اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
معاون امور عمرانی استاندار :
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: خوزستان دومین استان کشور از نظر وسعت سکونتگاه های غیر رسمی است و بیش از 850 هزار نفر از جمعیت استان در این سکونتگاه ها زندگی می کنند.
فاضل عبیات در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان که امروز 13 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مساحت بافت ناکارامد شهری در خوزستان 13 هزار و 417 هکتار و مربوط به 29 شهر در استان است و اگر مطالعات سطح یک نیز در این راستا اعمال شود، قطعا این میزان بافت ناکارآمد شهری بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار و 703 هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد، افزود: تعداد محلات مصوب بافت ناکارآمد شهری 245 محله است و در این زمینه انتظار داریم تا تلاش شود و برای بازآفرینی این محلات اقدامات شایانی صورت بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان دومین استان کشور از نظر وسعت سکونتگاه های غیر رسمی است و بیش از 850 هزار نفر از جمعیت استان در این سکونتگاه ها زندگی می کنند.

عبیات ادامه داد: شهرستان اهواز در بین تمام شهرهای کشور بیشترین وسعت سکونتگاه های غیر رسمی را به مساحت 5 هزار و 29 هکتار دارا است. همچنین شهرستان مسجدسلیمان نیز در زمینه نسبت مساحت شهرستان به مساحت بافت ناکارآمد شهری دارای بالاترین نسبت است و باید برای بازآفرینی این شهرستان اقدامات ویژه ای در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر بیکاری دومین استان کشور است، گفت: احداث سدها، تاسیسات نفت و گاز، خشک شدن تالاب ها و از بین رفتن زمینه های کسب و کار و همچنین جنگ تحمیلی از جمله علل بالا بودن حاشیه نشینی و بالا بودن نرخ بیکاری در استان است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه از مساحت 22 هزار هکتاری شهرستان اهواز باید 5 هزار و 931 هکتار از آن بازآفرینی شود، عنوان کرد: 27 درصد از محدوده شهر اهواز بافت ناکارآمد است و باید بر این اساس بازآفرینی شود.

عبیات عنوان کرد: یکی از مسایل مهم در بحث سیلاب مساله تقویت سیل بند ها است و با توجه به وضعیت سیل بندها نیاز است تا هرچه سریعتر نسبت به بازسازی و یا ساخت سیل بندهای جدید در استان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: 600 کیلومتر از سیل بندها نیازمند احداث و تعمیر هستند و باید اعتباری بالغ بر 200 تا 300 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شود تا شاهد تعمیر و ترمیم آن ها باشیم زیرا در غیر این صورت با سیلابی کمتر از سیلاب اخیر دچار مشکلات بیشتری در استان خواهیم شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار