اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

نون بیار، کباب ببر، استانبول با تور مفت بخر. از کجا ؟

شاید تعریف غذاها و کباب های ترکیه و استانبول را زیاد شنیده باشید.خب ما اینجا اطلاعات بیشتری را راجب غذاهای معروف استانبول که دوست دارید بدانید و پیشنهاد می کنیم حتما این غذا هارو امتحان کنید در اختیارتون می گذاریم.خب حالا کمربندهاتون رو ببندید که می خواهیم شما را به تور استانبول مجازی ببریم تا با این غذاها آشنا بشید!

حال جدا از آنکه استانبول شهری به شدت زیبا و پر از جاذبه های توریستی و دیدنی فراوان و به یاد ماندنی است،غذا های بسیار بسیار لذیذ و خوش طعمی دارد که پیشنهاد می کنیم  شکم خالی نباشید!

خب حال بپردازیم به چند نمونه از غذاهای معروف :

منمن(menemen) :

این غذا صبحانه مورد علاقه ترکیه ای هاست که بعد از منطقه منمن از ازمیر در منطقه اژه نامگذاری شده است.و از پیاز،فلفل دلمه ای،گوجه فرنگی،تخم مرغ،جعفری،فلفل،فلفل قرمز،تشکیل شده است و که بعضی ها نیز به آن پنیر،گوشت چرخ کرده،قارچ،سوسیسی به نام ساک،بادمجان اضافه می کنند.

میز: (meze)

این غذا بیشتر به عنوان یک پیش غذا و میان وعده سرو می شود.در اکثر موارد،پیشخدمت به میز شما می آید و تمام مضراب های موجود در قسمت پیش غذاها را برای شما انتخاب می کند. که از متداول ترین آنها:

·        رب گوجه فرنگی چیلی

·        بادمجان کبابی با ماست

·        سالاد بادمجان کبابی

·        بادمجان سرخ شده با سس گوجه فرنگی

·        ماست نعناع

·        لوبیا پینتو

·        کنگر فرنگی

کوی کبابی یا تندر: (kuyu kebabi/tandir)

این غذای تخصصی از شهر کاستامونو در میانه غرب منطقه دریای سیاه است و اسمش بخاطر طریقه ی طبخ آن است که به معنای خوب است.

 به این صورت که کل بدن گوسفند نر را بدون تشکیلات داخلی  در یک چاله چوبی می گذارند که با گرمای ذغال به آرامی بپزد و برای آن که طعم خوبی بگیرد از شاخه های درخت کاج استفاده می کنند.

 

اسکندر کباب(iskender kebap) :

که بورسا زادگاه این غذا است که همانند همان کباب ترکی خودمان است که از سیخ های بزرگ قسمت های پخته شده را تکه تکه می کنند اما به روش خاص خودشان که آن را ادویه جات و سبزیجات مخصوص طعم دار می کنند و به همراه نانی به نام پیتا و کره و ماست و سس گوجه فرنگی سرو می کنند که بی نظیر است.

لوبیا خشک یا جایزه(bonus/kuru fasulye) :

چه چیز خاصی در مورد این غذا وجود دارد؟ خوب حق با شماست، به نظر خیلی جالب نیست.اما چنین غذای ساده ای اگر به طرز ماهرانه ای با سایر مواد خوب و با کیفیت،کره،گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی پخته شود،می تواند چنین بافت مخملی داشته باشد. این را می توان با گوشت یا بدون گوشت طبخ کرد.که بهترین مکان رستوران های اطراف مسجد سلیمانیه است.

نام دیگر این غذا هم جایزه است ، ما هم برای شما جایزه در نظر داریم!

آن هم قیمت تور استانبول است که می توانید به استانبول راحت و ارزان سفر کنید!

آدانا کباب: (adana kebap)

نام این غذا از شهر آدانا واقع در جنوب شرقی کشور برگرفته شده است.این غذا روند پخت و پز خاصی دارد و مواد اصلی آن گوشت گوسفند نر زیر یک سال است و چربی دم است به طوری که آن گوسفند را به روش طبیعی و در مناطقی که دارای گیاهان محلی است پرورش می دهند.

لوفر: (lufer)

اگر از هرفرد محلی بپرسید چه غذایی را دوست دارد  بخورد او قطعا این غذا را در صدر قرار می دهد.

این ماهی از خانواده پوماتومیدا است که سایز بزرگ آن برای تمیز کردن و خوردن آسان تر است و سایز کوچک آن لذیذ تر است البته اگر بتوانید آن را بیابید!! چون بسیار کم یافت می شود.

 به این نوع ماهی ساریکانات می گویند.

مانت: (manti)

به این غذا راویولی ترکی نیز گفته می شود و یک غذای گرم است که با ماست و سیر سرو می شود که خمیر آن از آرد و نمک و آب تشکیل شده است و گاهی به خمیر آن تخم مرغ میزنند و داخل آن را با گوشت گاو یا گوسفند،پیاز،نمک و فلفل پر می کنند و به صورت کوفته مانند در می آورند.و به تازگی می توانید این غذا را با سالمون یا اسفناج یا مرغ پر شده به جای گوشت سفارش دهید که هم می توانند آن را در آب و یا سس گوجه فرنگی بپزند،هم در کره سرخ کنند.

کونیف: (kunefe)

که از دولایه کادایف تشکیل شده لایه های نازکی از خمیری است که از آب و آرد تشکیل شده است و در وسط آن از پنیر نمکی استفاده می کنند و چون تازه تازه آن را میپزند با شربت مخصوص به صورت گرم سرو می شود و این دسر ترکی دارای رنگ کهربایی است و روی آن را با پودر پسته تزئین می کنند.

باقلوا: (baklava)

یکی از بهترین و معروف ترین دسر های ترکیه است.و مواد تشکیل دهنده آن از خمیر فیلو،آجیل و شربت است ساده است اما تجربه و مهارت می خواهد درست کردن آن و لازک بودن لایه های خمیر بسیار مهم است تا بافت دلپذیری داشته باشد.

شما نیز می توانید همچون باقلوا! بلیط رفتن خود به استانبول را با تور استانبول از سایت ما یعنی گشت نوید تهیه کنید و از این غذا ها در کنار مناظر محشر شهر استانبول لذت ببرید.

22332753

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار