اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از کلاهبرداری یک هزار میلیارد ریالی با شگرد اخذ وجه بابت تامین ارز نیمایی در اهواز خبر داد.
سرهنگ سید محمد صالحی اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده‌ای از دادسرای انقلاب اهواز، با موضوع کلاهبرداری به شیوه و شگرد اخذ وجه بابت تامين ارز نيمایی، تحقیقات ویژه پلیس آگاهی خوزستان در این خصوص آغاز شد.

وی تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد برای انتقال مبلغ 42 میلیارد ریال از طریق سامانه نیما به شرکتی در کشور امارات به یکی از صرافی‌های اهواز مراجعه کرده و پس از هماهنگی‌های لازم در خصوص انتقال وجه حداکثر 10 روزه، مبلغ را به حساب آنها واریز کرده اما پس از گذشت بیش از یک ماه هیچ اقدامی انجام نشد.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: پس از بررسی دقيق اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده، کلاهبرداری محرز و با هماهنگی مرجع قضائی، دستگیری عاملان کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

صالحی افزود: با اقدامات تخصصی و پلیسی سه کلاهبردار در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی ضمن مسدود کردن حساب‌های بانکی و ارزی متهمان، محل اختفا آنها را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه، هر سه متهم دستگیر و به مقر پلیس آگاهی انتقال یافتتد.

وی با بیان اینکه محل صرافی متهمان برابر دستور قضائی پلمب شد، بیان کرد: متهمان به بزه انتسابی اعتراف و واريز وجوه به حساب بانکی آنها جهت تامين ارز نيمایی را تاييد کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: با پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی در خصوص کشف کلاهبرداری‌های دیگر با این شیوه و شگرد تاکنون 27 نفر در این خصوص اعلام شکایت کرده‌اند که پرونده مورد نظر پس از صورت جلسه به مرجع قضائی ارسال شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در مجموع مبلغ کلاهبرداری شده از 27 شاکی، یک هزار و 379 میلیارد و927 میلیون و 499 هزار و 730 ریال بوده است. متهمان پرونده پس از تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار