اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴
فرماندار شوش:
فرماندار شوش گفت: این شهرستان در خوزستان بیشترین خسارت را از سیلاب دید ولی تلاش برای ترمیم سیل بندها تداوم دارد.
عدنان غزی شامگاه پنج در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز دارد و در برخی نقاط این شهرستان تولید گندم در هر هکتار حدود هشت تُن است و مقام اول کشور را در این زمینه داریم.
وی ادامه داد: بیش از 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش کلاس A است که به غیر از شوش در ایالت کالیفرنیا آمریکا این اراضی حاصلخیز با کلاس A وجود دارد.
فرماندار شوش تصریح کرد: در حوزه چغندرقند و ذرت نیز مقام اول را داریم و در حوزه شکر نیز بعد از اهواز و شوشتر تولید نیشکر خوبی داریم.
غزی با اشاره به اینکه بیش از 10 شرکت صنعتی در شوش وجود دارد که قابل توجه هستند، گفت: شوش از معدود شهرهای ایران است که 35 درصد جمعیت آن شهری و 65 درصد آن روستایی هستند.
وی افزود: امسال پروژه دانشگاه فرهنگیان با اشتغالزایی 300 نفر و درمانگاه فرهنگیان را برای افتتاح داشتیم و همچنین بیش از 270 هزار متر زیرسازی و آسفالت معابر در روستاها انجام دادیم.
فرماندار شوش بیان کرد: طی دو سال اخیر 32 میدان ورزشی جدید را احداث کردیم که 12 مورد آن در سال جاری انجام شد. همچنین بیش از 7 پارک در فتح المبین، الوار، شوش و شهر حُر افتتاح کردیم.
غزی اضافه کرد: همچنین کشتارگاه صنعتی  پروژه ویژه ای است و روزانه چهار هزار و 500 تُن ظرفیت کشتار مرغ را دارد، 60 پروژه را با اعتبار 78 میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری افتتاح کردیم.
وی گفت: شوش شهرستانی با سابقه تاریخی بیش از هفت هزار ساله دارای آثار تمدنی و شهرنشینی است که آن را به یک شهر میراثی و جهانی تبدیل کرد.
فرماندار شوش با اشاره به اینکه شوش نخستین خواستگاه بشری بوده خبر داد: با ساماندهی پل ناجیان و تعویض عرشه آن حدود 18 پل دیگر از عرشه این پل برای مناطق مختلف شهری نصب کردیم.
غزی ادامه داد: بیشترین خسارت های سیلاب به شوش وارد و 69 روستا و دو شهر در این شهرستان به صورت مستقیم با سیلاب درگیر شد ولی تلاش برای ترمیم سیل بندها ادامه دارد؛ همچنین 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی به زیرآب رفت.
وی با تأکید بر اینکه توسعه هر شهری باید متوازن باشد، گفت: با حفظ میراث فرهنگی می توانیم نسبت به توسعه شهر اقدام و در عین حال شاهد تقویت و رشد حوزه گردشگری در شوش باشیم.
فرماندار شوش افزود: اصرار بر این است که میراث فرهنگی به عنوان اثر متعلق به عموم مردم دنیا و یک میراث بشری محسوب شود ولی در عین حال باید توسعه شهری را نیز درنظر داشتیم.
غزی بیان کرد: اصرار بر وجود زیرگذر است ولی با مشورت شورای ترافیک تصمیمات لازم را اخذ می کنیم.
وی ادامه داد: سیل بندهای شهرستان باید 28 کیلومتر باشند ولی بیش از 5 کیلومتر آن تخریب شده که با همت استانداری خوزستان در تلاش هستیم تا ترمیم آن را انجام دهیم‌
فرماندار شوش تصریح کرد: در حوزه رودخانه کارون و دز لایروبی به همین آسانی ها انجام نمی شود ولی انحراف رودخانه تا حدودی مشکلات را ایجاد کرده است.
غزی گفت:  شوش دارای دو اثر ثبت جهانی چغازنبیل (اولین اثر جهانی ایران) و محوطه باستانی شوش (708 هکتاری) است.
وی یادآور شد: تنها پیامبر مدفون در کشور ایران به نام دانیال نبی در شوش مدفون است که شوش هم با همین تخلص به عنوان شوش دانیال نبی نامگذاری شده و همچنین بعد از انقلاب اسلامی یکی دیگر از آثار شوش یادمان دفاع مقدس فتح المبین به عنوان یادگار شهدای دفاع مقدس است.
غزی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شوش ادامه داد: بیش از چهار و 500 اسب اصیل در شوش وجود دارد و اخیرا در جشنواره مسابقات زیبایی اسب مجموعا مقام اول و چهار مدال اول، دو مقام نائب قهرمانی و هفت مقام سومی را کسب کرد.
وی در پایان گفت: شوش با داشتن سه هزار و 700 نفر شوش اولین شهر کشور و از نظر استانی بعد از سیستان و بلوچستان استان خوزستان مقام دوم استانی را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار