اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
شوشان - دکتر اکبر ظریفی : 
به بهره های اجباری هم بیندیشیم که  می شود از  تنگناهای ساخته آمریکا ببریم!
سخن گفتن از تنگناههایی هایی که به صورت ظالمانه زندگی همه مردم را دربر گرفته است شاید قشنگ نباشد اما روی دیگری هم برای این وضع وجود دارد،آن را به دقت بررسی کنیم و از آسیب ها فرصت بسازیم . 

خواهی نخواهی باید به فکر نوکردن بنیان و ساختار اقتصادی کشور باشیم. ساختار دراز و پهنی که دولت بر همه جای آن چنبره زده است و همچون زالو دارد خون را از شریان اقتصاد رو به ضعف ما می مکد. دولت باید سبک و لاغر بشود. کنندگی دولت باید در بخش طراحی و کنترل و راهنمایی کلان بماند. انجام دهندگی را باید به بزرگترین نیروی موجود در ساختار -مردم- بسپارد.مردم خودشان بهترین راه ها را پیدا خواهند کرد وبهترین راهها را برای نگهداری جستجو خواهند کرد.

بهره دیگر این است که در شرایط تنگناها، چشم وگوش مردم روشن تر و تیز تر خواهد بود تا بزه کاران را در هرجایی از دارایی های همگانی ،شناسایی کنند و برای بازخواست بفرستند . روشن است که نخبگان بار سنگین تری را به دوش باید بکشند.

همچنین راهی نداریم جز اینکه به کندن وابستگی بودجه مان از نفت بیندیشیم. شاید این دوران سبب خیر شده باشد. خودمان که به دنبال توسعه و بایسته های آن در بخش های این چنینی نرفتیم، شاید این تنگناههای ساخته شده ،به زور ما را وادار به انجام آن کند. 
به نخبگان بازی بدهیم ،راه های رسیدن به بهره را در رابطه با کارشناسیشان بهتر بلدند ،راه ها را هموار کنیم،سنگلاخ ها را دور کنیم،شاید گشایشی به دست آید ،که می آید .

در مصرف سوخت مدیریت درست و علمی داشته باشیم، واردات را مهندسی کنیم تا نیازهای امروزی ما را پوشش بدهد. فساد را از این حوزه برچینیم. همچنین صادر کنندگان پاکدامن را پشتیبانی کنیم تا سرمایه های کشور را برگردانند.

مدیرانی را برای پست ها گزینش کنیم که  اندیشه اهمیت به مصرف کالای داخلی را گسترش دهند،خودشان هم این خواسته اخلاقی را انجام دهند.
تبهکاران را از مسیر و پیرامون "بیت المال" شناسایی و دور کنیم،امید و اعتماد مردم اینگونه بهتر می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار