اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
هشدار فرماندار حمیدیه در خصوص سیل‌بندهای منطقه؛
فرماندار حمیدیه با اشاره به از بین رفتن بخش عظیمی از سیل‌بندهای مسیر خسرج، گفت: در سیل اخیر 40 کیلومتر سیل‌بند سنتی مسیر خسرج دچار خسارت شد و بخش اعظم آن از بین رفته است.
شاهین هاشمی اظهار کرد: در سیلاب اخیر گفته می‌شد که حمیدیه اولویت نخست خطر نیست و به همین دلیل در بحث احداث سیل‌بند و تامین ماشین‌آلات برای جلوگیری از پیشروی آب مشکل داشتیم.

وی افزود: در این شرایط 40 کیلومتر سیل‌بند سنتی مسیر خسرج یکی از نقاطی بود که در سیل متحمل خسارت متعددی شد. 10 کیلومتر از این 40 کیلومتر در سیل سال گذشته استحکام‌بخشی شده بود اما در سیل اخیر همه این 40 کیلومتر دچار خسارت شد و بخش اعظم آن به جز یک نقطه از بین رفته است.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: در گذشته سیل‌بندهای سنتی معمولی در مسیر داشتیم که کار حفاظت را انجام می‌دادند اما اکنون با توجه به فشار آب و شکستگی سیل‌بند اطراف خسرج، این سیل‌بند معمولی هم از بین رفته است و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

هاشمی با بیان اینکه باید نقاط حادثه‌خیز مشخص و اولویت‌بندی شود، بیان کرد: دو سه نقطه حاد وجود دارد که یکی از آنها روستای خسرج خلف است که زهکشی به عرض دو متر داشت اما به علت عدم پیش‌بینی لازم، این زهکش پس از سیل به رودخانه‌ای با عرض 15 متر با عمق 5 متر تبدیل شده است. این نقطه با احداث سیل‌بندی با یک لوله و خاکریز درست نمی‌شود و باید سازمان آب و برق خوزستان تمهیدات ویژه‌ای بیندیشد.

وی با تاکید بر لزوم احداث سریع کانال سیلاب‌بر در منطقه خسرج، تصریح کرد: با احداث این کانال خطر سیل نه تنها حمیدیه بلکه پایین‌دست حمیدیه و حتی اهواز را تهدید نخواهد کرد. با این وجود، اگر قرار است در جایی کار عمرانی انجام شود باید به ما اطلاع‌رسانی کنند تا مشکلات اجتماعی پیش نیاید.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: مقرر بود ترمیم سیل‌بند شهر حمیدیه توسط سازمان آب و برق خوزستان تعیین تکلیف شود که هنوز نتیجه نگرفته‌ایم. لایروبی محدوده رودخانه کرخه در شهر حمیدیه هم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار