اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

استانبول یکی از شهرهای زیبایی است که ترکیب بدیعی از دیدنی‌های تاریخی و مدرن در کنار یکدیگر را دارد. در این شهر با سفر به نقاط مختلف می‌توانید جاذبه‌های مختلف زیبای شهر را مشاهده کنید، از مسجد و مناره‌هایشان گرفته تا ساختمان‌های مدرن و امروزی که وجودشان باعث ایجاد یکی از پر گردشگرترین شهرهای جهان شده است.

از جاذبه‌های استانبول می‌توان به بسفر اشاره کرد که یک تنگه زیبا است و شرق و غرب استانبول را از یکدیگر جدا می‌کند، این مکان در شب جلوه‌ای بسیار زیبا دارد، در کنار این تنگه رستوران‌ها، کافه‌ها و همین‌طور مراکز مختلف خریدی وجود دارند که شما را ساعت‌ها سرگرم خود خواهند کرد و در کنار جلوه زیبای آنجا می‌توانید از یک قهوه خوش‌طعم نیز لذت ببرید.

در استانبول پارک‌های زیبایی وجود دارد که یکی از آنها پارکی جالب به نام پارک مینیاتوری است، در اینجا می‌توانید انواع ماکت‌های نقاط بسیار زیبای شهر را مشاهده کنید، در پارک 122 ماکت وجود دارد که بسیار دقیق از انواع ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف در سراسر ترکیه ساخته‌شده‌اند و یکی از جاذبه‌های جالب شهر است.

دیگر پارک جالب شهر پارک گلخانه هست، اینجا طبیعت بسیار زیبا و سرسبزی دارد و گونه‌های مختلف گیاهی و گل‌های زیبا را می‌توانید در آن مشاهده کنید، اینجا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر استانبول دارای خیابان‌های زیبای سنگفرش شده است و گلخانه‌هایی مختلف با انواع گل‌ها دارد.

سفر به استانبول با تور دارای محله‌های مختلف و توریستی است که گردشگران با قدم زدن و پیاده‌روی در آن به اکتشاف و تفریح می‌پردازند، میدان تقسیم از نقاط مهم شهر است که در خیابان استقلال واقع‌شده خیابان استقلال معروف‌ترین خیابان این شهر است و یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های هم محسوب می‌شود، در کنار شلوغی این خیابان بسیار تمیز است که نشان‌دهنده اهمیت آنجا برای مردم است، ساختمان‌های زیبایی را می‌توانید در اطراف خیابان مشاهده کنید که در دوره‌های مختلف تاریخی ساخته‌شده‌اند، مراکز خرید مختلف در اینجا وجود دارد و پر از کافه، رستوران است، می‌توانید در آنجا هر چیزی را پیدا کنید و در انتهای خیابان مغازه‌هایی پیدا می‌شوند که آثاری هنری و سازهای موسیقی را می‌فروشند. منطقه سیسلی و بازار استانبول از جاهای دیگر شهر هستند که توریست‌های شهر را به خود جذب می‌کنند و همواره پر از خارجی‌هایی است که در آن مشغول تماشای مغازه‌ها و محصولات سنتی و صنایع‌دستی استانبول هستند.

به گزارش سفر باتو ، از تفریحات و کارهای مهم در این شهر خرید است، مراکز خرید بزرگ و جالب در این شهر وجود دارد، می‌توان به استانبول مال اشاره کرد که یکی از فروشگاه‌های اصلی استانبول است، برندهای مطرح دنیا در اینجا حضور دارند و به ارائه اجناس روزشان مشغول هستند، به‌جز استانبول مال مرکز خرید فروم هم یکی از جاهای جالب برای خرید و تفریح است، اینجا هم ازنظر بزرگی دستکمی از استانبول مال ندارد، هرساله 20 میلیون بازدیدکننده از اینجا دیدار می‌کنند و از فروشگاه‌های مختلف و برندهای اینجا خرید می‌کنند، پارک و اتاق مخصوص بازی بچه‌ها و همین‌طور سینمای درجه‌یک، همین‌طور سالن بولینگ و اسکی روی یخ از دیگر جاذبه‌های این مرکز خرید است.

استانبول شامل تعدادی کلیسای زیبا نیز می‌شود، یکی از این کلیساهای جالب کلیسای چورا است، در منطقه‌ای سرسبز و میان جنگل واقع‌شده است و یک شاهکار معماری دوران بیزانس است، در درون این کلیسا می‌توانید نقاشی‌های دیواری باشکوه را مشاهده کنید، عثمانی‌ها اینجا را به مسجد تبدیل کردند ولی بعدها تبدیل به موزه شد و امروز می‌توانید به‌راحتی درون آن را مشاهده کنید و لذت ببرید.

از نقاط جالب استانبول که بخصوص برای ایرانیان باید دیدنی باشد می‌توان به مرکز فرهنگی مولانا اشاره کرد، این مرکز فرهنگی دارای فضای بزرگ روباز است و مراسم‌های مختلفی در آنجا برای بزرگداشت مولانا برگزار می‌گردد، در یک کیلومتری اینجا موزه مولانا قرارگرفته است که در قونیه قرارگرفته است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آنجا است.

استانبول سرشار از مناطق مختلف و دیدنی است، از حمام‌های قدیمی گرفته تا سازه‌های جالب و چشم‌نواز و طبیعت دیدنی که می‌توان چندین مقاله در مورد آن نوشت، پس حتماً به این شهر سر بزنید.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار