اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کمتر از یک سال پیش نام کامبیز مهدی‌زاده را در کنار نام رئیس‌جمهور و چالش انتصابش به عنوان معاون وزارت صمت زیاد می‌شنیدیم اما بعد از چندین ماه سکوت خبری اکنون بار دیگر گفته می‌شود که او قصد دارد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پایان سال جاری برگزار می‌شود، نامزد شود.
نام کاملش پیش از اینکه داماد روحانی خطاب شود، «کامبیز مهدی زاده فرساد» اصالتاً آذربایجانی و زاده‌ شهرستان اهر است.

چند ماه قبل از اینکه با جنجال‌ها بر سر انتصابش به عنوان معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت در میان عموم جامعه شناخته و موجی از انتقادها را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عمومی با خود همراه کند در تیر ماه سال ۹۷ با یکی از دختران حسن روحانی در تالار فرشته تهران ازدواج کرد.

«سیدمهدی صدرالساداتی» که اخیرا در فضای مجازی کمپین‌های ضداشرافی‌گری راه انداخته در اینستاگرام خودش درباره ازدواج مهدی‌زاده فرساد با دختر حسن روحانی نوشت: «دیشب مراسم آقای کامبیز مهدی‌زاده با دختر رییس‌جمهور برگزار شد … البته ماه پیش سمت دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی به ایشان ارائه شد و ایشان پذیرفتند! جوان ۳۳ ساله‌ای که یک پایش در حوزه نفت، (برنامه‌ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت، مشاور مدیر عامل شرکت توسعه نفت) و یک پایش در حوزه ورزش ( مشاور فدراسیون تکواندو، عضو هیئت رئیسه ورزش‌های رزمی IMARO) و یک پایش در حوزه فرهنگ( عضو شورای مرکزی کشورهای اسلامی، رییس ستاد نخبگان کشورهای اسلامی، مشاور سازمان ملی جوانان) بوده است. آقای کامبیز مهدی‌زاده حتی در سیاست هم گرایش به هر دو جناح را داشته است و بالاخره قسمتش صبیه جناب روحانی بوده…دوست ندارم قضاوت کنم که آیا این نخبه جوان یا حتی داماد رییس‌جمهور که قبلا رییس استاندارد شد، شایستگی به آنچه رسیده‌اند را داشته‌اند یا نه؟ اما می‌توانم بگویم انسان باید هوش اجتماعی بسیار بالایی داشته باشد تا هم از سیاست‌های دولت‌های ۹ و ۱۰ حمایت کند و هم داماد رییس دولت‌های ۱۱ و ۱۲ بشود، هم در ورزش باشد، هم نفتی باشد هم فرهنگی! مبارکش باشد…»

کامبیز مهدی زاده ۳۴ سال دارد یک ماه پیش از ازدواج خود با دختر رئیس‌جمهور در ۱۹ خردادماه توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به ریاست ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی منصوب شده بود. وی پیش از آن نیز «عضو ستاد سیاست‌گذاری و رئیس نخبگان و جوانان فناور کشورهای اسلامی» بود.

مهدی‌زاده فرساد، قبل از انتصابش به دبیری ستاد توسعه فناوری انرژی در مسئولیت‌های دولتی و غیر‌دولتی گوناگونی مشغول به کار بوده و با اینکه در دهه‌ سوم زندگی خود قرار دارد اما از رزومه پرباری برخوردار است.

یک روزنامه‌نگار در یادداشتی اینستاگرامی درباره مهدی‌زاده فرساد نوشت: « تنها شناخت من از مهدی‌زاده به چت کوتاه تلگرامی من با او در چندین سال قبل برمی‌گردد؛ او در این گپ‌وگفت بخشی از رزومه‌کاری و افتخاراتش را برای من ارسال و درخواست کرد که دیداری با سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه داشته باشد. این موضوع را به این دلیل از من درخواست کرد؛ چراکه عکسی از من و این فرمانده ارشد سپاه در شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود. به او توضیح دادم که هم اکنون ارتباطی با سرلشکر سلیمانی ندارم که بتوانم ترتیبی اتخاذ کنم تا او بتواند با سرلشکر سلیمانی دیدار کند؛ اما از فایل‌های ارسالی او شگفت‌زده شدم و وقتی چند مدت بعد از آن گپ و گفت مصاحبه‌ای از او با عنوان «رییس ستاد نخبگان و جوانان کشورهای اسلامی» خواندم تعجب نکردم چراکه رزومه او به طرز عجیب و غریبی پربار بود».

مهدی‌زاده فرساد مدرک کارشناسی ارشد زمین‌شناسی خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گرفته و اکنون نیز دانشجوی مقطع دکتری زمین شناسی (گرایش مهندسی نفت و گاز) دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال است.

وی علاوه بر سمت‌های یاد شده عضویت در ستاد سیاست‌گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای جهان اسلام، مشاور فرماندار کرج، مشاور قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری، قائم مقام معاون برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت، برنامه‌ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت و مشاور مدیرعامل شرکت توسعه نفت را در کارنامه خود دارد.

مهدی‌زاده فرساد تنها در حیطه سیاسی و دولتی فعال نبوده بلکه در حوزه ورزش و جوانان نیز دستی بر آتش داشته، از جمله مشاور فدراسیون کاراته، عضو هیات رییسه ورزش‌های رزمی IMARO ایران و مشاور رئیس سازمان ملی جوانان.

معاونت سه روزه در وزرات صنعت معدن و تجارت

رضا رحمانی، وزیر صمت ۲۳ آذرماه سال گذشته کامبیز مهدی‌زاده را به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی منصوب کرده بود. اما چند ساعت پس از انتشار خبر انتصابش در این پست، وزیر و رئیس‌جمهور با انتقادات گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روبرو شدند. انتقادها از آن جهت بود که آنها این انتصاب را در ادامه انتصاب‌هایی می‌دانستند که بدون در نظر گرفتن صلاحیت و شایستگی افراد انجام می‌شود.

چیزی بیشتر از ۷۲ ساعت طول نکشید که مهدی‌زاده در نامه‌ای ضمن تشکر از وزیر بابت حسن نیتی که نسبت به او داشته از سمت خود استعفا داد و نوشت: « از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه‌تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم. اجازه می‌خواهم از خدمت‌تان مرخص شوم و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم.»

وزیر صنعت در همان مقطع در دفاع از انتصاب مهدی‌زاده گفته بود: «افرادی که درباره این انتصاب تردید داشتند، وقتی سوابق او (کامبیز مهدی‌زاده) را دیدند به ما تبریک گفتند. نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست و البته فاکتوری برای انتصاب او هم نبوده است.»

برخی از رسانه‌ها پیش از استعفای مهدی‌زاده از توبیخ وزیر توسط رئیس‌جمهور خبر دادند که خبرگزاری ایرنا در خبری این موضوع را تکذیب کرد. اما حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور با اشاره با این انتصاب در کانال تلگرامی خود نوشت: «آن توبیخ رواتر از آن توشیح بود. بایسته همان بود که آن جوان شایسته کرد».

برخی از نمایندگان به این موضوع واکنش نشان دادند، از جمله طیبه سیاوشی که در این مورد گفته بود: «خدا را شکر که این اتفاق خوب افتاد من که از این انتصاب‌های آقای رحمانی کلافه شده بودم.»

اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات

اکنون بعد از حدود هشت ماه سکوت خبری و بعد از جنجال معاونت وزارت صمت، گفته می‌‌شود که مهدی‌زاده‌ فرساد خود را برای شرکت در رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی آماده می‌کند و قصد کاندیداتوری انتخابت پیش رو که در دوم اسفند ماه برگزار می‌شود را دارد باید دید وی با رزومه پر بار خود در صورت کاندیداتوری در کدام یک از لیست‌های انتخاباتی قرار خواهد گرفت.

ایلنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار