اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

موضوع این مقاله ما به جزیره زیبای قشم و سفر به این جزیره زیبا از طریق تور قشم می باشد. همان طور که همه ما می دانیم جزیره قشم جزء ﺁن دسته از جزیره های ایرانی است که بسیار معروف و شناخته شده است چرا که این جزیره از دیدنی های زیاد و بی نظیری برخوردار است. این جزیره که از بزرگترین جزیره های کشورمان می باشد در تنگه هرمز قرار گرفته است. این جزیره بزرگ به خاطر داشتن دیدنی های و جاذبه های بشمار و بی نظیری امروزه به مقصد گردشگری بسیار از گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شده است. اگر می خواهید که اطلاعات بیشتری در مورد این جزیره زیبا به دست آورید و با جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید ما را در این مطلب همراهی نمایید.

آشنایی با جزیره زیبای قشم

این جزیره 1500 کیلومتر مربعی یکی از جزایر استان هرمزگان در تور قشم است که عنوان بزرگترین جزیره ایران را به خود اختصاص داده است. جزیره زیبای قشم از آن دسته از جزیره هایی است که از گذشته تاکنون متعلق به ایران است و در خلیج فارس و تنگه هرمز قرار گرفته است. این جزیره دارای دیدنی فراوانی است که هر کدام از آن ها به تنهایی ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند.

همین ویژگی های خاص و جاذبه های شگفت انگیز سبب شد که امروزه این جزیره به یکی از اولین انتخاب ها برای سفر گردشگران بشمار رود و تور قشم یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری باشد.

شرایط آب و هوایی قشم

شرایط اقلیمی و آب و هوایی این جزیره زیبا به گونه ای است که بهترین زمان برای سفر به این جزیره از آذر تا فروردین است. از آن جایی که امروزه سفر به این جزیره زیبا بسیار پرطرفدار است و از مکان های محبوب بین گردشگران محسوب می شود و این عوامل سبب شدند که تور قشم در بین سایر تورها همیشه پرطرفدارتر و پر رونق تر باشد لذا ما نیز در این مطلب به اختصار برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری قشم را را تشریح می کنیم. با سایت راه به راه در تور کیش همراه باشید.

جاذبه های گردشگری قشم

جنگل دریای حرا: از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری قشم که بدون شک به گوش همه ما خورده است همین جنگل های حرا هستند که اتفاقا این معروفیت به خاطر شگفت انگیز بودن و بی نظیر بودن این جاذبه گردشگری است. این جنگل ها که دارای وسعتی 22 هزار کیلومتری هستند یکی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری قشم هستند که از پدیده های کم نظیر دنیا بشمار می روند.

محل قرار گیری جنگل های حرا در سواحل خلیج و فارس و دریای عمان می باشد. این جنگل ها که تحت حمایت و حفاظت سازمان محیط زیست می باشند محل زندگی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری می باشد. که بسیاری از این گونه ها فقط مخصوص همین جنگل ها می باشد. درختان این جنگل طولی حدود 3 تا 6 متر دارند و همیشه در طول سال سبز هستند. سازگاری این درختان با آب شور از ویژگی های خاص و اعجاب انگیزشان است که با تغذیه از آب شور و دفع نمک باعث شیرین شدن طبیعی آب می شوند.

ریشه های درختان این جنگل در عمق چند صد متری دریاست و با جزر و مد دریا ریشه های بالایی آن نمایان می شود. گشت و گذار در این جنگل اعجاب انگیز از جمله دیدنی هایی است که اکثر گردشگران را مشتاق به سفر به جزیره زیبای قشم می کند.

غار نمک: از دیگر جاذبه های گردشگری قشم غار نمکی است که لقب طولانی ترین غار نمکی دنیا را به خود اختصاص داده است. این غار که در نزدیکی روستای کانی قرار دارد کلکسیونی از زیباترین و شگفت انگیزترین دیدنی های دنیاست. این غار که طول آن به 6 کیلومتر می رسد در کوه مخروطی شکل نمکدان شکل گرفته است. از زیبایی های این کوه وجود رگه های نمک بر بدنه آن است که زیبایی خیره کننده ای به این کوه داده است. قندیل های بلوری و مرمری سقف این غار نمکی را مزین کرده اند و منظره ای بی نظیر و منحصر به فرد را تشکیل داده اند.

تنگه چاهکوه: یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری قشم است که با ورود به این تنگه گویی به دنیایی افسانه ای و خیالی وارد شده اید. این منطقه گردشگری زیبا در 70 کیلومتری شهر قشم و در کنار روستایی به نام چاهوی شرقی قرار دارد. تنگه چاهکوه یک دره زیبا و اعجاب انگیز است که در دل کوهی سنگی با وسعت 100 متر قرار گرفته است. با رفتن به این دره رویایی تعدادی چاه های کم عمق می بینید که افراد محلی این روستا از آن برای جمع آوری و ذخیره و هدایت آب حفر کردند. برای تور مشهد به سایت راه به راه سر بزنید.

این چاه ها یادگاری از دوران باستان است که دلیل نامگذاری این منطقه می باشند. به دلیل اینکه قسمتهایی از این منطقه دارای دالان های تنگ است بهتر است که در فصول خنک به این منطقه بروید.این بود مختصری از جاذبه های گردشگری جزیره زیبای قشم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار