کنیم انتخابات به شکل صحیح، بر اساس قانون و با رعایت بی‌طرفی به شکل شکوهمندی برگزار شود.

حسین‌زاده تصریح کرد: در بحث انتخابات یک جدول زمان‌بندی وجود دارد که این جدول ابلاغ شده است. بر اساس این جدول کسانی که دارای مسئولیتی هستند و قصد شرکت در انتخابات را دارند، باید شش ماه پیش از ثبت‌نام استعفاء می‌دادند. بر اساس آیین‌نامه روزشمار انتخابات از 10 تا 16 خردادماه باید این کار انجام می‌شد. زمان انجام سایر برنامه‌ها نیز مشخص شده است. بر اساس زمان‌بندی، داوطلبان شرکت در انتخابات از 10 تا 16 آذرماه به مدت هفت روز فرصت ثبت‌نام دارند.

وی ادامه داد: رعایت این زمان‌بندی‌ها در آمادگی برای انجام هر کدام از مراحل، نیاز دارد تا از قبل تمهیداتی برای آن اندیشیده شده باشد. ستاد انتخابات باید برای هر کدام از مراحل مشخص شده، آمادگی‌های لازم را داشته باشد. از ابتدای تشکیل ستاد انتخابات، این ستاد وظایف خود را انجام داده است؛ اگرچه جلسه رسمی برگزار نکردیم، اما جلسات غیررسمی تاکنون برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان افزود: به طور مثال در حال حاضر مشخص شده است برای تمامی شهرها به چه میزان تعرفه نیاز داریم که این عدد با استعلام از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مطابق با سوابق انتخابات گذشته مشخص شده است. هفته گذشته نیز به ستاد مرکزی انتخابات اعلام کردیم که هر شهر به چه میزان تعرفه نیاز دارد.

حسین‌زاده در خصوص لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان انتخابات گفت: در انتخابات قبل دیدیم که با توجه به آموزش‌های متعدد و مستمر در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها، شاهد کمترین مشکلات بودیم. امسال نیز درخواست کردیم که برنامه‌های آموزشی ستاد انتخابات در سطح استان، شهرستان و بخش‌ها برگزار شود. هر چقدر آموزش‌ها را جدی بگیریم، انتخابات بهتری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ارتباط خوبی با حوزه نظارت یعنی شورای نگهبان داشتیم و با کمترین ناهماهنگی کار انتخابات را پیش بردیم. در انتخابات ریاست جمهوری با تعامل بسیار سازنده‌ای که داشتیم، حتی یک صندوق ما نیز دچار مشکل نشد. البته در انتخابات شوراها که حوزه نظارت آن مجلس شورای اسلامی بود، مشکلاتی وجود داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی چنانچه این مساله مصوب شود، با توجه به اینکه در انتخابات شوراها تجربه موفقی در این زمینه در استان داریم، زیرساخت‌های آن در استان فراهم است و چنانچه لازم باشد، آن‌ها را به کار خواهیم گرفت.

حسین‌زاده گفت: مسئولیت انتخابات بر عهده فرمانداران است و 18 تیرماه اولین جلسه فرمانداران به مدت سه روز در تهران برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ملا قلی زنجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment سلام برسانید خدمت آقای حسین زاده
عرض کنید محضرشان
چه انتظاری دارید؟
هر چه فرماندار و معاون فرماندار و بخشدار است با نظر نمایندگان منصوب کردید، حالا می خواهید بی طرف هم باشند
واقعا که
مردم را چی فرض میکنید اقای حسین زاده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار